• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
    Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.

Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite  glad att det kom tillbaka

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-27 12:43:21 följande:
    Jag var livrädd när jag plussade sist, mådde verkligen skit! Kommer säkert bli nojjig men ska försöka att inte måla f-n på väggen. Jag mår bättre och förhoppningsvis även "liten" .... flytningar är säkert ett symptom, jag har dock nästan inga flytningar alls...

svår det där med motion, jag skulle även börja rida i veckan! Vad säger ni "kloka gummor i tråden" ? Det är väll mest om man blir avslängd som det kan vara någon fara? Kommer vara mest skumpa runt ridning då jag inte ridigt på ....si så där 10 år.....hmmm 15 år ska det nog vara om jag är ärligt =)
    Ja, vi får försöka njuta båda två! Nu har man äntligen fått det efterlängtade plusset, det måste ju firas för sjutton! Det är ändå inget vi kan göra. Vill den inte stanna så gör det inte det. Man kan försöka äta så bra man kan och lyssna på kroppen men mycket mer kan man inte göra. Jag drar nog ner på min träning lite grann men slutar inte helt.

Jag har VUL om fyra veckor. Då vet man om det gått åt skogen eller inte. Det känns som lååååång tid men det går nog rätt fort.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-27 12:49:01 följande:
    Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
    Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.

Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite  glad att det kom tillbaka
    Enligt  min BM så är både sushi och rött kött ok.
  • Pancakes

Så här står det på livsmedelsverket:

Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum.

Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt.

• färnik

På nåder får jag komma in på kontroll iaf, hoppas inte tappen har blivit påverkad... Det har varit mkt och hårda sammandragningar. Gråter Fan vad jag är orolig, det får inte hända vårt lilla syskon ngt!

• Längtan efter liten

välkomna pancakes och mallanis äntligen är ni här :D

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-09-27 12:54:26 följande:
    På nåder får jag komma in på kontroll iaf, hoppas inte tappen har blivit påverkad... Det har varit mkt och hårda sammandragningar. Gråter Fan vad jag är orolig, det får inte hända vårt lilla syskon ngt!
    har du  sammandragningar vännen? när ska du in?
    Längtan efter liten är stor
  • gemigsinnesro
    färnik skrev 2010-09-27 12:54:26 följande:
    Håller tummarna för dig att allt ser bra ut!
  • kajsalisa

Stort grattis Mallanis och härligt Pancakes att du vågat dig hit nu. Vår fina bf lista ligger några sidor bak. Kram \o/

• Cat79

Grattis till nya plus - underbart att vi bara blir fler och fler. Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma