• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-27 09:17:16 följande:
    Mallanis, GRATTIS! Kul att vi plussat samtidigt! Alla är så långt gångna i den här tråden så det är skönt att inte vara ensam "färsking".

Jag har ringt och pratat med Mama Mia i Kista idag och bokat en tid för VUL i vecka 9. Det tyckte att jag kunde få komma och göra VUL i och med att jag när jag fick MA gick i fem veckor innan kroppen stötte ut det. Det vill jag inte göra igen.

Blev inte mycket klokare av det här med träning och sex. De sa typ att man kan göra det man mår bra av och att man KANSKE kan undvika hopp men mår man inte dåligt av det heller så var det ingen fara. Men jag leder ju aerobics och step så det är antingen eller för mig och det är ett stort projekt att avsäga mig alla mina pass. Motion är väl nåt bra ändå, eller? Vet inte vad jag ska göra. Barnmorskan var inte heller till mycket hjälp. Hon säger bara att inget är farligt typ och det sa hon sist också när jag misstänkte missfall.
    Japp bara några dagar emellan!  Japp nu ska vi se till att hänga kvar i tråden och hoppas att vi blir fler färskingar snart ;)

Jag har också haft funderingar på träningen hur man ska göra...? Mår ju lite dåligt psykiskt av att inte få träna men riskerar man "liten" så är ju valet självklart!
    Tredje gången gilt?!
  • Längtan efter liten

Oj oj, denna helgen över, och ingen annan än jag är mer glad över det..
    sicken helg.
    Jobbat hela helgen ch det har varit KAOS mycket...
    Jobbar som pizzabagare...
    Löning...
    ...
    ...
    Måste jag säga mer?
    Sen är man inte van efter över 1 månads sjukskrivning...
    Kunde inte gå när jag jobbat 11 timmar i fredags... på kvällen önskade jag att min sambo var hemma så han kunnat stötta mig när jag skulle på toaletten, kunde knappt ta mig upp ur sängen, så ont i kroppen hade jag...
    i lördags var det lite bättre men hade ont då med...
    i går var det inte alls lika farligt... så kanske är det ovanheten bara..

känns som ichias kommer göra sig tillkänna som med dottern också... tycker mig redan har börjat känna av det.. INTE roligt... men den som väntar på något gott...

Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-27 09:47:22 följande:
    Japp bara några dagar emellan!  Japp nu ska vi se till att hänga kvar i tråden och hoppas att vi blir fler färskingar snart ;)

Jag har också haft funderingar på träningen hur man ska göra...? Mår ju lite dåligt psykiskt av att inte få träna men riskerar man "liten" så är ju valet självklart!
    Nej, man vill ju inte det. Jag kör rätt tuffa konditionspass så det är ju lite läskigt. Men ska jag sluta köra pass så måste jag ju berätta för gymchefen och så måste ju nån annan hoppa in och då måste jag berätta för folk och det vill jag inte. Får väl känna efter helt enkelt. Motion ska ju som sagt vara nåt bra.

Önskar jag kunde njuta lite mer av att jag plussat. Är mest nojig över att jag inte har några symtom. Mår inte illa, har inte molvärk.. Har ovanligt mycket flytningar bara. Är det ett symtom?
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-09-27 08:46:24 följande:
    Hej, nu vågar jag mig in här! Hoppas hoppas jag får stanna i tråden! =)
    Äntligen gumman! VÄLKOMMEN! Har undrat så hur det gått och det gick ju bra ju. Ja nu banne mig ska du stanna! Tredje gången gillt!
  • Muffe80

pancakes, ja flytningar är ett bra tecken, hade också mycket av det i början och knappt inga symtom förrän 6+0, DÅ kom illamåendet... puh!

• sofy

Välkomna både Pancakes och Mallanis!! :)

• sofy

Orkar inte va så aktiv just nu, sjuk igen och har hostan from hell! Ska upp till läkaren sen för tror de är astman som spökar, blä.

Hoppas de drar igång på riktigt snart Mabaja :) Och Muffe, ja har inte heller mycke molvärk, nångång ibland. Och brösten ömmar väl hela tiden men ibland mer o ibland mindre.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-27 11:03:11 följande:
    pancakes, ja flytningar är ett bra tecken, hade också mycket av det i början och knappt inga symtom förrän 6+0, DÅ kom illamåendet... puh!
    Förstår att det är asjobbigt med illamåendet men just nu skulle jag vilja känna nåt, bara nåt litet åtminstone :) Men kände ingenting förra gången heller. Fast då dog den ju i vecka 6-7 nånting och jag gick ända till vecka 11 så jag vet ju inte hur det ska kännas efter vecka 6 heller.
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-09-27 10:57:31 följande:
    Äntligen gumman! VÄLKOMMEN! Har undrat så hur det gått och det gick ju bra ju. Ja nu banne mig ska du stanna! Tredje gången gillt!
    Tack! Många "gamla kändisar" i tråden =) kul att få joina er (äntligen!!!) Det börjar dra ihop sig för dig och maggen ? ! ? =)
    Tredje gången gilt?!
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-09-27 11:12:53 följande:
    Tack! Många "gamla kändisar" i tråden =) kul att få joina er (äntligen!!!) Det börjar dra ihop sig för dig och maggen ? ! ? =)
    Det börjar dra ihop sig ordentligt! BF på torsdag! Trodde dock att det skulle dra igång inatt, men efter några timmars värkar lade de bara av! Surt sa räven! och jag blev förbannad. Tur att jag var trött så jag somnade. haha.

Kul att få följa dig här när det går så lång tid emellan i mailen! ;) 

så hur känns det? Den här gången SKA det gå bra!  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma