• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Shit!!!  Vår antenn blåste precis ner från taket!!

nu jeklar...
  • MCT79

Happi vad skönt att höra ifrån dig. hon är fantastisk!

Jag lämnar er nu... MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....
    Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..

nu jeklar...
  • MCT79

Hej pinglor.. jag vill bara tacka för alla varma ord... tack tack, ni är så himla gullig!
    Tillbringade hela kvällen på danderyds gynakut och fick träffa en surfitta till sköterska som förklarade att det var dumt att komma en torsdag med det här eftersom avdelning 14 var stängd på lördagar.... jag bara grät men borde ha svarat "ja ursäkta det var dåligt planerat av mig!!"
    Sen fick jag iaf träffa en urgullig läkare som undersökte mig både länge och väl. Hon fattar inte hur läkaren i Kungsängen fick fostret till 11 mm hon mätte det till 19-20mm och tror att det avstannade 8+4.. 4 dagar efter vi fick se hjärtat slå...

Oh well.. ska tillbaka på söndag morgon och få MIfegyn som stoppar progesteronproduktionen och mjukar upp tappen... sen läggs jag in på tisdag morgon och får cytotec. Jag blöder ut fastande på avdelningen och hoppas kroppen sköter det själv annars skrapas jag samma dag.. antar det är därför de vill ha mig fastande..
    Moderkakan, livmodern och mängden fostervatten motsvarar v12 precis som det ska... bara lilla knyttet som inte var med...  :((

Jag kommer nog hänga här och läsa fortsättningsvis och önskar er alla stort lycka till, jag kommer sakna er!! Kraaaaam!

det gick åt skogen...igen.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-25 09:09:57 följande:
    Käraste MCT, tänkte på dig hela kvällen igår och låg klarvaken inatt och tänkte på det också. Det finns inte ord för hur hemskt detta är!

Vilket pucko som sa att du borde kommit en annan dag! Som att man är där för att man tycker det är kul. Skönt att nästa läkare var bra i alla fall. Är du hemma och vilar dig idag eller jobbar du?
    Jag är hemma och vilar.... har fått lite rosa flytningar, det kanske kommer igång spontant före tisdag... vore skönt..

Mina kollegor är superbra... funkar ju inte att ta hand om folk som mår dåligt när man brister i tårar själv..  "sjukhuset står kvar, ta hand om dig själv nu!"

Så får det bli.. Har en läkarintyg för nästa vecka... "blödning under pågående graviditet"... vadå pågående? :(
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-25 09:18:42 följande:
    Vad skönt att de förstår och att du inte behöver hålla på och smussla. Ingen på mitt jobb visste så jag gick omkring och försökte låtsas att allt var som vanligt, väldigt jobbigt.

Ja, ta hand om dig själv nu och gör bara sånt som faller dig in. Jag hoppas också att det kommer igång av sig själv innan tisdag så att du kan gå vidare. Hur mår din sambo och hur hanterar han det hela?
    Han mår skit... han längtar ju mer än mig... vi grät som barn här igår, till kinderna sved av alla tårar. Bara kramades och grät...
    Tyvärr var han tvungen att åka till en kurs i morse.. men ikväll ska vi dega i soffan, se film och äta Ben&Jerrys till vi mår illa...
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-25 09:23:51 följande:
    Åååh, får tårar i ögonen när jag läser det. Stackars er! Skönt att ni har varandra. Även om det känns förjävligt nu så kommer man varandra lite närmare ändå för all skit man tvingas gå igenom tillsammans. Ben & jerry och film låter som en bra kur. Jag gjorde inte annat än att kolla på film den första tiden minns jag. Men var noga med att undvika snyftare och filmer med barn i, typ lagom underhållande action är perfekt.
    Mmm... nått lite uppiggande får det bli... Ben&Jerrys är ju nått man unnar sig när nått är riktigt jävla bra eller helt åt helvete. Ingen vardagsglass precis. heh. :)
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-25 15:45:35 följande:
    Ja, det blir liksom symboliskt på något sätt. Att nu är det äntligen dags att få vara gravid, det som jag laddat för så länge!  
    Det är du värd du!! Som du har väntat!  <3
  • MCT79

Jag vill bara visa vad som stod på trappen när jag kom ut ur duschen idag på em....

Tuuuusentack underbara kära Sofy... du fick mig att storgråta (igen...) men jag blev oerhört glad och rörd och tacksam...

Nallen är underbart mjuk och gosig och kommer få åka med som stöd på tisdag... chokladen ser fantastisk ut och blir perfekt "tröst"....

TACK!!

När Devin är här och ni kommit i fas med allt så hojta till så ska jag ta lite underbara bilder på er två/tre!
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-25 17:18:09 följande:
    Nu har jag sett vårat material till "en unge i minuten" och jag säger bara ÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHH vad BRA det blev!!!! wohoooo

Så så fort mannen säger till (han vill fundera ...tror mest för sakens skull) ska jag skicka iväg vårat godkännande så är vi med

Så fint så bra haha vad jag är glad
    Jag ser fram emot att titta på det.. :)
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-03-25 17:18:09 följande:
    Nu har jag sett vårat material till "en unge i minuten" och jag säger bara ÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHH vad BRA det blev!!!! wohoooo

Så så fort mannen säger till (han vill fundera ...tror mest för sakens skull) ska jag skicka iväg vårat godkännande så är vi med

Så fint så bra haha vad jag är glad
    Underförstått..... se till att han inte säger nej!!  Oskyldig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma