• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-31 21:00:35 följande:
    Har börjat fundera på hur vi ska göra med skötbord....hmmm. Vi har badkar däruppe och där nere dusch. Sovrummet ligger däruppe så all skötning får ju bli där. Badrummet däruppe är inte så stort. Så om jag ska ha ett sköt bord på golvet så får det inte plats . Uppborrat vill jag inte ha p ga vi har helkakalt. Ok då finns det bara badkarsvarianterna kvar. Tvätt björne har en modell som man har på badkarskanten sen när man vill använda badkaret faller man bara upp det mot väggen och låser det där så det inte trillar ner. pratade med försäljaren idag men han avrådde!!! oss att köpa det. Han sa att liggunderlag och allt blir blött och kan t om börja mögla. Herregud...nej tack!
    Så nu har vi bestämt oss för Babyproffsens som man sätter på badkarskanten. Finns blöjlåda inunder och hylla på sidan för hudvård. Det får bli den. Den var hög också. Bra för mannen som är 1.92 cm. Så de gångerna de andra barnen vill bada så får vi väl ltfta ner det. Hur jobbigt kan det bli? Hur ska ni andra göra? Har någon erfarenhet av badkarsskötbord?

Småland: Gött att höra att du är på Spec. MVC och att du känner dig välomhändertagen. Tänker på dig! Uppdatera så fort du orkar
    Till lilleman så röjde vi en hylla i vårt badrumsskåp och hade som skötbord Det är ett stort och djupt skåp och med några hyllor borttaget vart det perfekt! plus att vi stängde dörrarna till skåpet när det inte användes så varken skötgrejjer eller blöjjor och allt syntes

Fast sedan växte han och fick inte plats lika bra då ställde vi ett vanligt enkelt skötbord från IKEA över våran bidé....och där står det än och kommer att stå.

Jag tror att det är smart att ha ett skötbord där man är messt...är ni messt på övervåningen så ska ni ha skötbordet där, om inte så ha det på nedervåningen. Man kan ju byta blöjja på andra ställen också än bara vid ett skötbord

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-31 21:17:32 följande:
    Happi.. Odd.. ingen av er som vet svaret på min fråga? Solig
    Missade den Skäms

Att få sammandragningar i samband med sex är helt ok, men det brukar släppa efter ett tag. Däremot kan man vara öm ett tag...det kan jag också vara. 

Sedan kanske den känns spänd också för att du har hållit igång så mycket senaste dagarna...lyssna på din kropp då och vila lite så ska du se att det känns bättre. Spänd brukar inte vara någon fara 

*kram*
  • Odetta

Är det jätteonyttigt att äta en burk med tonfisk såhär dags på kvällen? Jag är så grymt sugen på tonfisk just nu...hellst med pasta också, men det orkar jag inte fixa. Så bara burken med ingenting till....det är väl OK?  

• Odetta
    Lallan skrev 2010-10-31 22:36:19 följande:
    Säkert ungefär lika nyttigt som 1/2-1kg morötter per dag Fast du kanske bara tänkt äta tonfisk idag? Min morotsdiet har tyvärr hålt i sig ett tag nu, men äter som tur var en hel del annat också. Avslutade kvällen med några kanelbullar idag

Ja, jag tänkte bara äta en burk...vilket jag gjorde och vilket var gott med lilleman fick jag däremot dille på SILL och kunde inte sluta äta inlga dsill förrens den var slut...så jag slutade köpa stora burkar och köpte bara dem små

Fasiken...viker just tvätt och inser att det fanns EN endaste RÖD liten dåld kant på en VIT jacka (lillemans) som jag tvättade med den vita tvätten och så har skiten blödit Jaja...inget att göra åt...med hur korkat är inte det att sätta en röd kant på ett vitt barnplagg????
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-31 23:12:03 följande:
    Nu är min förlossningsbrev klar yess hihi nu längtar jag efter min pojk Hjärta
    Vad duktig du är! Jag minns inte om jag skrev ett eller inte med lilleman och vet inte om jag ska göra det för lillebror. Min mamma var med på lillemans förlossning och hon kommer få vara med denna gången också, hon är vår doula och mitt och mannens språkrör på förlossningen

Nu vaknade lilleman till...ska gå lägga om honom och sedan lägga mig med. Lilleman ska få följa med till skolan i morgon, så det blir en intressant dag (bara 2 föreläsningar på 1 timme vardera). Bäst att vara utvilad

*kramisar*
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-11-01 15:45:56 följande:

En samvetsfråga ;) Jag mår illa och är sååååå trött hela tiden. Känner mig som en riktig slacker på jobbet just nu....*skäms*  Hur har ni andra orkat med jobb och ni som har barn innan HUR orkar ni? ? ?

Haha, vad bra att jag lyckas luras då

Nä, jag orkar inte heller. Jag gör det jag måste i skolan, men sitta hemma och plugga är bara att glömma...och det som står på schemat som "läsdag" (dvs plugga hela dagen dag) det har jag som FRIdag

Som mamma är jag nog inte heller världens roligaste just nu för jag är ju inte så rörlig, så det är mycket mindre bus än vad det brukar vara. Men jag försöker att gottgöra det med många extrakramar och pussar och det verkar funka

Och som fru...där är jag nog som mest tråkig tyvärr älskar att umgås med min man, men så fort det blir lugn och ro här hemma, dagen är slut och lilleman är nattad....då somnar jag på soffan innom 30 minuter. Jag fixar INTE att vara vaken alls....klarar det bättre när jag är själv för då är det inte mysigt, men så fort vi har kvällen ihop och soffan och mitt huvud på hans axel så...zzzzzzzz

Resten med hemmet, som städning och så, det gör jag när jag känner för det och har orken. Inget dåligt samvete där alls

På tal om lilleman så ska jag nog väcka honom nu från hans tupplur (jag har också passat på att sova....kan jag rekomendera varmt!) för annars får jag itne honom i säng ikväll (M jobbar inatt också) Syns sen!!!

*kramisar*
  • Odetta

Röntgensyrran!!!

ÅHHHH vad jag har SAKNAT dig vännen!!! så härligt att se dig igen....men fan att du ska ha det så tufft just nu, vad är det som har hännt??? 

Hoppas att det går jättebra på banken i alla fall, är lite förvirrad....ska du köpa ut honom och ha lägenheten då eller hur funkar det? Kan inte HAN köpa ut DIG istället? Då får du väl ett bra startkapital att börja något nytt med menar jag. Bara en tanke. Skönt med den ensamma vårdnaden också...

ÅH...jag har tänkt så mycket på dig och kommer fortsätta göra så. Massor med stora ENORMA kramar!!!!!

• Odetta

Lite Ego:

Idag hade jag min första sjukgymnastik i poolen och ÅÅÅHHHHHH SÅÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!!

Altså, min sjukgymnast är ju lite av en tomte och jag är inte riiiiktigt säker på hur bra han är med sjukgymnastiken för gravida (han känns lite flummig) men bara att få vara i poolen gör det hela värt vartenda sekund! altså, när jag klev ner för trappan in i vattnet och med varje steg kom vattennivån högre upp på magen och då för varje steg så blev jag lättare och det onda försvann....jag hade heeeeeelt glömmt bort hur SKÖNT det är att bada som gravid!

Så jag ska träffa honom 1 gång i veckan och sedan har jag klippkort på badhuset så jag funderar på att utöver gå simma en gång i veckan själv också. Det kändes så genomgående toppenkanonbra

Så idag känner jag mig jättepigg och hälsosam och mår riktigt kanon Jag kan VARMT rekomendera vattengympa/bad/simmning som gravid

*bamsekram*

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-11-02 15:18:47 följande:
    Galen fråga kanske: men tycker alla här inne att det är så himla underbart att vara gravid?
    Jag tycker mest det är läskigt att ha ansvar för en annan människa i min mage haha. Kanske känns så för jag mår dåligt, jag vet inte. Hoppas det vänder för det är ju ett tag kvar så att säga...

Nehej du...jag tycker då INTE att det är så himla underbart att vara gravid!

Jag är konstant orolig, har ont och vill ha min kropp tillbaks för mig själv...så känner jag Men jag försöker faktiskt se det underbara i det hela ändå, för mest troligt blir det här sista gången jag någonsin i hela mitt liv kommer bära på ett barn och det ÄR en otrolig och fantastisk upplevelse och händelse.

Men mest längtar jag efter förlossningen (DET tycker jag är bland det häftigaste) och så självklart efter vår bebis: målet med hela denna resa

*kram*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma