• Odetta

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-26 15:06:48 följande:
    Nån som vill gissa vad vi väntar??! Drömmer

ÅÅÅHHH vilken sööööt liten POJKE!!!!!! Wiiiiieeeeee!!!!!!!!!!!!!!! *så lycklig för er skull*

***bamsemegakramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    färnik skrev 2010-10-26 15:18:46 följande:
    Sofy: Jag ser inte bilderna Sofy! Jag vill också se! Kan du inte lägga upp dem i fotoalbumet eller på bloggen så jag också får vara med och beundra?

Hur daterade läkaren dig den här gången? Vilket av de tidigare datumen, KUB eller det innan, verkar stämma så här långt?

Odd: härligt med nya kläder! Skönt att få känna sig fin! Jag vill och behöver också shoppa lite egentligen, men vi har 6 mil till närmaste HM och jag skulle ändå inte orka gå där och prova... Blir svimfärdig av ett kort varv på ica ju! Obestämd Därtill är jag för feg för att beställa på postorder, de kläderna brukar aldrig sitta bra på mig... Ovanpå det så vet jag fortfarande inte varför jag inte fått mer pengar från FK, så det är inte säkert ekonomin tillåter ngn shopping heller...
    Ja, att prova kläder suuuuuger verkligen musten ur en....men jag chansade idag faktiskt när jag köpte byxorna. Har ett par tights i stl L från Cubus och tog då dem nya byxorna i samma storlek. När jag provade dem hemma sedan så passar dem helt perfekt koftan provade jag i affären, men inte inne i provhytt, det orkade jag inte

Ja, det känns skönt att ha kläder som passar. Magen blir ju inte mindre direkt och när kläderna redan nu måste skarvas hitan och ditan...nej, då får det faktiskt bli nått nytt (som dessutom, förutom mammastrumpbyxan, INTE är mammakläder...så dem kan jag ha sen också) .

*kram*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-10-26 15:25:36 följande:
    Nu är jag lättad! ringde försäkringskassan precis, kom fram direkt, och fick veta att mina resterande pengar kommer den 27:e Hon kunde inte svara på varför det blivit uppdelat, men det spelar ingen roll, huvudsaken var att pengarna kommer! Puh!
    *tummen upp* Nu kan du handla kläder med gott samvete i alla fall

*kram*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-26 15:34:48 följande:
    Hahaha visst ser man bra!!! Så jävla ballt att HAN låg så man såg direkt.. de va bara en slump men läkare hajjade till o utbrast "Oj" wiiiiiiiiiiiiiiho!!! Jag e så glad.. nu kan jag relatera till HONOM därinne!!

Jag sa de hela tiden.. i knew it!! Mammakänslan rules!! ;) Min man sa flicka.. Haha tji fick han!!

KRAAAAAM!!!!
    Ja, visst är det skönt att kunna kalla bebisen för nått annat ön DEN

Förresten, vi får ta vår fika en annan dag, jag har avbokat tittut- ul. Kände att eftersom vi kommer få sen vår lillebror var 4:de vecka i alla fall så kändes det inte lika nödvändigt....och så sparar vi 1700kr Men vi kan ta en fika nån dag ändå....har mest grupparbete i skolan nu och är ju ganska flexibel

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-10-26 17:23:02 följande:
    ODD: Glömde att fråga...varför ville de göra glukosbelastning? KRAM
    dem gör det här som standard om man fött stora barn (barn som vägt 4500 och uppåt) och det har jag ju. fick göra det med lilleman också

*kram*
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-27 23:01:30 följande:
    Odd;

Har du nån koll på bebisens BPD? Måttet där mellan tinningarna? Står ju om CRL överallt men inte de.. vore intressant o se :)

Våran lillebror hade förra veckan (v24+2) ett BPD på 6,2cm (eller 62mm som det ju står)

I v17+6 när vi hade vårt RUL var BPD 4cm (40mm) så han har vuxit på bra därinne

*kram*

• Odetta
    Pancakes skrev 2010-10-28 10:20:14 följande:
    Jättekul att ha en av varje verkligen. Hur gammal är sonen?

Tack, vad gullig du är som frågar! Det gick bra och hon var jättegullig och förstående. Hon hade en väldigt sund inställning till vikt och hade stor förståelse för att tjejer blir nojiga i dagsns viktfixerade samhälle. Hon blev arg på barnmorskor som dömde överviktiga att sa att de bara fick gå upp si och så många kilo. Dessutom skrattade hon när jag kallade mig själv tjock och sa typ "var är världen på väg egentligen?" så det är ju precis det man vill höra.

Inte är det väl skadligt att göra tre ultraljud; ett i vecka 9, ett i vecka 13 och ett i vecka 18? Det finns väl många av er som gör betydligt fler väl?

Vad skönt med en så bra BM

Och nej, det är inte skadligt alls med flera UL. Vi har sett vår lille 7 ggr (v7, v9, v11, v12, v16, v18 och v25) redan och ca 3 ggr till blir det (v29, v33 och v37)

*kramisar*

• Odetta

min dag idag (för intresseklubben )

Wohoo, nu är tentan klar!

Men vilken dag altså! Kom inte riktigt iväg som jag planerade men tänkte att jaja, det kör jag ikapp....jo tjena när man hamnar bakom en lastbil som kör bred last och inte snabbare än 70 på en enfilig 100 väg. Parkerade och halvsprang med krycka och astung väska (salstenta med 8 st böcker...+mat och termos) och trodde jag hann med mina 2 minuter marginal...bara för att få veta att dörren låstes 3 minuter innan *skit* men men...fick vänta en 30 minuter så blev jag insläppt i alla fall, så det var ju bra.

Nu har jag fortfarrande ont i beckenet efter morgonens spurt och förbannar allt som heter saltentor med böcker. Få se hur det gick också...känns inte heeeeeeelt bra. Men men...då blir det omtenta, inte mer med det.

Så det har jag ägnat min dag hittils åt. Nu kommer jag ägna resten åt att umgås med min familj och snyta den dunderförkylda lillemans näsa.

Tuddelluuuu

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-28 19:28:18 följande:
    nu har jag inte hängt med , men frågar ändå, varför alla dessa ul? har för mig att ja läst att de va nån anöedning.. men nu minns jag inte =)
    Jag har haft olika anledningar

v7: vi gick på utredning och skulle prata om provresultaten, men vi hade ju lyckats bli gravida, så då gjorde läkaren ett VUL

v9: då var jag orolig och fick en akuttid på kk

v11: återbesök hos läkaren som gjorde utredningen

v12: första besöket på SpecMVC

v16: SpecMVC igen för att kolla så den levde med tanke på MA.et vi hade i v16

v18: RUL

v25: TUL pga Trombylen jag äter och mf-historiken

Och dem som komma skall kommer vara TUL och för att kolla hur min moderkaka sitter (sitter kant i kant med tappen just nu).
  • Odetta

Mabaja:

Hon är verkligen bedårande er lilla tös! Och jag håller med...vilken hurtigbulle du är! Shit, själv har man typ aldrig orkat gå på gym  hela mitt liv....och du vill göra det redan 3 veckor efter förlossningen! Hatten av för dig vännen, men en liten tanke på vägen: det sägs att det tar 9 månader att bli av med sina gravidkilon...precis lika lång tid det tog att få dem med andra ord. Så stressa inte utan njut helhjärtat av livet och er bebis, dem växer alldeles för fort! (dessutom kommer amningen ta på din vikt också när Wilda börjar äta ännu mer sedan om någon månad, så vikten behöver du egentligen inte tänka på alls ännu)

Bara en liten omtanke från en mamma till en annan

*kramisar*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma