• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Altså vet ni, jag är ju knäpp

Jag sitter här och är övertygad om att nått inte stämmer längre...v9 nu och varför ska det gå bra den här gången för liksom? Och jag är ju knappt illamående heller som jag var för 2 dagar sedan....

....och så komma jag på att jag ju har käkat POSTAFEN i 2 dagar nu....en dos på morgonen och en på kvällen! Inte konstigt att jag inte mår så illa då ju

Men ärligt....jag hatar att vara illamående, men att inte vara det är ju för tusan inte bra heller....då börjar jag ju noja istället! Ska ringa KK i morgon och se om jag får komma på en tid kanske på tisdag....jag behöver få se att mini lever. FAN för alla mf att man blir så orolig.....det är fan inte kul

*kram på er*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Pinklove,

Vi tar det väldigt lugnt med sexandet också. Dem säger att man i en normal graviditet inte behöver oroa sig och kan sexa på som vanligt, samtidigt så rekomenderas det till dem med upprepade mf (eller som gjort IVF) att avstå till efter v14.

Vi avstår inte helt, men 90%

• Odetta

Hej tjejjer!

Idag är jag glaaaaad!

Jag blev så otroligt orolig i morse för illamåednet var totalborta (jag tog ingen postafen så den var vekligen borta) och till och med kylskåpet luktade inte illa längre. Så tog jag ett test och det var SVAGARE än testet jag tog för några dagar sedan....så ni kan ju gissa paniken jag fick.

Ringde då till KK med gråten i halsen och tiggde till mig ett VUL idag....vi fick komma dit klockan 16.

Och vet ni vet ni....den mår BRA! Den var 20 mm stor nu och den rörde på sig och VINKADE! Åh, jag började nästan gråta....så underbart!

Läkaren sa att när man ser hjärtat så här sent så brukar det gå bra, så han tyckte att jag skulle sluta oroa mig nu....men jag är välkommen tillbaks om jag blir allt för orolig.

Så nu kan jag vara lite lugn. Har nytt Vul inbokat med min privata läkare i v12 och tills dess tänker jag faktiskt bara njuta nu. Och INTE ta några fler gravtest....det har jag skakat hand med min man med

(har en bild på mini men datorn vill inte just nu, så jag lägger in den i tråden sen)

*kraaaaaaaaam*

• Odetta
    inga76 skrev 2010-06-29 22:51:16 följande:
    Tjohooooo! Den lever! Den är 13 mm och har ett hjärta och allting! Vi trodde verkligen att det gått åt skogen för jag känner ingenting, verkligen INGENTING nu. Mår precis som vanligt, utom möjligen att jag inte är sugen på att äta vad som helst, men annars är alla symptom borta. Brösten har krympt ihop, magen fungerar som vanligt, etc etc. Så vi var helt inställda på att det hade gått åt skogen igen. Men så dök den upp där på skärmen och såg ut precis som den skulle. Min man började gråta och själv bara stirrade jag som en fisk på skärmen. Vet inte om vi har fattat ännu. Klart att saker kan hända fortfarande, men det här var verkligen en milstolpe för oss!

Suveränt att du också fått se din idag, Odd! Nu ska det nog gå vägen ska du se!
    Visst är det jobbigt när den där lilla rösten i huvudet skriker att det gått åt fanders igen och när man letar symptom och bara hittar dem man inte har. Fan för hjärnspöken!

Och visst är det då en otrooooooolig känsla när man får motsatsen bevisad och får se den där lilla lilla gråa blobben på skärmen som ja, bor i ens mage och mår bra

Vad sjutton hade vi gjort utan vulen, va?

GRATTIS TILL DIG MED!!!!!

*kram*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-30 10:18:17 följande:
    Åhh vad härligt att läsa om alla mini bebisar! GRATTIS till er alla!

Har en liten fråga till er, har ni/haft mycket molvärk??

Jag blir så nojjig då jag inte tycker mig känna så mycket molvärk ännu.... grrrrr hjärnspöken....
    Jag har det lite då och då, men mest inte alls. Hade rätt mycket i v6-7 men efter det har det som sagt bara blivit någon gång ibland, en liten stund. Är nog som med allt annat väldigt individuellt. *kramis*
    rontgensyrran skrev 2010-06-30 09:29:41 följande:
    Grattis INga76 och grattis Odd!!! Underbart med era juniors. :D

Förhoppningsvis får ni säga grattis till mig sen. Ska ju på mitt KUB om 2 h och är nervös som bara den!!!! Sovit askasst! Och är rädd för att den inte ska ha växt tillräckligt ,att hjärtat inte slår eller att man får dåliga värden på KUB!

Mycket att noja för på en gång. Snart får jag se lilla smurfen iaf. Håll tummarna för mig flickor!
    '
    Kram
    Klart jag kommer, både att hålla tummarna och sedan hojta grattis Det kommer gå bra gumman! *kram*
  • Odetta
    Rättar bara till mitt BFdatum
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}

MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 6 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}

Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 8 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-06-30 15:22:32 följande:
    Å va härligt att logga in och läsa så många bra saker! Grattis Odd, Inga och Rontegensyrran!

Jag har fått veta att vårt RUL är 29 juli. Vi kommer hem från semestern 13 juli. Klarar jag av att vänta?? Jag hade så gärna velat se att den mår bra nu efter resan. Äter rätt dåligt här och har fått jätteproblem med att magen sväller upp och ömmar så fort jag äter och jag är fortsatt förstoppad. Fuck. Så less. Förutom att jag är jättesvullen på kvällen så ser jag noll gravid ut. Vecka 16 på lördag! haha. Jaja, jag vet inte.
    Va skönt det de sa till dig Odd om att om det ser bra ut i den veckan du är i så går det oftast bra. Jag lovade ju mig själv att slappna av efter nuppet. Det såg ju så fint ut allt och ändå går det inte. Skönt med en tråd där folk förstår...
    Ta hand om er!

Du, min mage är total ur balans den också! Men vet du vad jag har upptäkt? AKTIVIA!!! Eller AKTIMEL eller vad tusan den heter. drickjoghurt med massor med braiga baciller i Min mage var så uppblåst på kvällarna och på morgonen var det så mycket gaser att jag knappt kunde böja mig ner för det gjorde skitont....men sedan jag började med att dricka en sådan mitt på dagen (dricker den klockan 12 tillsammans med min Trombyl) så har gasigheten nästan försvunnit! Och jag vet att dem är svindyra, men prova!

Spännande med RUL...shit, det är ju snart ju! Men känns det för långt borta så ring och se om du kan omboka....du kan ju säga nått med att du inte kan den veckan för "schemaändring" eller nått så kanske du kan få komma veckan innan

*kraaaaaaaam*

• Odetta

WOOOHOOOOO RONTGENSYRRAN!

• Odetta
    acure skrev 2010-07-01 06:46:58 följande:
    Usch det känns inge bra längre, vaknade nyss och kände mig liksom "öppen" som att nåt är påväg ut. Precis så kändes det förra gången. Bara att då avstannade symptomen ett par dagar innan, men det har det inte gjort nu. Usch jag vill inte, jag tänker inte. PYRET SKA STANNA KVAR!!!!!
    Jag känner igen den där tyngdkänslan vännen, det hade jag den här gången också. Det jag gjorde var att dem dagarna la jag mig ner och vilade extra mycket och bar ingenting. Inte för att jag vet om det hjälpte, men det fick mig att TRO att det hjälper och då kunde jag slappna av lite och inte noja mig allt för mycket.

Så har du chancen så vila lite extra idag. Ta hand om dig och försök att tänka positiva tankar. Jag vet hur hjärnan kan sätta igång, men det är säkert ingen fara. det är säkert bara ett sådant där symptom man får när livmodern växer, ett BRA symptom

*kramar om*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma