• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-03-22 16:23:06 följande:
    Jobbigt! Mår du illa och så?
    Näe jag kan inte sätta fingret på vad som är fel riktigt... sov jättedåligt, vaknade hela tiden, men utan anledning egentligen... inte kissnödig.. bara vaken... men sååååå trött....  Sen är det skitstruligt på jobbet och när man sovit typ två timmar är det inte roligt alls...

Massa gubbar som luktade kiss idag, en tant som kräktes... bara BLÄÄÄ!  :)

Tidig säng ikväll och sen toppendag i morgon! :)
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-22 16:17:10 följande:
    Allvarligt, ger jag negativ energi? Jag tycker man ska få prata om både jobbiga tunga saker i en tråd och roliga glädhande saker. Livet är inte bara en rosa bubbla, även fast vissa verkar nästan leva i nån låtsasvärld där man ska förvandla alla jobbiga saker till nån lycka tillstånd flum.
    Herrejösses, bara för att jag har sjukgymnast som förpestar min tilltro till henne så ska jag sprida negativ energi, och har för mycket problem i mitt liv. Jisses, tala om att tala i gåtor, hon känner inte mig för 5 öre denna person och kan ändå se mig som WT morsa som inte kan ta hand om mig själv.
    Men gud vad du hugger... jag antar att hon menar HÄR = familjeliv?! Lugn och fin Telgebo!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-22 16:43:22 följande:
    Fy vad trist! Stor eloge till er som har såna jobb, tur att det finns människor som ni! Själv sitter jag med massa siffror och kalkyler och hjälper inte en endaste människa på dagarna.

Åk hem och ta hand om dig själv och gör nåt mysigt så kanske det kan bli en trevlig kväll i alla fall!
    Klart du gör.. du hjälper ju på ditt sätt! Alla bidrar ju med sitt.... :)
    Det jag gillar med mitt jobb är ju när det går att se att vi faktiskt hjälper nån... att nån får mindre ont under behandlingen, eller att nån kommer tillbaka i samband med återbesök och är "frisk".. men det jag oftast ser är ju att jag ger dem en massa biverkningar och hemskheter och egentligen gör dem sämre till en början... även om jag VET att det är för en god sak så tär det en del att övertala någon att fortsätta med något som gör att dem mår dåligt...

Förutom att folk luktar mycket nuförtiden ( å då är jag inte så känslig ändå...) så blir jag så j-vla förbannad på dessa rökade som står preciiis innan de ska på bussen , eller går på trottoaren och röker så att jag som går bakom automatiskt får dra i mig en massa skit...  Jag hatar det! :((((
    nu jeklar...
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-03-22 19:14:29 följande:
    bild från v 34 finns nu i mitt galleri :)
    Men oj vilken fin mage, var beställer man en sån??
    nu jeklar...
  • MCT79
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:13:35 följande:
    Skönt att höra det ni sagt, tack så mycket :)

Det har du rätt i, man får vara glad för det, finns de som inte alls mår bra.

Hoppas på det bästa i alla fall :) 
    Här har du en till!  11+3 idag och inte mycket symtom alls... :)
    nu jeklar...
  • MCT79

Å vilka fina barn nu har!! Supersöta! Hoppas man lyckas skapa nått lika fint själv!

Idag har jag haft en mycket bättre dag... sömn är viktigt helt klart. Nästan roligt att jobba idag.. ;)

nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-23 15:32:55 följande:
    Skönt att du mår bättre idag

Mår själv också bättre, inget illamående än idag men så trött trots 11 timmars sömn inatt.
    Mmm det blir bättre Telgebo... jag sov låååånga nätter och sen 2-4 timmar i soffan varje kväll... skitroligt men det vänder. Nu har jag slutat sova middag! ;)
    nu jeklar...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-23 16:26:50 följande:
    Du är där snarare än du tror!

Vet du, man klarar mer än man tror. Och mer än man borde behöva gå igenom. Tre missfall, ja jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på det.. men jag klarade mig igenom det!

Nu efteråt kan jag se att jag fått en rejäl lektion i ödmjukhet genom de där missfallen.
    Exempelvis har jag varit väldigt noga med att berätta för barnlösa och missfallsdrabbade vänner om min graviditet nu på ett bra sätt.. så som jag själv skulle ha velat bli behandlad. Och de har verkligen uppskattat den omtanken! Dessutom så har jag lärt mig otroligt mycket om fertilitet på kuppen, så jag ställer gärna upp och lyssnar och hjälper till om någon vill prata eller få tips om behandlingar och så.
    Men jag håller min graviditet i bakgrunden när jag umgås med dem som jag vet har det svårt med att bli gravida. Jag förstår om det gör ont för dem att se mig nu, gravid, tjock och lycklig.
    Jag måste hålla med Sugar.. jag var nyss i 7+4.. vad hände??
    Sen håller jag också med om att man fått en ödmjukare inställning.. jag har en kollega som blev gravid rätt fort och det gick hela vägen och hennes välmenande kommentarer hade jag lust att köra ner i halsen på henne... "ha massa sex!"
    Men gud vilken bra idé, det har jag inte tänkt på!!  *gah*

Nu tänker jag mig för, när jag plussade första gången pratade jag massor om det... nu gör jag inte det.. man vet inte vem som försöker, vem som just nu går igenom det jag har gått igenom tidigare... jag har varit öppen med mina erfarenheter och jag hoppas att den som går igenom samma sak söker upp mig om det är så att de har ett behov av det...

Jag skulle numera aldrig säga till nån "jaha, ska ni skaffa barn nu då?"  Eller såna saker.... för man vet inte vad folk har för erfarenheter...

Jag fick ett inboxmeddelande från en gammal klasskompis på facebook precis när jag hade plussat  nu i februari... hon vet om våra erfarenheter, vi inboxade lite om det i höstas... hon har haft ett tidigt mf och efter de har de inte blivit gravida alls..
    Hon skrev att nu ska de äntligen få hjälp med utredning privat.. landstinget ville inte ta emot dem.. (hon väger säkert 60 kilo för mkt..om inte mer...) och hon var rätt glad... så frågade hon hur det gick för oss.. eller hon skrev "antar att det inte går så bra för er heller??"

Skitsvårt.. men jag bestämde mig för att svara att jo jag hade precis fått ett positivt test men med mina erfarenheter så vågade jag inte tro nått alls... på länge. Hon blev nog ledsen för jag har fortfarande inte fått svar på det...  :(
    Men å andra sidan vet jag hur ont det gjorde när jag fick reda på att en annan jobbarkompis var gravid... det var i april/maj som vi pratade och hon sa att hennes sambo ville börja försöka och hon ville vänta...  i juli fick jag veta att hon var i vecka 16... lite snabbt räknat insåg jag att hon var gravid i v 6-8 när vi hade vårt samtal... och det gjorde VANSINNIGT ONT... jag menar jag förstår att hon inte ville berätta.... MEN?!  Att ens ha samtalet på det sättet vi hade?? Usch... 

Oj vad långt det blev!
    nu jeklar...
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-23 16:45:51 följande:
    Hahahahahaha, de kommer tillbaka.. ännu värre!!! ;)
    Men godmorgon solsken! Nått annat glatt att komma med! ;P
    nu jeklar...
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-23 16:54:09 följande:
    Hahahahaha ;) Jag har lite uppdateringar till dig, msn? :D
    Kommer! Har till dig med.. ;)
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma