• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Ja just, en annan sak. Först ut i bf-listan går på övertid. Ingen bebis har tittat ut... och snart är jag där med! på övertid! :) min man frågade mig vad vi kunde göra för att få ut bebisen inatt.. Han är så söt!

• Cat79

rontgensyrran: Det fanns lite fint på partyt, bl a fina bordstabletter, ljusstakar, kuddar, krukor, lbrödkorgar, öpare o s v. Köpte bara en cerise brödkorg i filt men kunde ha handlat mer men vill hellre spara pengarna till Ullared 14 okt :)

• PåvägMotSyskon

känner mig så dålig på att skriva här... men vi håller på att total fixar gillestugan, o ja har hand om barnen o ja då blir de ju inte riktigt tiden.... men är iaf 96 dagar kvar tills Lillprinsen kommer känns såååå härligt!! =))

Som någon skrev, det är många kring nyår.. ja har ju bf på nyår

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-09-26 21:41:27 följande:
    rontgensyrran: Det fanns lite fint på partyt, bl a fina bordstabletter, ljusstakar, kuddar, krukor, lbrödkorgar, öpare o s v. Köpte bara en cerise brödkorg i filt men kunde ha handlat mer men vill hellre spara pengarna till Ullared 14 okt :)
    Även jag ska till Ullared men det blir inte förrens i mitten på november. Hoppas man är någorlunda rörlig då fortfarande med ca 1,5 månad kvar till BF. :P Låter som ett roligt party med fina grejer.
  • Muffe80

Hemma från jobbet idag och är förkyld. hade även tänkt att det är skönt att vara hemma pga mitt illamående men det har inte kommit än... hm... och inga ömma bröst (vilket jag iofs inte haft mycket av alls...)

Lite orolig blir man ju.

Går in i v 10 idag. Har/hade ni ömma  bröst hela tiden?

• mallanis

Hej, nu vågar jag mig in här! Hoppas hoppas jag får stanna i tråden! =)

Tredje gången gilt?!
  • Muffe80

en fråga till: ni som varit gravida fram till min vecka, v 10. kände ni av mycket mensvärk/molvärk? Jag känner knappt inget och undrar vad som är normalt.

Jag nojjar inte, men vill veta...

Mallanis, välkommen!!!

• färnik

Har haft en massa sammandragningar och emellanåt ont. Pratade med bm på mvc, som ville jag skulle in till gyn omgående för kontroll: provtagning för GBS och koll av livmoderhalsen så att inte den påverkats. Så jag ringer gyn. Som inte alls tycker det är självklart att jag ska få komma in, trots mina 4 tidigare missfall och tidigare GBS?  De är helt jävla hopplösa på gyn här alltså, att de inte tar sånt här på allvar?!? *ledsen och vet inte vart jag ska ta vägen*

• Pancakes

Mallanis, GRATTIS! Kul att vi plussat samtidigt! Alla är så långt gångna i den här tråden så det är skönt att inte vara ensam "färsking".

Jag har ringt och pratat med Mama Mia i Kista idag och bokat en tid för VUL i vecka 9. Det tyckte att jag kunde få komma och göra VUL i och med att jag när jag fick MA gick i fem veckor innan kroppen stötte ut det. Det vill jag inte göra igen.

Blev inte mycket klokare av det här med träning och sex. De sa typ att man kan göra det man mår bra av och att man KANSKE kan undvika hopp men mår man inte dåligt av det heller så var det ingen fara. Men jag leder ju aerobics och step så det är antingen eller för mig och det är ett stort projekt att avsäga mig alla mina pass. Motion är väl nåt bra ändå, eller? Vet inte vad jag ska göra. Barnmorskan var inte heller till mycket hjälp. Hon säger bara att inget är farligt typ och det sa hon sist också när jag misstänkte missfall.

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-09-24 23:05:58 följande:
    Pancakes!!!!!

WOOHOOOOO!!!! GRATTIS OCH VÄLKOMMEN HIT!!!

angående några av dina frågor:

test: Ja du vännen, jag är lite testgalen och slutade testa i v9 någon gång...hann ta 30 positiva gravtest denna graviditet men har fortfarande svårt att tro på det mellan varven

Sex och träning: Efter upprepade mf rekomenderar dem (insatta läkare, inte vanlig BM) att avstå från sex fram till v15 och ingen ansträngning till efter v12.

VUL: efter 1 MA och 3 tidiga mf på raken så har vi varit noga övervakade denna graviditet. VUL i v7, v9, v12 och UL i v13, v16 och v19. Nästa UL är i v24

***kraaaaaaaaaam***
    Tack kära du!

Jag har inte haft upprepade missfall, bara ett. Antar att det inte gäller då?

Är ingen testnarkoman.....ännu :) Tog ett CB i fredags och ett CB digital i lördags. Båda visade resultat ganska snabbt. Funderar på att ta ett till CB plus i veckan för att kolla att det inte blivit svagare. Sen vet jag inte hur länge jag skulle hålla på. Vid mitt missfall i våras hade jag starka plus i flera veckor efteråt så det behöver ju inte betyda nåt det heller.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma