• MCT79

Plus igen efter mf/ma

acure skrev 2011-03-14 19:08:08 följande:
    Efter en lång och jobbig förlossning är hon äntligen här vår älskade Matilda. Hon föddes imorse 9.47, var 52 cm lång och vägde 3730g. Hon är det finaste jag sett och så snäll. Ska läsa ikapp tråden så fort jag orkar men nu ska jag bara snusa bebis.
    Ohh grattis! Jag har tänkt på dig sen igår eftermiddag! Vad skönt att hon äntligen är här! STORT grattis!!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-15 16:25:55 följande:
    Nu får vi åka hem, Vidar och jag Håll tummarna att han håller sig frisk nu och inte får ett återfall....känns liiiite läskigt att åka hem faktiskt, men skönt också!

*kramkram*
    Ohh vad skönt, hoppas allt går bra nu!
    sugarrush skrev 2011-03-15 16:48:21 följande:
    Skönt Odd! Ta hand om lille sötnöten nu.

Själv ska man iväg och KUB:a nu. Spännande som attan.
    Hörs senare!
    Lycka till med KUB!!
    nu jeklar...
  • MCT79

Usch tjejer sitter här och storgråter.....
    Började läsa om en kille som heter Chris Medina som tydligen var med i american idol... han har nu givit ut en singel...

dedikerad till sin fästmö... två månder före deras bröllopsdag råkar hon ut för en trafikolycka och får en svår hjärnskada... han vårdar nu henne tillsammans med hennes mamma...   "cause what kind of guy would I be, if I was to leave when you need me most?"

*gråter*

nu jeklar...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-15 21:26:20 följande:
    Hej på er!

Nu har vi varit på KUB! Vi fick titta på bebisen i typ 20 minuter och den var såklart jättesöt (jag är heeelt opartisk såklart ). Den vinkade massor och såg ut att ha hicka en liten stund... kan de ha det såhär tidigt tro? Jag tyckte även att det såg ut som en pojke! (..men sånt vet man ju aldrig...)

När vi satt i väntrummet och väntade på själva KUB-resultatet trodde jag att jag skulle bryta ihop, nu när vi fått se vår söta sprattlande lilla varelse ännu en gång, det hade varit så hemskt om något vore fel då. Men så kallades vi in och barnmorskan berättade att vi hade fått risken 1:9566! Jag blev så lättad att jag började storgråta. BM kramade om mig och sade "jag förstår att du var nervös efter allt du gick igenom, men den här bebisen, den är något alldelels speciellt!" Sambon bara kramade mig och log sitt största leende.

Så nu har vi ätit gott på vägen hem och firat vår fantastiska lilla bebis. Vi fick många bilder med oss, både utskrivna och på cd, jag kanska kan försöka lägga upp något av dem imorgon.

Största kramen!
    Fantastiskt!!!
    nu jeklar...
  • MCT79

Oh jag hade missat dina bilder Sugar, fantastiska!!  OHHH vad jag längtar till mitt KUB nu!!

needtobreathe skrev 2011-03-16 18:58:09 följande:
    Herregud det slog mig idag att det fan inte är många dagar kvar nu.. 26 för o va exakt.. gah!! Specen ringde mig för att vi ska kunna köra allt samma dag nästa gång jag ska på TUL.. så då blir de TUL, CTG + läkarbeök + hinnsvep. Som de ser ut nu blir det den 28e.. sen återbesök för bedömning av igångättningen 2v efter det.. jeez!
    Tiden går sååå fort.... spännande!

Ego, riktig skitdag... svimmade på jobbet, och igen på karlbergs station... jätteanfådd och YYYYR... kommit massor sista dagarna. Inskrivning i morgon bitti kl 08... återkommer efteråt!

Kram på er alla!
    nu jeklar...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-16 21:09:28 följande:
    Shit, svimmade du på stationen! Inget bra du!
    Se till att de kollar blodtrycket på dig imorrn.
    Var försiktig med dig, gumman!

Kram!
    Japp... segnade ner lite halvdiskret mellan väggen och pappersåtervinningen... man vill ju inte störa strömmen av folk...
    Tror inte jag var helt borta nångång, intressant att inte en käft stannade dock.

Kollade ett tryck på jobbet som snarare var högt 130/90 :((
    nu jeklar...
  • MCT79

Hej.. nu är jag inskriven efter 1000 frågor och 4 rör blod.. :)

Hb vad bra på 144, blodsocker 4,9 men vad de reagerade på vad det jag berättade om gårdagen i kombination med mitt blodtryck. Igår på jobbet var det ju 130/90 och idag tog de tre ggr, både sittade och stående.. 115/70 sittande  100/50 stående och 120/80 sittande... samma sköterska, samma utrustning... så det verkar svajja VÄLDIGT vilket kan förklara min yrsel. Hon tror att det går över när kroppen anpassar sig till den nya blodvolymen.

Ang. KUB så får jag träffa en läkare först, nästa torsdag för att prata om det och sen bestäms det om KUB.. jag hoppas jag inte blir nekad för då hinner man ju inte riktigt med det privat sen.... :(
    Hon sa att det var mer information kring KUB än att jag ska argumentera för min sak...

Oh well... snurrig idag men så jag tar det lugnt.

nu jeklar...
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-17 09:34:41 följande:
    MCT;

Härligt! :) Jobbigt med blodtrycket dock.. hoppas det stabiliserar sig snart! Jag har legat på 100/65 hela graviditeten.. blä! Men de får duga. Inge vidare att du svimmar dock!! Ledig idag? Vila så mycke du kan ;)

Vilken vecka är du i nu? Hoppas du får igenom KUB så de inte blir försent om du skulle nekas det.. :/

Kram!
    Ja jag fick ledigt idag, vi hade så lite patienter och sista är klart precis när jag hade hunnit ta mig tillbaka.
    Jag är 10+4 idag... så det ska väl hinnas med... fram tom v14 va?
    nu jeklar...
  • MCT79

Grattis Lycken till nya plusset! Här inne finns det en överenskommelse om att bebisarna stannar... ;)

nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma