• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Usch...jag har ätit för många vinergumm Kräks fasiken...och det var ju inte ens vad jag egentligen var sugen på heller..haha....suck Drömmer

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Hörre ni alla kloka....vet ni om man kan bli sjukskriven när man pluggar??? Får man behålla sitt csn då?

Jag funderar starkt på att se om jag kan bli sjukskriven i december och fram till förlossningen. Har sådan jävla foglossning (går en bra dag med bara en krycka, men annars med 2) och det blir ju inte bättre. Sjukgymnastiken hjälper den dagen jag har den, men sedan efter 2 dagar har jag lika ont igen och det här med att plugga...jag orkar inte: dels hjälper det inte mina fogar när jag måste bära med mig en ryggsäck med böcker och matlåda i och sitta flera timmar i sträck på hårda stolar och sedan är jag pga den konstanta smärtan så otroligt fruktansvärt trött, känner mig aldrig utvilad (plus att mitt humör är därefter och det går ut över min stackars familj. Känner mig trött, grinig, kort stubin och ont hela tiden....det är fan inte kul någonstans) 

Någon som vet? Fia kanske?

*kram*

• Odetta

Och ännu en namnfundering 

Vad tycker ni om namnet Vindir???

Ärliga svar tack

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-11-08 20:24:44 följande:
    Odd: Tyvärr har du ingen hjälp av mig. Vet inte hur det funkar med CSN men du borde kolla med försäkringskassan som har hand om din sjukpenning. För när du pluggar skyddas din SGI om du pluggar fulltid och har CSN så då borde du får tillgodoräkna din inkomst innan du pluggade. Så det är de pengarna du borde få från försäkringskassan och inget CSN. Men ring FK som sakt.

Namnet..njae. Inget favorit namn direkt. Gillar de andra du har haft mer. Minns dock inte vilka namn du hade ;P Skyller på gravhormoner.

Cat: Grattis, så härligt att allt ser bra ut. Är nyfiken på dina 3d bilder, hoppas du lyckas få in dem snart :)
    Fast jag hade ju ingen inkomst innan jag började plugga...är nollad hos fk

Ja, jag får tinga och kolla

Haha, ja, vi har några favoriter på namnlistan...Vindir dök bara upp häromdagen. Namnen som står högst på listan just nu är Ivar och Joar (efter dessa är det Odd, Vidar och Nils)

*kram på dig*
  • Odetta

VET ni vad jag har gjort nu????

HAHA!!!!

TV4 söker blivande mammor som ska föda i januari/februari i västmanland att ha med i en förlossningsdokumentär och nu har jag mailat till dem och anmält mitt intresse!!!! ASG!!!!!!

Anmälan om intresse är inte bindande och jag bad om mer info. Är det bara jag som får bestämma så är dem välkomna att vara med på förlossningen, men mannen min måste bearbetas liiiiiite till. Han delar inte helt min entusiasm och har inte insett det braiga med att vara med på tv

Haha, vi får se hur det går...kul kul

*kramisar*

• Odetta
    miraclee skrev 2010-11-08 21:14:20 följande:
    Cat; Tack så mycket!! :)

Odd; Nje de e nog från FK, men vill du läsa på distans hemifrån, eller går de ens? Eller ta studieuppehåll?
    jag vill bli sjukskriven och inte plugga alls fram till förlossningen. Efter det tänker jag ta studieuppehåll och vara mammaledig

Under studieuppehållet, när jag är mammaledig, då kommer jag ju få föräldrapenning (lägsta nivå) så där har jag inga frågetecken. Däremot undrar jag hur det skulle bli med mitt CSN under dessa sista 2-3 månader (har 2 utbetalningar kvar denna termin) av terminen om jag blev sjukskriven nu. Vi har inte råd att jag inte får csn så skulle jag mista den pga en sjukskrivning så biter jag ihop, hur jobbigt det än är.
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-11-08 21:11:34 följande:
    Odd, ska du bli tv kändis? Då ska iaf jag kolla kuuuul
    Ja, om jag får mannen med på tåget så

JAG tycker det skulle vara jätte kul, jag menar...hur ofta får man chansen att få förlossningen dokumenterad på det sättet liksom? men ja...han är lite tveksam....men vi får se
  • Odetta
    Cat79 skrev 2010-11-08 22:04:09 följande:
    Jag vet hur jag lägger upp bilder men kan inte ta några bra med min egna kamera för att sen lägga in dem och spara på datorn.... kortet blir vitt eller svart och bebis syns ej? Tog en bra bild med mobilen men har en lite äldre och kan inte lägga över dem.... Ska göra mitt bästa så jag får visa upp underverket.

odd: Om du blir TV-kändis så ska jag följa dig :) Kan tänka mig att mannen din behövs övertalas. Namnet Vidar tycker jag är finast av dem du föreslagit.

rontgensyrran: blev ingen bild i 3D men det blev 2 st bra bilder som vi fick eller rättare sagt ett foto som blev så fint. Tycker det ser ut som en pojk men tror ändå att jag väntar en tjej?

Kajsalisa: Är det en pojk du väntar tror du? Vi som mått lika och nästan ska ha lika undrar om vi får samma kön :)
    Ah...då är jag med i problematiken

Jag brukar fota våra UL-bilder på ett ganska långt avstånd och så att blixten hamnar bredvid fotot. Eller så tar jag bilden på närmare håll och då utan blixt. Sedan går jag i paint och beskär bilden och förminskar den om det behövs så den inte blir så stor att lägga ut här

Hoppas du får till bilden, är jättenyfiken på din lill* filur ju!

*kram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-08 22:22:52 följande:
    odd: du kan ju inte bli sjukskriven nu om vi ska träffas den 26e! Det förstår du väl? :)

hihi, nä...det stämmer ju fast var det inte den 24.? en onsdag var det va? Haha, vi får kolla en gång till så det inte blir att du står där och väntar den ena dagen och jag den andra

Jag är himlans kluven angående det hela. Känns dummt att försöka bli sjukskriven när det är grupparbeten kvar och blir jag sjukskriven så får jag restuppgifter och det har jag redan så det räcker känns det som. Och grupparbeten är nog en himlans massa svårare att ta igen än en tenta man kan skriva ihop själv hemma. Så DET talar ju emot en sjukskrivning.

Men ja....sedan är det ju det här med orken och kroppen. Känns som jag skulle kunna sova i 3 veckor i sträck just nu och även om jag vilar massor på helgerna så sover jag så himla uruselt att när måndagen börjar då är jag redan trött för hela veckan. Sedan jobbar mannen ju dessutom varannan helg och då får jag inte vila alls för då är jag själv med lilleman och så börjar den nästa veckan och jag är ännu tröttare.

JAG LÄNGTAR TILL JUUUUUUUUL!!!!!! så, behövde få ur mig det

Hur är det med dig och lillstumpan?

*kram*

• Odetta
    Bjornis skrev 2010-11-08 22:54:00 följande:
    Odd: O va spännande med TV! Hoppas du kommer med. Va kul! Då kommer vi nog alla i tråden sitta klistrade!
    Ang namn så verkar ni vara inne på samma spår som vi. Nåt kort. Odd och Ivar är namn som varit på tapeten även här. Joar och Nils heter våra bästa vänners söner så de är ju liksom tjingade. Ivar hade varit kul då jag ju jobbar på IKEA och kan tänka mig ett "möbelnamn" även om Ivar inte är den snyggaste möbeln. Men maken är svår. Just nu lutar det faktiskt åt Sixten. Inte så kort som jag tänkte från början men äntligen nåt som vi kan säga utan att nån av oss rynkar på pannan. Ted hade vi ett tag men... Haha. Jag bara HOPPAS att vi kan se på honom när han kommer ut vad han är! En Odd, Ivar eller Sigge?

Längtar också till jul!! Gör min första vecka med HP nu och börjat planera julbaket och ordnat upp alla mina julsnören osv. Knodden kan ju titta fram precis där runt jul så lika bra att vara väl förberedd!
    Haha vad kul! då kanske det kommer finnas fler Ivar härinne sedan Ivar står högst på vår lista och dem andra pendlar om en andraplats När vi väntade lilleman så hade vi _bestämt_ att han skulle heta Vidar...tills jag kom på att det kan vara bra att ha ett till namn om han inte skulle se ut som en Vidar. Då kom vi på Eivin och den första veckan "testade" vi båda namnen på honom....och vi gjorde klokt i att hitta vårat back-up namn för han var och är ingen Vidar utan vår underbara, busiga, fantastiska och helgoa Eivin

Så vi får se. Ena dagen känns bebisen som en Ivar...andra som en Joar...eller en Ivar i alla fall?

Vad skönt att du är ledig nu förresten...jag är såååååå avis! Du gör rätt i att ta fram julgrejjerna redan nu...skulle inte min man säga emot skulle jag göra det också...tycker det är SÅÅÅÅÅ mysigt med jul och alla ljus och tomtar och...haha, 1. december har han inget val, då åker grejjerna fram

*kramkram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma