• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Telgebo jag såg ditt inlägg om att sjukgymnasten ville berätta för din kontaktsjuksköterska (?) om din graviditet men nu hittar jag inte inlägget. Försökte svara från iphonen men det sket sig...

Jag tycker du ska påminna din sjukgymnast om att hon har tystnadsplikt och att brott mot sekretessen kan ge upp till 2 års fängelse.

nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:23:40 följande:
    Inga förvärkar alls? Vilken dröm egentligen. Sånt brukar jag gå med i månader innan BF,

Jag är så arg just nu över BM på det första stället, hur sjutton kan hon säga det hon sagt till mig när det är så uppåt väggarna fel.
    Släpp det och gå vidare... nu har du ju fått tid hos en annan! :)
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:49:26 följande:
    känner ansvar att informera kliniken detta så inte en stackras ovetandes mamma fpår mf pga fel behandling, dåliga värden kan ge mf och man SKA följa upp det.
    ok.
    nu jeklar...
  • MCT79
    Safireee skrev 2011-03-09 14:36:37 följande:
    Tickande hjärta och rätt storlek på VUL idag! Weeee!!  
    Är så himla glad! Första gången jag kommit så långt som till VUL (3 missfall). Och nu ska det minsann gå hela vägen!  
    Yeeees! Grattis!!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-09 14:47:38 följande:
    Safireee: wihooooo!!! Underbara nyheter! Härlig inställning du har, fortsätt med den för nu kommer det bli en helt perfekt liten bebis!

Happi; vart är du? Nu är det du som jagar upp oss alla här inne!

Ego; sitter nu på spec-mvc nyss gjort ctg och tagit blodprov för havandeskapsförgiftning. Högt bltr, protein i urinen, höga hjärtljud, kliandet på magen... Väntar nu på att läkaren ska ha tid för mig...
    Usch håller tummarna för att det inte är nått sånt men att de sätter igång dig ändå! ;)
    needtobreathe skrev 2011-03-09 14:45:10 följande:
    Smålands, o Pinklove.. o Happi.. hoppas alla föder barn nu ;) & hoppas självklart de gått bra för Färnevik!!
    Kan bara instämma! 
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:52:47 följande:
    Vore ju sorgligt att kvinnor får mf pga att en bm har fått allt om bakfoten eller pga lathet. Jädra tur att jag kollade upp detta.
    Men gör något istället för att älta det här? Du får skriva ihop en anmälan och skicka till socialstyrelsen. Från 1 januari så sker alla anmälningar dit istället för till HSAN.
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:58:40 följande:
    nej jag ska prata med hennes chef, men det är ju synd att man inte kan prata om saker här inne. Jag ska bara tystas hela tiden eller så är man osynlig, är så trött på det nu.
    Ursäkta?! Jag gav dig tips på var du ska vända dig numera. Det är inte alla som känner till den nya patientsäkerhetslagen.
    Men ursäkta så j-vla mycket. Ska inte svara dig mer. Oh men vänta.. då blir du osynlig. Hur ska jag göra?!
    nu jeklar...
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-09 15:11:11 följande:
    Nje, inge vidare. Jag sover mest hela tiden nu, senaste dagarna.. går inte hålla ögonen öppna, samtidigt som jag är sjukt rastlös, mår illa, har sd o mensvärk.. as usual.. blä! Får knappt i mig ngn mat heller.. bara petar i maten.. värdelöst..
    Men det där låter inte roligt alls... skönt att du får sova men kroppen behöver ju mat också..
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 15:07:50 följande:
    Men det kändes som du bara ville få ryst på mig genom att hänvisa mig till att hålla tyst och skriva brev och klaga. Vi diskuterar ju allt annat och detta är väl lika viktiuigt som vad som helst. Skulle du vilja få ett sånt svar själv om du fått reda på nåt själv som angår dig i högsta grad och som kam aventyra många fler.
    Ja jag skulle uppskatta hjälp om vad jag kan vänta mig. Att sitta här och skriva om det kommer varken ge någon info till hennes chef/högre instanser  eller ge henne en påminnelse om vad som är viktigt.

Men jag ber återigen om ursäkt. Jag ska låta bli att ge dig svar om jag inte är 100% säker på att det är exakt det svaret du vill ha från mig.
    nu jeklar...
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-09 16:59:59 följande:
    Hemma

Lämnade blodprov som de inte hittar svaren på, de har inte en aning om vart de skickat svaret... hmmmm men kliet på magen är med största sanolikhet bara i huden, tavegyl och hydrokortisonsalva för det.

Blodtrycket var fortfarande högt men bara högt i överkant? men jag mår ju bra, ingen huvudvärk, flimmer eller ont i övre magen så det känns ganska okej ändå.

Träffade nog huddinges skönaste läkare tror jag Pernilla nått tror jag, hon ville oxå kolla tappen mest bara för att kolla lixom...

nu till det roliga!

När hon skullle kolla tappen tittar hon skeptiskt på mig och frågade ifall jag har några SD eller så, - jo lite ibland men inte så farligt svarade jag.. hon kände lite till och tittar på mig och sa att - du är ju helt utplånad och öppen 3cm!  Jag kan känna hinnorna här ju! du är förstföderska och ska känna det här sa hon! haha inte jag inte... Sen gjorde hon en hinnsvepning som hette duga (enligt henne själv). Rekomenderade AIK hockey ikväll, springa lite trappor, sexa och lite champange Skrattande Har det inte hänt något på fredag så kommer de ta hål på hinnorna och då kommer det troligen inte behövas något dropp. låter som en toppen idé tycker jag då bebisen är stor och naturliga värkar är bäst!

Jag lovar huddinges skönaste läkare!!! så nu är jag ganska så lättad, vet ju att senast fredag kommer jag få hjälp!
    hahah vilken skön en.... 3 cm! Nästan halvvägs ju!  Hoppas det sätter igång för dig nu så det snart blir bebis!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma