• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • fröken SJ

Va fin filten blev rontgensyrran!! =)

Duktiga ni är som kan och orkar sy,har inte tålamodet själv {#lang_emotions_laughing}

• Maria A 78

Jag är också riktigt svullen, nästan så jag är orolig att nån på jobbet ska fråga om jag är gravid... Och kläder är skitsvårt, bara de största exemplaren som går att använda :)

• No way

halloj, är det nån som vet om C-vitamin är dåligt för bebisen? Vitaminer som ska va så bra, förra graviditeten tog jag en brustablett med c-vitamin och spydde som en gris. idag käkade jag nyponsoppa, och jo tack sen spydde jag...

Att du inte fattar...
  • Lallan
    No way skrev 2010-05-19 22:18:48 följande:
    halloj, är det nån som vet om C-vitamin är dåligt för bebisen? Vitaminer som ska va så bra, förra graviditeten tog jag en brustablett med c-vitamin och spydde som en gris. idag käkade jag nyponsoppa, och jo tack sen spydde jag...
    Tror inte det, jag har levt på juice sista månaden så det hoppas jag verkligen inte. En av få saker som jag får i mig lätt.
  • No way

ne man kan ju tycka att det inte är nån fara, blev fundersam just på att det hänt två gånger... Mina bebisar som är kräsna kanske hehe!!

Att du inte fattar...
  • gemigsinnesro

Idag kl 9 ska jag på vul och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer visa på ett MA. Kan bara inte bli av med den känslan. Det känns mer otroligt att det faktiskt skulle visa att allt är bra. Är så otroligt nervös ändå för hur det än är så är hoppet det sista som dör.

• MB73
    gemigsinnesro skrev 2010-05-20 07:24:55 följande:
    Idag kl 9 ska jag på vul och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer visa på ett MA. Kan bara inte bli av med den känslan. Det känns mer otroligt att det faktiskt skulle visa att allt är bra. Är så otroligt nervös ändå för hur det än är så är hoppet det sista som dör.
    Lycka till idag! Vi håller alla tummar att det ser bra ut för ditt lilla frö. Jag känner igen känslan precis, men det försvinner så småningom...jag är i v 22 nu och får fortfarande ångest ibland och undrar om allt verkligen står rätt till...

Du får återkomma senare och berätta hur det gick!

Har alla i landet fått skön värme nu? Här i Göteborg är det underbart!
  • toksnippa
    gemigsinnesro: hoppas det har gått bra!!

MB73: Det är disigt så här på förmiddagen, och varmt! Här blir det sämre till helgen tyvärr, hade önskat bättre väder då man har massa att göra på gården.
  • Smålands jänta i storstaden

vad jag är dålig på att skriva! sitter och läser men så vill jag komentera typ allt och när jag väl kommer till stadiet att kommentera ja då är allt som bortblåst! skyller på att jag är gravid

Jag mår fortfarande oförskämt bra! betydligt mycket tröttare är jag men än så länge mår jag mycket bättre denna graviditet än förra. Mår inte speciellt illa utan kör på som vanligt, dock verkar det som om det bara är jag som är hungrig konstant? hur kommer detta då sluta?? och ja, magen är rejält svullen, funderar på hur länge man kan dölja magen för om det fortsätter såhär måste jag nog berätta på jobbet snart och det vill jag inte!

Rontgensyrran: måste oxå kommentera din fina lekfilt! snyggt jobbat! {#lang_emotions_laughing}

• nyttförsök2010
    gemigsinnesro skrev 2010-05-20 07:24:55 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig idag!

Känna sig svullen, oh ja. Förra graviditeten syntes inte magen för 5 öre förrän typ vecka 17, nu har jag 5-månadersmage. Går bra så länge jag verkligen spänner den (även om det ändå fläbbar över, hamnade allt överskott just i midjan eller? jag brukar INTE ha mage, är mer päron..!!)... men det orkar jag inte hela tiden. Blir illamående av att gå och dra in {#lang_emotions_smile}
    Men jag VÄGRAR visa gravidmage förrän typ v.14, sådeså!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma