• Odetta

Plus igen efter mf/ma

LittleJunia skrev 2010-11-14 08:35:50 följande:
    Mabaja- Jag tycker det låter konstigt! Eller du kanske inte ammar? Då kan det kanske vara möjligt.
    Min kom efter ca 6-7 mån. Då hade jag ju dragit ner på amning, men ammade fortfarande
    Jag har helammat alla mina och ändå fått tillbaks den jävla mensen efter 3 månader...hade hoppats så att vara som min mamma som var helt mensfri så länge hon ammade överhuvudtaget, men icke

Mabaja:
    Ja, är det mensen så är du fertil igen...bara hoppa i bingen då om ni vill ha tätt
    (men skämt åt sidan, det kan vara avslaget som fortsätter också. Mitt gjorde senast så...ett uppehåll i några dagar och så fortsatte det i några dagar till. Fast jag hade allt som allt avslag i kanske 10-14 dagar...inget efter 5 dagar och så några dagar till senare)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Evsi skrev 2010-11-13 20:59:31 följande:
    Neeej, ännu en gång ett missfall.. 3e gången i år *gråter*
    och denna gången känns det värre än de andra gångerna för nu vill inte sambon försöka mer för han blir så knäckt varje gång
    Kram gumman...fasiken också Men som smålandsjäntan sa, nu får ni ju utredning och då kanske han vågar en gång till. Tänker på er ***bamsekram***
  • Odetta

*kram till Fia (Miraclee)*

Jag håller med om att du borde åka in och få vila upp dig med dropp och medicin...usch guman, jag lider så med dig!

*kramisar*

• Odetta

Ego:

Seg dag idag....sov inte alls bra utan drömde en massa konstigt om töserna och mitt ex. Vaknade stressad och lite nere...är det inte meningen att man ska känna sig utvilad efter en natts sömn?

På det insåg vi att vi inte kan ha lillemans spjälsäng som back-upp säng längre om han inte ligger kvar i sin stora säng (har lagt honom där när han går upp hela tiden...orkar inte lägga om honom 10000 grr) för nu kan han klättra ur den. woohoo eller nått.

Och så har jag fått svar på den där salstentan jag skrev för ett tag sedan...U. Fan också. Och ont som fan har jag i kroppen också, foglossningen tar musten ur mig. Längtar efter att träffa läkaren på torsdag och be om sjukskrivning...det här funkar inte.

MEN, det är inte bara elände här, även om jag allt är lite ynklig just nu.

Vi hade en jätte trevlig kväll med glögg och spel hos grannarna igår...haha, och jag vann! Kanske inte världens mest rättvisa vinst med tanke på jag var den enda som var nykter och alfapet gör sig nog inte så bra som vinspel...men det säger jag inte högt utan bara det viktiga: jag vann!

Nu vilar mannen min för han ska jobba inatt (inringd för extra-pass) men när han går upp ska han få en liten present, för idag är det ju farsdag

*kram på er därute...hoppas NI för en BRA dag ALLIHOPA*

• Odetta

Förresten....en liten namnfundering igen

Vi har nog  hittat vårt mellannamn nu....ni kommer säkert tycka att det är konstigt, men det är ok

Storebror heter: Eivin Vitalis

Och just nu tror vi att denne lille ska få heta....Ivar Lucius

Vad tycker ni om det?

• Odetta

röntgensyrran....det var det sööötaste! Åh, vill också ha katt, men mannen är tyvärr allergisk så det lär aldrig bli av. Söta små gryn det där...diggar bläsen på den understa bruna...ser ut som den har brun haka *jättesöt*

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 20:58:47 följande:
    Det sägs ju att denna rasen ska vara mer "allergivänlig", men tyvärr stämmer det inte. Enbart en av alla som jag känner som är pälsdjursallergiker som säger att han inte känner av Stig. De övriga känner av honom. Han fäller ju som tur är inte speciellt mycket då han har kort och lockig päls.

Hahhaaha..jag var så sugen på nåt. Så jag slängde ihop en halv sockerkaksdeg utan bakpulver och har kränkt i mig hela den skålen och mår inte ens illa. Har inget stopp verkar det som.
    muuuums! SÅ gott med smet ju!!!! *vill också ha*

Jag åt precis en skål med filmjölk och sånna där söta krunchiga flingor....det är det sista jag får äta tills klockan 10 i morgon (eller jag får ju äta fram till midnatt, men ksnake inte så nyttigt dock)...ska på glukosbelastningen kl 08....åh, jag kommer inte vara rolig tills dess, blir jätte grinig när jag är hungrig

*kram*
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 21:53:02 följande:
    Usch ja...Man skulle ju ätit regelbundet i 3 dagar innan belastningen. Men eftersom det var den helgen allt uppdagades med exet, så åt jag ju knappt nåt alls, mådde ju så fruktansvärt dåligt psykiskt. Så jag mådde riktigt kasst av fastnadet och glukosen, men det gick ju bra iaf till sist :)

Du får slänga ihop lite smet, tar ju bara nån minut.  Kram
    Nä...inte locka mig tillonyttigheter nu Haha, jag får fira i morgon med smeten istället...fast tänk om jag inte klarar belastningen då...får man äta smet då ändå?

Jag tycker du är stark tjejjen, med allt du går igenom just nu *kramar om*
  • Odetta

röntgen!

Hade du ägg i smeten också? Får man ha det? Tycker inte att smeten blir lika god utan ägg....

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 22:03:00 följande:
    ja det hade jag såklart..Borde jag kanske inte haft det??? Blev lite osäker nu....men det är ju svenska ägg. Vi har ju inga problem med dem väl??? Googlade och hittade en länk. Det värsta som kan ske är salmonella, men det är ju ingen fara för bebis....

se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsaf.../
    Men dåså wooohooo...då bli det smet i morgon!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma