• Odetta

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-21 21:37:55 följande:
    Du e GULD värd! Skrattande

Jag tycker de känns lite skumt om de skulle va ligamenten för de e ju bara på ena sidan o så bak mot ryggen o ja, ner på rumpan då. Så de är nog lilla ischias som jävlas me mig! ;) Fast.. känns de fram i magen också? För de gör både och, eller alla tre eller ja.. du förstår? ;D

Då klarar jag mig nog från foglossning ett tag till men då ska jag kolla upp hur ja kan stretcha de där sålänge iallafall, de är inge skööönt..

Kanoninfo från kloka du! Hjärta

Hur är de me dig annars, känns de liiite bättre denna vecka?
    livmodern har ju fler fästen så att det bara gör ont på ena sidan är inte alls konstigt heller Den är ju inte rund och ibland spänner det lite här och ibland där, allt beroende hur du rör dig eller vart bebisen trycker emot. Jag tror att det är ligamenten gumman.

När ichias kommer i kläm så VET du, jag lovar. Den känns som knivhugg rätt in i skinkan och så strålar den ner i benet. Ichias brukar inte kännas när man inte rör på sig utan är en smärta som kommer i rörelsen, tex ett steg. 

Ligamenten däremot är lite diffusa, stretchiga eller hugger/bränner till, men håller sig till sidorna och ljumsken (att det känns mot ryggen är ju för att allt hänger ihop) och kan kännas både i rörelse eller i viloläge.

Ingen fara vännen, fråga på bara Någon nytta ska man väl ha av alla krämpor man fått genomlida varenda graviditet  

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-21 21:43:28 följande:
    SPAM!!!

vet ni vad jag gjort?! = )
    ajag har bokat 3D/4D ultraljud den 28 december :)
    Tänk så roooligt...
    Ska bli helt underbart, så nu har jag verkligen något att se fram emot ;)
    woohooo! Vi har vårat i början på november Vart ska du gå? Vi ska till Tittut i Stockholm
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-21 21:57:59 följande:
    vi ska på emma ultraljudskliniken i göteborg :) sååååå roligt...
    vad kostade erat? vilken vecka kommer du vara i?
    Jag valde guldpaketet....typ det största kommer dock kosta 1700 kronor...blä! Men ska det göras så ska det göras ordentligt (måste bara övertyga mannen min om hela grejjens nödvändighet...han tycker att vi har fått se den lille så många gånger redan att det bara är slöseri med pengar)
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-21 22:07:08 följande:
    Sthlm = fika!! ;)

Vi ska också boka sånt sen.. men eftersom jag fortfarande inte greppat att de ligger nån därinne så bokar jag de efter RUL haha :)
    det låter som en plan, både att boka efter RUL och fika

Man ska ju göra dem där UL efter v25 eller vad det är...jag kommer vara i v28 eller 29 (kommer inte ihåg)  Det är på en lördag, så får jag mannen till att gå med på det hela så åker vi till Sthlm då...jag hojtar till så kanske vi kan ta en fika? Skulle vara kul! 
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-21 22:19:31 följande:
    Jaaa ;) Jag är typ v 25 runt jul så jag avvaktar tills januari iallafall :) Vi är uppe i sälen 26e dec + en vecka framåt också så blir inget då iallafall.. Tror också jag kommer greppa detta mer när magjäveln växer!! Haha.. grr!!

Jaaa, de tycker ja låter kanon!! Jag är på :D Men.. bor ni i e-tuna då också? Eller nånannanstans?

kraaam fina du!
    Nä, vi bor utanför V-ås

Kram tillbaks fina du!
  • Odetta

altså...jag hatar läskiga filmer, är absolut sämst i världen på att se sådanna....särskillt läskiga filmer med zombiekaraktär. Och vad gör jag när jag sitter här själv just nu??? Jo, tittar på en jävla Thriller som heter "The invasion"!!! *suck*

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-21 22:26:41 följande:

haha min sa att det var okej :)
    vi håller på att renovera massor nu och han är inte så mycket med mig och dottern så jag tror han är väldigt givmild när det gäller den här graviditeten... jag får till och med välja fritt med vagnen ;D

det är bara att tacka och ta emot.. undrar vad jag mer vill ha ?=) ha ha.. nej då.. usch så hemskt det lät..
    Men detta med 3d/4d verkar helt underbart faktiskt... då är 1700 helt värt det:D ska du ta reda på könet?

Haha...lyllo dig som får välja vagn!!!

Jag ääälskar allt som har med vagnar att göra, men mannen min är den mer förnuftige av oss där och han har ju rätt, vi har en vagn som funkar bra och då är det onödigt att byta. Men jag går och klämmer på vagnar i butiken ändå, bara klämma liiiiiite

*kramisar*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-21 22:42:43 följande:
    tisdagar onsdagar och fredagar med start 9 november! :)

lillstrumpan här hemma har börjat få ont i magen! :( Så imorgon ska jag försöka välja bort mjölkprotein.. så får vi se om det blir bättre!
    Lilla gumman då! Bra val med att ta bort mjölkprotein! Har någon av er allergier?

Vår lilleman är ju allergisk mot rätt mycket (mjölkprotein, sojaprotein, fisk, ägg, tomat, alla baljväxter och en massa annat som hänger ihop med sojan) så misstänker ni allergi är det bara att fråga på om du vill ha tips eller behöver ideer på saker att ersätta mjölkprodukter med och så.

Sedan finns det ju sånna där droppar mot gas också, om hon är bubblig i lilla magen. Dem brukar vara rätt bra...kommer bara inte ihåg vad dem heter nu.

Jag ska kolla upp mitt schema så hojtar jag till

*kram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-21 23:06:01 följande:
    Allergier finns men inte några matallergier... Jag är allergisk mot pälsdjur (väldigt smart att ha fyra katter då), kyla, timotej och damm... Min man är allergisk mot insektsstick/bett.

Men har fått tipset att ofta är det mjölkproteinet som bebisarna inte tål när de får så ont i magen så ska försöka hålla mig ifrån det. Annars får man väl ringa bvc och fråga vad man ska göra! Jag vet att det finns minifom och semper magdroppar. men har inte läst vad exakt vad de är till för! Gasig är hon tyvärr inte utan gallskriker i 15 min strax efter att hon ätit och sen är det bra till nästa gång hon ätit...
    Hur reagerar du på kyla? Jag är också allergisk emot kyla och har aldrig träffat på någon som också är det! Själv får jag nässelutslag och blir alldeles varm på området som blev kallt och får ont i lederna.

Ja, mjölkproteinet och bebismagar går ofta inget bra ihop. Vad bra att du fått det rådet för annars säger dem gärna "det är kolik" eller nått. Ett tips där är att anteckna vad du äter ett tag och blir hon inte bättre kanske du ser ett mönster mellan det du åt och hennes onda mage så är det lättare att utesluta rätt mat. Är det mjölken så borde hon bli bättre innom 2 veckor, men det kan dröja några veckor till för att hon ska bli helt fri från besvär.

Och misströsta inte, mjölken brukar växa bort! Alla tre töser var allergiska som små men innom 2 år tålde dem mjölk som vilken unge som hellst. Det är bara lilleman som kommer dras med sina allergier för han har så många, men vi hoppas ändå
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-21 23:32:50 följande:
    Jag får också massa utslag... och varm och svullen, kliar som attan! När vi "upptäckte" köldallergin fick jag utslag på HELA kroppen, jag hade panik för kliade ta mig 17 överallt... Vi hamnade på akuten första gången det slog ut för jag blev alldeles yr och illamående av det, men orkade inte vänta på att få träffa nån då jag började må bättre så åkte hem... andra gången fick min man klä av mig medan jag satt och kliade sönder mig! sen efter några veckor blev det en tur till vårdcentralen för att få det konstaterat.

Vi ska prova iaf med att välja bort mjölkproteinet... Sen får vi se hur det går. Fortsätter det såhär får bvc hjälpa oss. Här finns det inget som heter kolik utan de vill gärna ta reda på VARFÖR barnen har ont i magen! men det är jobbigt att höra henne plågas, nu har hon skrikit i en och en halv timme!
    Ha, intressant! Första gången fick jag också över hela kroppen....inte för att det är kul, men kul att det finns fler (missförstå mig inte )

lilla piluttan då som har så ont Usch, kommer ihåg hur lilleman led....det är ju så synd om dem. OCH mamma och pappa, man känner sig ju bara så jäkla hjälplös! *kramar om er alla tre* Men vad skönt att dem tar en på allvar där ni bor...vi bytte vår första BVC med lilleman för tanten var så nonchalant.

Nej du min vän...nu ska jag nog gå lägga mig. Ska upp tidigt för vi ska på flödeskoll och se vårt lilla minibus igen

*kramisar till dig och din fina familj*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma