• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    sofy skrev 2010-09-20 21:28:09 följande:
    Längtan; Grattis, va skönt! :)

Odd; Jag kom in lite sent så ser ju inga bilder, buhuu :(

Ego; Alltså.. ni som varit illamående eller är. Hur fan gör man? Jag har ju lergigan comp nu, som fungerar.. hm, ibland mer - ibland mindre. Jag är konstant hungrig och det illamåendet tar inte lergiganet bort, men jag har ingen aptit alls och är inte sugen på nånting. När jag ändå äter så får ja äta låååååångsamt, blir ju mätt direkt. Och sen när ja är klar efter 30-45 min så mår ja illa ändå, för magen är så "full". Eller mina misstankar är ju att de är tarmarna som arbetar långsammare och de är därför, men what to do? De blir ju en återvändsgränd? Har ni några tips så mottages de gärna :)
    Mitt enda tips är att äta OFTA och då LITE lite åt gången...i prinsip att konstant gå och småäta. Och skit i om det är nyttigt eller inte...får du ner det utan att spy är det kanon! Milkshakes brukar funka bra att smutta på...smoothies, vindruvor, sötmandel, russin....ja, sådant där smått och gott som inte luktar eller smakar allt för mycket men som ändå har bättre energivärde än gurka

Åh, jag är inte avis på dig alls....är SÅ glad att jag har kommit förbi det stadiet. Håll ut vännen, snart kommer du få må lite bättre igen (för även om det finns dem som mår illa hela graviditeten så är det inte vanligt)

***kramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Nä ni...nu ska jag sluta spamma tråden

Nu ska jag gå upp och fixa en stor skål med chokladflingor och iskall solhavre och titta lite på tv. Vi syns i morgon igen kära vänner...ha det absolut bäst!!!

***bamsekramar till er alla***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy
    Odetta skrev 2010-09-20 21:36:41 följande:
    Mitt enda tips är att äta OFTA och då LITE lite åt gången...i prinsip att konstant gå och småäta. Och skit i om det är nyttigt eller inte...får du ner det utan att spy är det kanon! Milkshakes brukar funka bra att smutta på...smoothies, vindruvor, sötmandel, russin....ja, sådant där smått och gott som inte luktar eller smakar allt för mycket men som ändå har bättre energivärde än gurka

Åh, jag är inte avis på dig alls....är SÅ glad att jag har kommit förbi det stadiet. Håll ut vännen, snart kommer du få må lite bättre igen (för även om det finns dem som mår illa hela graviditeten så är det inte vanligt)

***kramisar***
    Hm, kanske ska prova de då. Nu äter jag me flera timmars mellanrum, de är ingen höjdare. För jag är ju hungrig direkt efter ändå, haha. Ska åka o inhandla lite sånt där smått imorn, hoppas de fungerar!! :D Nu när ja har ätit så får ja halsbränna med sura uppstötningar. Magen e väl långsam nu i guess ;)

Nä, ja förstår de ;) O ja ångrar att ja önskade mig de här, hahaha! Fast de e helt ok, ska inte gnälla. :) Men jag trodde inte de skulle komma, har ju känt av de liksom mer som halsbränna innan fast utan sura uppstötningar, svårt o förklara. Sen spydde ja ju vissa dagar, andra inte. Men när ja kom in i v 8 så började de. Men då kanske de snart e över ocksåå ;) Går in i v 10 på ons!!

Jag vill se bilderna på fina du!
  • Cat79

Odd: Kunde tyvärr inte se bilderna men du var säkert jättefin i din mage. Så färgglatt och fint set till bebis, kommer bli perfekt.

Kajsalisa: Helt sjukt att det är lite mer än 3 mån kvar.... förstår om du är trött och det är ju vanligt med foglossning men hoppas det inte blir värre. Jag har inga krämper än så länge, peppa peppa ta i träd.

Längtan: Mys-pys-bild på din lilla/lille bebis i magen. Stort grattis!

Mabaja: Hur orkar du???

Denna tid (v 26) känner jag mig så fin i min mage och mina större bröst :) och än så länge har jag inte gått upp mycket men vänta bara.... Hur stor jag än blir så huvudsaken är att bebis mår bra när den anländer.

Nu är det sova som gäller. Kram på er alla!

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-09-20 21:54:38 följande:

Mabaja: Hur orkar du???

Denna tid (v 26) känner jag mig så fin i min mage och mina större bröst :) och än så länge har jag inte gått upp mycket men vänta bara.... Hur stor jag än blir så huvudsaken är att bebis mår bra när den anländer.

Nu är det sova som gäller. Kram på er alla!

Jag orkar inte, men biter ihop och är envis!

Ja andra trimestern var ju helt fantastisk! Jag kände mig vacker i min mage fram till v 36.. Nu är jag bara en strandad valross med en enorm jättemage! I vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg, sen har det sprungit iväg... men har sagt till mig själv att jag inte vill gå upp mer än max 12 kg!

Nu kommer det gnäll:

JAg är såååå less! Känner mig nedstämd och irriterad. Min man har först hela helgen tyckt så synd om sig för att han har ont i en tå... Sen har han åkt på en förkylning så hela natten har jag lyssnat på när han hostar, stånkar, stönar, snarkar och springer på toa. Somnade 6.30 i morse efter den roliga natten! Jag orkar inte mer! Vi har rykt ihop många ggr under dagen och jag är bara såå less på honom när han gnäller och huset förfaller. Jag orkar inte jobba 100% OCH sköta vårt hem. Jag har tagit på mig att sköta tvätten och ev. disken. Men det är ju mer som behövs göras och här händer NADA!

Jag vet bara att jag är extra känslig just nu. Imorgon är en annan dag! Får itne bli några barn just nu för då lär han ju få höra både ett och annat innan ungen är ute. Tur att mina känningar har försvunnit!
  • sugarrush

Odd, kan tyvärr inte se dina bilder på dig (är iofs övertygad om att du är jättefin!), men det var iallafall SUPER-söta bebiskläder! Precis i min smak, jag gillar också färgglatt, men helst retro-mönstrat. Lindex har så mycket fint, ska nog dit och fira med att köpa något litet i eftermiddagn om VUL:et går bra. Börjar bli nervös...

Och fan, idag mår jag illa. Bläbläbläbläbläbläbläbläbläbläbläblä.

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-09-20 22:05:17 följande:
    Jag orkar inte, men biter ihop och är envis!

Ja andra trimestern var ju helt fantastisk! Jag kände mig vacker i min mage fram till v 36.. Nu är jag bara en strandad valross med en enorm jättemage! I vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg, sen har det sprungit iväg... men har sagt till mig själv att jag inte vill gå upp mer än max 12 kg!

Nu kommer det gnäll:

JAg är såååå less! Känner mig nedstämd och irriterad. Min man har först hela helgen tyckt så synd om sig för att han har ont i en tå... Sen har han åkt på en förkylning så hela natten har jag lyssnat på när han hostar, stånkar, stönar, snarkar och springer på toa. Somnade 6.30 i morse efter den roliga natten! Jag orkar inte mer! Vi har rykt ihop många ggr under dagen och jag är bara såå less på honom när han gnäller och huset förfaller. Jag orkar inte jobba 100% OCH sköta vårt hem. Jag har tagit på mig att sköta tvätten och ev. disken. Men det är ju mer som behövs göras och här händer NADA!

Jag vet bara att jag är extra känslig just nu. Imorgon är en annan dag! Får itne bli några barn just nu för då lär han ju få höra både ett och annat innan ungen är ute. Tur att mina känningar har försvunnit!
    Jag förstår dig!
    Min man har såna perioder också. Han har iofs alltid haft det. Just NU är det rätt OK, även om han klagar på mkt på jobbet (högstadielärare med nya sjuor som kräver en fast hand tydligen) osv. Men i förhållande till mig så gör han korta dagar och har betydligt mer tid hemma än vad jag har även om det inte direkt märks i att han gör mer hemma men han är inte så lat som han kan vara ibland... Inte just nu iaf.

Herregud er knodd ska ju snart titta ut! Klart du får ställa krav. Eller jag hade iaf gjort det. Haha. Min man hade inte gått säker nånstans!
  • Muffe80

Lycka till på VUL:et idag Sugar!! När ska du dit?

Stackare som mår illa, visst är det hemsk. Jag sitter med nyinköpta seaband just nu men de verkar inte fungera Måste  nog gå och kräkas på jobbet snart känner jag, om det inte hinner bli  i soptunnan här bredvid...

• sugarrush

Åh stackare. Fyfan det är verkligen skitjobbigt. Vad ska man göra? Mina postafen ligger kvarglömda hemma... *suck*
    Har mitt VUL på lunchen, gissa om det kommer bli en låååååååång förmiddag tills dess......!

• Muffe80

Nervöst!! kommer tänka på dig då!!

Ja, det är ju skitjobbigt om man får gnälla av sig lite! Jag spydde nyss upp frukosten. lite svårt att vara diskret på jobbet med kollegan vägg i vägg med toan, man får spy "tyst" vilket inte alltid är lätt när man bara vill ligga ner på golvet och gråta typ.

Jag vet att det sägs att det är bra att småäta, men om man inte är sugen eller ens orkar det, vad gör man?

Seabanden är ju inte helt bra heller, de syns ju... vad gör man om ngn frågar?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma