• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-30 22:53:26 följande:
    Haha, ja de har du ju rätt i ;) Vet faktist inte om de finns de för UVI.. men de borde de ju absolut göra.. Har inte fått behålla ngn av dom 3 tabletterna ja tagit idag, bara den ja tog inatt när ja kom hem från sjukan.. Och biverkningarna på penicillinet är illamående o kräkningar, bra o skriva ut de till ngn som redan har de jobbigt me de o äter antiemetika liksom. Hm! Vad gör man? :/
    Men kan du inte ringa imorgon och höra om det finns suppar du kan ta istället? Just för att du mår så dåligt som du gör! Man kan ju alltid fråga! :) Visst att det inte är så trevliga tabletter, men vad gör man? Frisk måste man ju bli på nåt sätt och funkar inte tabletter "vanliga" vägen får man väl försöka få tabletter till "ovanliga" vägen. :)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-30 23:00:57 följande:
    Men kan du inte ringa imorgon och höra om det finns suppar du kan ta istället? Just för att du mår så dåligt som du gör! Man kan ju alltid fråga! :) Visst att det inte är så trevliga tabletter, men vad gör man? Frisk måste man ju bli på nåt sätt och funkar inte tabletter "vanliga" vägen får man väl försöka få tabletter till "ovanliga" vägen. :)
    Dum som jag är ringde jag 1177 igen, dom sa att eftersom UVI'n gått "så långt" som att ja hade kramper, sveda + feber så vore de bäst om ja åkte in IGEN (!) för o få nya tabletter ikväll, jag frågade då om dom inte bara kunde ringa sjukhuset eller om ja kunde få tag på dom via växeln nu för o få nytt recept bara eftersom ja va där igår, men nänä så gör man inte. Hur kul o sitta där flera timmar igen nu då? :( Suck o återigen suck.. Neggo! :(

De finns nog ngn annan medicin sa dom men dom får ju inte svara på läkemedelsfrågor där så de va ett svävande svar..

Ska jag, ska jag inte? :p

Hur går de för dig förresten? Va de inte en bit av slemproppen häromdan? Inge vattenavgång? :D
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-30 23:06:45 följande:
    Dum som jag är ringde jag 1177 igen, dom sa att eftersom UVI'n gått "så långt" som att ja hade kramper, sveda + feber så vore de bäst om ja åkte in IGEN (!) för o få nya tabletter ikväll, jag frågade då om dom inte bara kunde ringa sjukhuset eller om ja kunde få tag på dom via växeln nu för o få nytt recept bara eftersom ja va där igår, men nänä så gör man inte. Hur kul o sitta där flera timmar igen nu då? :( Suck o återigen suck.. Neggo! :(

De finns nog ngn annan medicin sa dom men dom får ju inte svara på läkemedelsfrågor där så de va ett svävande svar..

Ska jag, ska jag inte? :p

Hur går de för dig förresten? Va de inte en bit av slemproppen häromdan? Inge vattenavgång? :D
    Jag hade åkt in om jag vore dig! Visst, det är inte kul för fem öre, men prio 1 när det gäller din hälsa och din bebis hälsa! Speciellt när uvin gått så långt som den gjort.

Här står det still. Nu är jag mest glad för det för har bråkat lite med min man om det "stora" problemet STÄDNING här hemma. jag orkar inte städa nu när jag är stor, otymplig och har ont överallt men samtidigt klarar jag inte av att bo i en svinstia! Så vi blev osams!

Slemproppen började släppa för fyra veckor sen! :( Så det händer som sagt inte mycket. Nu har tom mina förvärkar försvunnit! bara att vänta på att det drar igång, men snart, max 2 veckor kvar, till vi är föräldrar! men tack för att du frågar!
  • Pancakes

Sofy, vad hände? Åkte du in?

Mabaja, trist att ni blev osams men stå på dig! Klart han ska städa karln! Ännu mer svinstia lär det väl bli när bebisen kommer så det kan väl vara skönt att ha lite fint innan :)

Ego: Är lite gladare idag. Det börjar sakta sjunka in att "mensvärken" jag känner är naturlig och ska försöka sluta oroa mig för att det är missfall. hade det varit missfall borde det ju börjat blöda nu eftersom jag haft så här i flera dagar. Ska försöka slappna av och har en lugn och mysig helg. Satt precis och tänkte att det ska bli gott med ett glas fredagsvin sen...men icke! Glad Har nog inte fattat än riktigt..

• Muffe80

Jag mår inte så jätteilla nu men orkar heller inte oroa mig. I helgen berättar vi för sambons föräldrar

Nu ska jag gå och göra en hel sats chokladbollar till mig själv, måste ju få i mig lite havregryn, eller hur?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-01 09:53:12 följande:
    Jag mår inte så jätteilla nu men orkar heller inte oroa mig. I helgen berättar vi för sambons föräldrar

Nu ska jag gå och göra en hel sats chokladbollar till mig själv, måste ju få i mig lite havregryn, eller hur?
    Självklart måste du det :) Ät du det som du får i det, spelar ingen roll vad det är!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-01 09:48:06 följande:

Sofy, vad hände? Åkte du in?

Mabaja, trist att ni blev osams men stå på dig! Klart han ska städa karln! Ännu mer svinstia lär det väl bli när bebisen kommer så det kan väl vara skönt att ha lite fint innan :)

Ego: Är lite gladare idag. Det börjar sakta sjunka in att "mensvärken" jag känner är naturlig och ska försöka sluta oroa mig för att det är missfall. hade det varit missfall borde det ju börjat blöda nu eftersom jag haft så här i flera dagar. Ska försöka slappna av och har en lugn och mysig helg. Satt precis och tänkte att det ska bli gott med ett glas fredagsvin sen...men icke! Glad Har nog inte fattat än riktigt..

Det är inte mensvärk du har, det är molvärk som är ett tecken på att livmodern växer! :)

Samma min mensvärk är inte mensvärk utan förvärkar! HAHA. :)

Jo men precis, han ska städa! han har ingen stor "ölmage" framtill med ömma knän och leder... Är ju faktiskt jag som ska trycka ut ungen åt honom med! :)
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy! Vilken underbart söt lite krabat du har i magen! visst är det härligt att se att de ändå är så välutvecklade så passens tidigt! Blev het chockad över att vi såg näsa och allt på KUBBEN i v 12, riktigt häftigt! GRATTIS!

• Smålands jänta i storstaden

Är ledig idag och hela förmiddagen har jag suttit surfat runt på barnkläder på alla möjliga sidor... blir helt tokig! VILL JU KÖPA ALLT REDAN! Vi har ju lite kläder från när vi var i New York men nu vet jag ju att det är pojkkläder jag ska kolla efter, innan va det svårare när vi bara trodde på en kille...

Vilken storlek ska man köpa? 56 i det mesta men behöver man inte något i 50?? jag har ju noll koll!

Och storlek i strumpor??

Och mössor??

rena rama djungeln ju!! någon som vill hjälpa mig?

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-01 12:24:52 följande:

Är ledig idag och hela förmiddagen har jag suttit surfat runt på barnkläder på alla möjliga sidor... blir helt tokig! VILL JU KÖPA ALLT REDAN! Vi har ju lite kläder från när vi var i New York men nu vet jag ju att det är pojkkläder jag ska kolla efter, innan va det svårare när vi bara trodde på en kille...

Vilken storlek ska man köpa? 56 i det mesta men behöver man inte något i 50?? jag har ju noll koll!

Och storlek i strumpor??

Och mössor??

rena rama djungeln ju!! någon som vill hjälpa mig?

Jag har köpt "babystrumpor"... Sen två hjälmmössor och två utan knytning, sen har jag en vintermössa som man kan ha över de andra mössorna. Jag har tre dressar i stl 50, resten i 56, 62 osv. Köpte en overall i 56 att ha nu på hösten, 62 i vinter och 68 i vår.. :) Så jag är garderad.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma