Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Hejsan tjejer! Håller på och flyttar så det är galet fullt upp nu och hinner inte sitta vid datorn så mycket! Hoppas ni mår bra!

Odd, jättegrattis till dig! Vilken underbart söt kille!
    Sofy, superhäftigt med 3D-bilderna! Man kan verkligen se ansiktsdragen ju! Så söt liten bebis!
    Sötfilur, har ni också gjort 3D? Visst kan du väl klämma lite på magen, vem vet du kanske får lite gensvar där inifrån?

Ego: Jag mår bra och fortsätter att vara utan symtom eller krämpor. Aktiviteten i magen har minskat något senaste dagarna och ibland oroar man sig lite men sen så sprattlar det till lite. Hoppas att den bara ligger inåt just nu och inte sparkar så mycket utåt.

• Pancakes
    mallanis skrev 2011-01-26 09:38:18 följande:
    Bra att du har fullt upp med flytt! Har saknat dig här och hann bli lite orolig......

Oj, sorry! Vad gullig du är! Nej då, allt är bara bra. Blev bara väldigt intensivt med både flytt och stressigt jobb i några veckor här nu. Det är kul men samtidigt lite jobbigt. Jag bär och konkar och fixar och det känns ju lite mer än vanligt även om jag försöker tänka på vad jag gör. Men tiden går fort när man har fullt upp. Är helt plötsligt i vecka 23 liksom, tyckte man var i vecka 12 nyss :)

Hur är det själv?

• Pancakes
    mallanis skrev 2011-01-26 09:50:30 följande:
    hihii det är bra! 
    Kånka nu lagom men så länge du och bebis mår bra så bär.... och du kan med gott samvete stå och peka i hallen vart alla lådor ska ta vägen.. Har ni hunnit bo där något än?
    Nej, det är nybyggt så det är inte klart än. Får bo hos föräldrar lite innan. Men än så länge har vi kvar vår lägenhet så det är skönt.
  • Pancakes

Tjejer, vad tror ni om att åka skidor när man är i vecka 29? Är sugen på skidresa och mår som sagt hur bra som helst men man vet ju inte hur det blir sen. Jag åker lugnt och ramlar sällan.

• Pancakes

Gaaa, det jag skrev försvann. Blir tokig när det blir så!!! Jag som skrev mycket också :(

• Pancakes

Försöker igen då!

Sötfilur, grattis till 2-siffrigt! Det närmar sig med stormsteg! Jag har 120 dagar kvar så jag är ganska snart där också.

Odd, fy vad jag lider med dig. Det är ju helt galet det där, hur kan det få vara så? Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas men tänker på dig och det gör ont inombords vid tanken! Kram!

Smålandsjäntan, det var nog slemhinnor i kombination med att det var länge sen. Ja, oskuld på nytt liksom. Jag har varit med om det en gång som ogravid också när det hade varit väldigt länge sen.

Ego: Nån mer som har lite råd ang. det här med skidåkningen? Står i valet och kvalet. Är så sugen och känner att det inte kommer bli så mycket skidresor på några år nu med tanke på bebisen så man borde ju passa på. Och i dagsläget skulle det inte vara några problem alls, bara man tar det lite lugnare. Men vem vet hur det känns om några veckor.. Det händer ju mycket nu med magen.

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 12:15:18 följande:
    Pancakes: jag skulle inte åka skidor.. Dels för att jag är riktigt kass på det men oxå för att tyngdpunkten ändras ju större magen blir. Jag skulle inte kunna leva med mig själv ifall det skulle hända något i backen. Men du kanske är en fena i backen och känner helt annorlunda. Vad säger din sambo/man om att du kanske ska åka?
    Åh, han är inte den nojiga typen alls utan tycker att det inte är nån fara. Men det är ju nu det, när jag bara har en liten mage. Om några veckor kanske det är annorlunda.
  • Pancakes
    acure skrev 2011-01-27 14:33:52 följande:
    Pancakes: kanske ni kan åka längdåkning istället? Staka er upp på något vackert fjäll, bara ta det lugnt och sätta er någonstans med varm choklad och goda smörgåsar i solen. Åh vad mysigt. Min mamma åkte längdskidor i januari/februari då hon var gravid med min bror som är född i maj. När har du bf?
    Åh, vilken härlig bild du målar upp :) Låter mysigt! BF är 27:e maj.
  • Pancakes

Men fy sjutton, Sofy, vad trist att de inte tar dig på allvar. Vad menar de att det skulle vara då om det inte är fostervatten? Jättevattniga flytningar eller vadå?

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 23:17:21 följande:
    Kan rekomendera Katja och Marius oxå sen minns jag inte fler namn, men de två är guld värda! men det verkar vara en hel del som patrulerar runt där!

KUL!? Jag kommer bli knäckt tror jag, 5 veckor kvar till BF och redan nu är det riiiktigt tugnt och jobbigt. Kanske får lirka fram en hinnesvepning i v38? Gör det de på vanliga MVC hos min BM eller vet du något om det?
    Oj, bara fem veckor kvar till BF! Vad spännande! Då kan den komma när som helst nu alltså!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma