• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Är så lycklig! Idag såg vi ett pickande hjärta och ett foster i miniformat (huvud, rygg..) - känslan är obeskrivlig. Är i 7+6. Ha en underbar helg. Kram

• gemigsinnesro
    Bjornis skrev 2010-05-21 08:58:28 följande:
    Å, grattis till lyckat vul. Kunde man se kroppdelar i 8+4?! Spännande! Ska ju på vul om 6 dagar. Känns helt sjukt nervös så försöker tänka bort det!Cat79: Håller tummarna hårt!! Jag har varit på jobbresa i 3 dar nu och är så trött. Har varit sjukligt långa dagar och middagar på kvällarna. Tagit lite sovmorgon från jobbet idag men ska strax hoppa in i bilen. Blir dock en kort dag.
    Tack det känns himla bra nu. Ja eller antydan till armar och ben kunde man se. När hon pekade ut dom såg jag det jätteväl annars liknar ju  tidiga vul mest en grå massa :). Vilken vecka kommer du vara i när du gör vul då?
    Cat79 skrev 2010-05-21 09:19:14 följande:
    Är så lycklig! Idag såg vi ett pickande hjärta och ett foster i miniformat (huvud, rygg..) - känslan är obeskrivlig. Är i 7+6. Ha en underbar helg. Kram
    Grattis! Finns ingen bättre känsla!
  • PåvägMotSyskon
    åh va härligt!! Ja va i v 7+4 med mitt 2.a barn när vi utförde ett vul, å i 9+4, då fick jag bild. =)

Vore så härligt o få se bebisen, men jag har ju ingen anledning nu till vul, så det blir väl inget förrän rutin ul, å sen alla TUL =))
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran

Usch idag på jobbet. Så kände jag hur det rann till i mellan benen! Såå obehglaigt, kände paniken direkt och tänkte jag visste det nu är det kört, inte ska det gå bra denna gången heller. Och sen till min stora förvåning och glädje så var det bara en väldigt lättflytande stor flytning. Jag som inte brukar ha så mycket. Men känner mig ändå nojjig. Det är nog för att man verkligen har vant sig vid tanken att man är gravid och börjat släppa lite på "garden".

Sen är det ju VUL på tisdag med..så det gör väl en nervös.

• kajsalisa
    Stooort grattis. Vilken lättnad!
  • Pyret12

Måste nog dra mig ur denna tråd! Var på vul i tisdags vilket visade att jag till 99 % fått mitt tredje MA, ska dit på tisdag igen för en extra kontroll innan åtgärd sätts in. Verkar som det dött i vecka 6-7, trist att man fortfarande mår illa och har ömma bröst!! De positiva är väl att man nu ska utredas! Lycka till alla....

• Smålands jänta i storstaden

Nu har jag hjärtat i halsgropen.. imorse var det ljusbruna flytningar och nu är det rosa flytningar... tårarna rinner längs kinderna men jag vill inte ge upp hoppet ännu, jag vill ju ha våran januaribebis! faan faan faan, jag som hade börjat slappna av ännu mer så kommer detta...

• PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-05-21 11:50:29 följande:
    Usch idag på jobbet. Så kände jag hur det rann till i mellan benen! Såå obehglaigt, kände paniken direkt och tänkte jag visste det nu är det kört, inte ska det gå bra denna gången heller. Och sen till min stora förvåning och glädje så var det bara en väldigt lättflytande stor flytning. Jag som inte brukar ha så mycket. Men känner mig ändå nojjig. Det är nog för att man verkligen har vant sig vid tanken att man är gravid och börjat släppa lite på "garden".Sen är det ju VUL på tisdag med..så det gör väl en nervös.
    Usch för sådana gånger..... dem e skitjobbiga, vet exakt va du menar..

En sak som är obehaglig, är när man får sådär ont i magen. som ja fick mitt i natten, o skulle på toa, men inget hände, la mig i äldsta sonens säng då han gått in till oss, för ja ska kunan sova ostört för magen.. vaknar tidigt å väcker såklart minstingen för ja ska på toa..... sådär obehagligt ont.. men som tur är e man bara lite trög i magen som gör att de känns så...

Ja har oxå släppt garden lite nu när man är i v8... men de ska man ju inte, men man gör de på nå vis, när man fått gå de här veckorna..

skönt me vul, de gör nog inte ja, om de inte händer nå speciellt som me min 2.a son.. istället blir de RuL & TUL som med son 2. =))
  • PåvägMotSyskon
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-21 13:52:47 följande:
    Nu har jag hjärtat i halsgropen.. imorse var det ljusbruna flytningar och nu är det rosa flytningar... tårarna rinner längs kinderna men jag vill inte ge upp hoppet ännu, jag vill ju ha våran januaribebis! faan faan faan, jag som hade börjat slappna av ännu mer så kommer detta...
    Nej vad jobbigt. Men håll ut. har du ont??

ja blödde som en MENS när de börja rakt av åt mig. avtog mer under dagen till kvällen brunt. å han blir 14mån snart! GE INTE UPP!!!!! häng kvar!!!
    ''
    vilken vecka e du i??

*kram*
  • PåvägMotSyskon
    Pyret12 skrev 2010-05-21 12:23:14 följande:
    Måste nog dra mig ur denna tråd! Var på vul i tisdags vilket visade att jag till 99 % fått mitt tredje MA, ska dit på tisdag igen för en extra kontroll innan åtgärd sätts in. Verkar som det dött i vecka 6-7, trist att man fortfarande mår illa och har ömma bröst!! De positiva är väl att man nu ska utredas! Lycka till alla....
    men nej =(( Vad jobbigt, ja beklagar verkligen.. jobbigt när man har symtom å tror att allt e bra... de e de som är så läskigt om man ej gör vul.

skönt att de blir utredning, men jobbigt som barad en att behöva genomgå den vägen för att få utredning =(

Sköt om dig, o ja hoppas du kommert illbaka snart igen under 9månader!

*Krama om hårt*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma