Plus igen efter mf/ma

Har just fått reda på att inte mindre än 3 i min närhet väntar barn i april. De jobbar och umgås och shoppar och festar (fast utan alkohol då) och står i för fullt, de verkar må jättebra och inte kan man märka på dem att de är gravida inte.
Och en annan vaggar redan fram som en anka med foglossningen, mitt bäcken klarar inte mkt pga det reumatiska utan det är redan ganska illa. Jag är helt sjukskriven sedan 12 veckor tillbaka, och ligger i sängen minst 15, ofta 20 timmar/dygn sedan ännu längre tid och bara mår illa och spyr. Kan inte köra bil pga medecinerna. orkar inte ens ett varv på ica utan att bli svimfärdig och behöva sätta mig ner. Ingenting klarar jag.
Så värdelös... 
Vet du, du är gravid med världens finaste lilla färnevik-bebis och visst fan är det supertrisst när kroppen är så helt motsatsen till vad man vill att den ska vara, men det är en övergående period gumman! (inte ditt reumatiska, det fattar jag också...men foglossningen och illamåendet) du är gravid med särskillda behov bara, inte värdelös!
Och tänk....dem har säkert sina krämpor också....kan slå vad om att en av dem inte kan sova för all halsbränna, den andra står inte ut med sin man för hon tycker att han luktar pyton och den tredje har fått cravings på godis och chips och kommer bli jättetjock!
KRAM på dig gumman, det är inte lång tid kvar och så får ni snusa er söta lilla bebis och hela den här jobbiga tiden kommer falla i glömska.
*bamsekram*