• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-27 12:49:01 följande:
    Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
    Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.

Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite  glad att det kom tillbaka
    Jag har gjort, o gör fortfarande :)
  • färnik

Massa sammandragningar, och lite ont... Obestämd Men allt såg bra ut, bebis mådde fint och livmodertappen var opåverkad, allt tämligen normalt. De hade ingen förklaring alls till de massiva sammandragningarna och smärtan, sa bara att det är så för en del, men att det här var ovanligt tidigt...

Känns ju skönt att allt var ok nu, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig för att de om de fortsätter ska påverka tappen. Läkaren jag träffade var inte alls bekymmrad gällande GBS, inga nya prover behövde tas eftersom urinodlingen för 11 dagar sedan var negativ. Alla verkar ha olika åsikter om hur allvarligt det egentligen kan vara med GBS.

Fick iaf se min lilla bebis en kortis, syntes inte så tydligt då ulrtaljudet gjordes vaginalt, men ett litet öra syntes iaf väl, det var väl det som låg närmast till. Tungan ute

• färnik
     pancakes och mallanis : grattis till plussen! Vad härligt! In med er på BF-listan nu också! Glad
  • kajsalisa

Skönt att allt såg bra ut Färnevik. :)

• Odetta
    färnik skrev 2010-09-27 18:48:35 följande:
    Massa sammandragningar, och lite ont... Obestämd Men allt såg bra ut, bebis mådde fint och livmodertappen var opåverkad, allt tämligen normalt. De hade ingen förklaring alls till de massiva sammandragningarna och smärtan, sa bara att det är så för en del, men att det här var ovanligt tidigt...

Känns ju skönt att allt var ok nu, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig för att de om de fortsätter ska påverka tappen. Läkaren jag träffade var inte alls bekymmrad gällande GBS, inga nya prover behövde tas eftersom urinodlingen för 11 dagar sedan var negativ. Alla verkar ha olika åsikter om hur allvarligt det egentligen kan vara med GBS.

Fick iaf se min lilla bebis en kortis, syntes inte så tydligt då ulrtaljudet gjordes vaginalt, men ett litet öra syntes iaf väl, det var väl det som låg närmast till. Tungan ute
    Men gumman, stå på dig! Inte för att skrämma dig, för det vill jag verkligen inte...men GBS ska tas på allvar! TJATA på dem att ta nya prov på dig, och då INTE kissprov utan dem ska ta provet från tappen!

En kompis till mig hade mycket sammandragningar och dem viftade bort hennes oro för GBS som dem gör med dig, hon har skinn på näsan så hon stod på sig och till slut testade dem henne och visst fan hade hon GBS. En antibiotika kur senare mådde hon bra igen!

Det kräv så LITE att testa för GBS och det skrävs så LITE att behandla om man har det...blir så arg för att alldeles för många innom sjukvården inte tar det hela på allvar! Och att du har lämnar kissprov för 11 dagar sedan betyder inte ett smack för man kan få den från en dag till den andra.

Hoppas du mår bättre snart och att, om du inte gör det, orkar stå på dig!

***kramisar***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Vad konstigt vårt forum ser ut...eller är det bara konstigt på min dator???

GRATTIS MALLANIS!!!! ÄLKOMMEN HIT GUMMAN!!!!!

EGO:
    I morgon ska jag till BM för mina sammandragningar. Ska lämna urinprov så ska hon kolla så att jag inte har UVI. Om hon kan/får ta prov från tappen ska jag fråga henne om hon kan ta ett därifrån också, just för att jag vet att jag ju är bärare av GBS.

Magen idag har kännts lite bättre mot i fredags, så heögens vila har hjälpt. Det i sig är ju bra, men om det är vila som gäller för mig så blir det ju knasigt med plugget. Ska se hur den här veckan blir. Tycker inte att dagen idag har varit så anstängande...men sammandragningar fick jag och mina ben är alldeles svullna. Ska ta upp det med BM i morgon med.

Ni andra....har ni svullna ben? Jag har aldrig fått det såhär tidigt (v21) utan endast mot slutet...

*kram*

• Mabaja

ser helknas ut här med!

Mina fötter svällde upp en gång i vecka 21. Det var på vår bröllopsdag, blev väl lite väl påfrestande kanske. :)

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-27 19:23:46 följande:
    Vad konstigt vårt forum ser ut...eller är det bara konstigt på min dator???

GRATTIS MALLANIS!!!! ÄLKOMMEN HIT GUMMAN!!!!!

EGO:
    I morgon ska jag till BM för mina sammandragningar. Ska lämna urinprov så ska hon kolla så att jag inte har UVI. Om hon kan/får ta prov från tappen ska jag fråga henne om hon kan ta ett därifrån också, just för att jag vet att jag ju är bärare av GBS.

Magen idag har kännts lite bättre mot i fredags, så heögens vila har hjälpt. Det i sig är ju bra, men om det är vila som gäller för mig så blir det ju knasigt med plugget. Ska se hur den här veckan blir. Tycker inte att dagen idag har varit så anstängande...men sammandragningar fick jag och mina ben är alldeles svullna. Ska ta upp det med BM i morgon med.

Ni andra....har ni svullna ben? Jag har aldrig fått det såhär tidigt (v21) utan endast mot slutet...

*kram*
    Hej på er.

Ser konstigt ut på min dator med. :/  Hoppas det går bra imorgon vännen!

Jag är precis hemkommen efter ännu en 4 timmars vända på akuten. Och då hade dessutom mina läkare på jobb redan skrivit remiss samt, utfört och svarat på ultraljud på mina njurar. Där såg de att jag har vidgade njurbäcken +urinledare. Fick recepet på spasmofen som är ett morfinprep som löser kramp. Om inte det hjälper och smärtan försvinner tills på torsdag fredag så ska jag in igen och då blir det troligtvis att lägga in en jj-kateter som är en slang som läggs in under narkos som går mellan njuren och urinblåsan för att avlasta. Inte så kul att bli opererad under sin graviditet men men vad ska man göra? Är iaf sjukskriven tills den 10 oktober. Känns inte heller kul att tvingas ta så starka mediciner :/
  • Lallan

Ser skummt ut här med!

Färnevik: Instämmer med övriga att du ska stå på dig, det finns ju tyvärr dom som förlorar sina barn under graviditeten pga gbs. Känns onödigt då det är såpass lätt att konstatera samt behandla.

Odd:Jag var riktigt svullen för några veckor sedan men nu när det blivit svalare så har det peppar peppar blivit bättre. 

ego: Var till min husläkare idag och blev sjukskriven en vecka framåt pga ryggont och sammandragningar, känns skönt. Nästa vecka har jag tid på mvc så förhoppningsvis blir det fortsatt sjukskrivning då.

• Odetta
    Lallan skrev 2010-09-27 20:22:34 följande:
    Ser skummt ut här med!

Färnevik: Instämmer med övriga att du ska stå på dig, det finns ju tyvärr dom som förlorar sina barn under graviditeten pga gbs. Känns onödigt då det är såpass lätt att konstatera samt behandla.

Odd:Jag var riktigt svullen för några veckor sedan men nu när det blivit svalare så har det peppar peppar blivit bättre. 

ego: Var till min husläkare idag och blev sjukskriven en vecka framåt pga ryggont och sammandragningar, känns skönt. Nästa vecka har jag tid på mvc så förhoppningsvis blir det fortsatt sjukskrivning då.
    Oj då gumman! Varför har du fått så, vet dem det??? Hoppas medicinen hjälper. jag håller tummar och tår!!!!

*kramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma