Happiness skrev 2010-10-22 15:01:52 följande:
Säger som du...härligt att få se din "lille" på en större bild

. Grattis en gång till! han växer och har det bra i din mage ODD. Men vart barkar det hän månne? En rikigt stor kille! Frisk och stark
Ok..så moderkakan kan alltså påverka tappen? Antar att det blir ett tryck där. Finns det risk för att den öppnar sig eller vad är sambandet?
Vad underbart att du utan problem

fick komma hela gravididteten ut. man blir så lycklig när saker flyter på utan hang ups. Håller med dig...det blir svårt för MVC läkaren att neka till remiss. Sen får vi se hur nästa instans ställer sig till saken. De har väl rätt att neka antar jag. MVC läkaren är en väldigt speciell kvinna. Hon basar för alla BM i vår stad och det är inte utan att det märks

. Militärisk, men ändå med ett visst rättvisepatos tänk. Rättvise i den bemärkelsen att hon ska göra sitt jobba efter alla lagar och regler minutiöst. Hon gör INGA undantag....men ja det blir svårt för henne att neka

. Frågan om det inte skulle bli ett större "tjänstefel" än att säga ja. Och på rätt sida är hon MYCKET noga med att vara.
Nåde den BM som inte gör som hon säger

.
Vad skönt att allt ser bra ut ODD. Nu tar vi hand på, att denna helg ska vi bara njuta av våra magar och inte tänka på annat än våra små därinne. Sofia och...ja din stora kille.

Hej vännen!
Sitter i Sthm hos svärföräldrarna så tittar bara in en snabbis.
Moderkakan påverkar inte tappen på något sätt, bara det att om den ligger för eller för lågt blir det ju problem med förlossningen. ligger den helt för måste man bli snittad för då är utgången blockerad och ligger den bara delvis för så vet jag faktiskt inte vad dem gör...tror att blödningsrisken blir mycket större....men vet inte om man får föda normalt eller inte.
så dem vill hålla koll på att den flyttar bort lite från tappen, som den ligger nu skulle den komma lite i kläm vid förlossningen och det är ju inget bra tyvärr. Tycker det är lite läskigt det hela för jag vill inte bli snittad, men att gå igenom en riskförlossning låter inte heller så lockande (då väljer jag nog hellre snitt ändå). Men läkaren sa att det är gott om tid för den att flytta på sig, så det håller vi tummarna för
Nu ska jag gå och vara social igen....KRAM!!!