• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-05 13:09:45 följande:
    22 dagar efter befruktning börjar hjärtat slå har jag kunnat läsa mig till och det skulle vara idag. Vill ju så gärna att allt ska vara bra.. Ursäkta att jag inte kan citera och att inläggen ser konstiga ut, surfar på mobilen. Jag vill ju ha min bebis ju!!!
    Det förstår jag. Men av min erfarenhet så kan man i v5+ inte se något som man blir klokare av, det är helt enkelt för tidigt för att kunna säga varken det ena eller det andra. tyvärr. Men ring din KK och se om du kan få en tid nästa vecka, någon gång fram emot v6+3 eller så....då borde man kunna se lite i alla fall och åt vilket håll det lutar.

Håller som sagt mina tummar gumman!

*kraaaaam*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Cjes83 skrev 2010-07-05 23:33:51 följande:
    Idag har jag varit o kollat det lill* livet i magen o det gick super fint!! :) är såå glad! Fick tom göra ett vanligt ultraljud då jag va rädd att få en blödning av vaginalt. Lite suddigare bild blev det men man såg hjärtat slå tydligt o allt såg bra ut:) så både jag o läkaren va nöjda.
    nu kanske man kan slappna av lite ;)

Kram
    WOOOHOOO!!!!

*kraaaaam*
  • Odetta

Måste få skriva av mig lite....har inget med mf eller ma att göra och knappt med denna graviditet heller så känns det ointressant så är det bara att hoppa över. Behöver bara ventilera i 2 sekunder och hoppas att det är ok att jag gör det härinne...

Jag känner mig så grymmt deprimerad just nu. Fick precis min nyaste advokatsräkning från min amerikanska advokat....nästan på 7000 dollar ligger den på! Eller närmare 6000 för jag har betalat en del fast det inte kom med på räkningen....men det är bara såååå deprimerande att se den summan.

Jag....vi....har lagt ut säkert närmare 200.000 kronor på denna advokat och i slutändan har vi fått....NADA. Jag är så besviken....så himmla besviken. och det har absolut inget med att göra att min advokat inte skulle göra ett bra jobb, för det gör han och han är väldigt engagerad, men det har bara inte hjälpt. Hela den här jävla kampen var dömd att vara lönlös från början....jag känner att jag hade lika gärna kunnat låta bli.

Och ändå...varje gång jag kommer på en ny anfallsvinkel så är jag hoppfull att NU, DENNA gången då ska det gå. då ska vi vinna....och så tickar pengarna iväg.

Och ja, det är bara pengar och hade vi vunnit så hade jag kännt att det var värt vartenda öre.....men nu är det ju inte så. Nu har vi ju fortfarande efter 3½ år inte vunnit....och jag måste nog inse att vi nog aldrig kommer att göra det heller.

Och förutom pengar till advokaten så har hela den här processen kostat oss så mycket mer. Känslor, hopp, kraft och pengar spenderat på annat. Vi har ju för fan köpt ett extra stort hus så vi skulle få plats om vi vann

Men vi kommer aldrig någonsin att vinna. Och vi kommer aldrig ha den storfamilj som vi egentligen är....kommer aldrig få ha alla mina barn hos mig. Någonsin.

lika bra att sälja och flytta till mindre....vad ska vi med bara 1 barn i en villa som har plats för 5? Ja, går allt bra så får vi ju 2 barn....men det är fortfarande 3 för lite.

Jag är mamma till 4 barn varav jag inte får ha 3 av dem hos mig. Varför? Jo, för att allt som kan gå fel i en vårdnadstvist i utlandet HAR gått fel. Äldsta barnet har blivit för rotat med skola och kompisar nu, mellanbarnet lever i nuet och är glad var  hon än är och minstingen....ja, hon vet inte ens om att jag är hennes mamma

Och jag...jag kämpar för drömmar.

Det känns bara så överjävligt orättvist just nu. Inte bara att jag har blivit berövad 3 barn jag burit och fött, som jag ammat och varit hemmamamma med och som nu har en ny kvinna i sina liv som dem kallar för "mamma" och som har fått dem bästa 3 töserna i världen  helt gratis utan att lyfta ett finger och kämpa för dem...nä, förutom det så sitter man med alla räkningar för slit som var helt meningslöst. Varför var jag så dum och kämpade så hårt när det ändå är och har varit förgäves?

Tänk så mycket känslor som bubblar upp för en dum räknings skull. Jag ber om ursäkt för mitt totalt ot inlägg...just nu orkar jag bara inte hålla ihop...det blev liksom så svart på vitt vad det "kostat" att kämpa för ingenting  

Fan altså. Får inte behålla de barn jag fött och knappt de jag fått äran att bära på heller. Jag hoppas så innerligt att vi får behålla denna bebis....jag klarar inte av att förlora fler barn.

*kram från en ledsen odd som loggar av för att kramas med det enda barn av fyra hon har hos sig*

• Odetta

Tack snälla rara för era ord....jag sitter här och tårarna bara forsar...är så himla nere just nu

Nataliesliv, du har så rätt. Jag har kämpat för dem...det är för dem jag gjort allt...allt jag kunnat! När allt började så flyttade jag hem för att orka kämpa för dem, hade jag stannat hade jag inte orkat ochdå hade jag varit död vid det här laget. Mitt ex fick utan ett enda ögonblicks fundering hela vårdnaden för dem bara för att han påstod att jag skulle kidnappa dem. Att det var _han_ som inledde skillsmässan med att kidnappa dem och vara borta i 3 veckor, det brydde sig liksom ingen om. Han och barnen är amerikanska medborgare och det är inte jag och där i ligger domen och har legat sedan borjan. Jag hade inte fått dem om jag hade stannat.

Så jag flyttade hem till sverige för att överleva och kämpa för dem...hittade mitt livs kärlek och lärde mig att inte bara överleva utan att faktiskt LEVA. Ibland är det bara så förbaskat svårt att leva när 3 stora bitar av hjärtat saknas...

Tack för att ni finns och att jag får skriva av mig här trots att det är så ot *kramar till er alla*

• Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-07-06 21:21:13 följande:
    Det får vara hur Ot det vill, när du mår som du gör så får du skriva av dig.. Sidan är ju mest en kul tidsfördrift i väntan på pluss osv..

SJÄLVKLART får du och andra skriva här om det är något som händer i era liv, något jobbigt. Vi är glada att du orkar berätta, fö det är en smärta att skriva också, för då upplever man det hela om igen, å det är de som framkallar tårarna..

önskar det fanns något man kunde göra.. tycker de borde finnas något..

Har ni båda inte gemensam vårdnad?? Här i sverige skriver ju pappan på vårdnaden, hur är det där? tycker att du som mamma BÖR ha rätt till dem. BEsöksrätt borde du ju ha, å isf bör ju barnen ha svenska pass så du kan ha dem hos dig. m.m Ja de låter kanske enklare än va det är.. men vill försöka komma på något som kan gå.

Ja önskar er All lycka i världen, att dina barn ska få komma till den mamma som verkar vara den vettigaste föräldern och mammas trygga famn är en famn man inte vill lämna när man väl är i den.
    kram från mig
    Finns tyvärr inget att göra...allt har gjorts.

Eftersom skillsmässan ägde rum i USA så är det USAs lagar som gäller och inte sveriges. Dessutom så vägrade exet att skriva på papper för minstingtösen att hon skulle få registreras i sverige (hon är den enda av dem som föddes i USA) så i sverige finns hon inte ens. Jag har inga papper som hellst heller att kunna bevisa att hon finns....han behöll allt allt allt.

Besöksrätt har jag däremot, men för besöken så måste jag åka dit och det har inte vi råd med med mer än en gång per år. I år har vi redan varit där 2 ggr pga 2 rättegångar...då var vi där 10 respektive 14 dagar och det kostade ca 65.000 kronor. Nästa gång vi kan åka igen blir först nästa sommar.

Det endaste som blev bättre under den senaste rättegången är att jag nu har laglig rätt att ha videosamtal med dem 3 ggr i veckan. Det låter himla bra och allt, men det är väldigt jobbigt också. Dels är det jobbigt att dem "glömmer bort" våra avtalade dagar och tider och så sitter jag där och väntar och ingen dyker upp...och sedan är det jobbigt för att jag, när det blir av, 3 ggr i veckan påminns över hur oviktig jag är. Äldsta tösen är den enda som visar intresse att vilja prata med mig och då sitter hon hellre och spelar spel på datorn samtidigt än pratar, mellantösen dyker bara upp och säger hej snabbt innan hon försvinner igen om jag ropar på henne och minstingen hon är helt ointresserad, så henne får jag aldrig se. Och hela tiden får jag höra hur dem kallar den nya för mamma i bakgrunden eller att mitt ex står och tjuvlyssnar

Samtidigt är jag otroligt glad över att vi har videosamtal nu....då känns det inte lika jobbigt att bara ses en gång per år för jag får ju "se" dem. men ja, det tar på krafterna.

Tro mig...vi har försökt med allt som kan gå. Det absolut sista som jag nu jobbar på är att jag vill att dem får komma hit på sina sommarlov...får vi det igenom så nöjer jag mig med det, det kan jag leva med.

*kram*
    kajsalisa skrev 2010-07-06 21:59:50 följande:
    Älskade Odd. Mina tankar finns med dig varje gång jag läser om dina resor och ditt kämpande. Du är en hjälte som jobbar så för dina barn och jag önskar så att utgången hade varit annorlunda. Det kändes ju så positivt före förra resan... Pengar är bara pengar och dina barn vet att du älskar dom. Snart kommer dom vara stora nog att ta egna beslut om sin tillvaro. Ge inte upp!! Skickar stora styrkekramar till dig!!!
    Tack vännen!

Jo...jag vet att dem växer upp och en dag kommer dem att förstå, men det känns väldigt långt borta.

*kram till dig med*
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-07-07 18:20:14 följande:
    Kan verkligen en pappa vägra att skriva på papper för minstingen ska registreras i sverige???? Jag fattar inte det? På de du skrev om just den biten o att han behöll allt..

Det låter ju som om i usa så har mannen rätt till allt och mamman får va tyst??

Borde ni inte kunna ifrågasätta om han verkligen kan kräva dessa grejer och vägra skriva på papper??

Det måste ju finnas någon form av besöksrätt där man kan ha barnet hos sig (du i sverige, o han åker till er) när det handlar om olika länder.. i sverige är det ju en annan sak..

Hade du kunnat tro att den man du fick barn med skulle behandla dig såhär? dum fråga kanske.. men när man tänker på det så är det otroligt frustrerande.. borde inte han visa nån slags sympati på något vis.. Då menar jag att han av OSJÄLVISKA själ vill ge sina barn (visst hade han dina 3?) en uppväxt i bästa form med sin mamma. även om ni inte bor tillsammans. Jag hade ALDRIG kunnat va så egoistisk, möjligen om det låg riktiga själ till det så kunde man kämpa att pappan inte fick någon rätt.. (te x våldsamt, eller nå riktigt drastiskt)

Men jag fattar inte hur han kunde få vårdnaden om barnen? Har inte båda lika rätt??

Det är Bra att du åtminstånde får se/prata med dem på videosamtal. MEN jag tycker det borde finnas regler inom detta.. bl a DU Ska få chansen att prata med dem ostört UTAN någon som tjuvlyssnar. Och att HAN eller någon bokar in "träffarna" så dem blir av.

man kan inte begära att minstingen ska förstå nånting, hon är alldeles för liten för o uppfatta vad som sker.

mellantjejen.. ja även hon är för liten för o förstå vad som sker... Utan säger hej lite när hon vill..

Äldsta förstår mer (nu vet ja inte riktigt åldrarna på dem nu igen) men, det blir ju lite dumt o konstigt kanske för dem med videosamtal också...  Men Regler inom detta SKA finnas.. för tjuvlyssna eller höra dem kalla den andra mamma e INTE kul för dig.. å så ska de intme få va.

förlåt om ja lägger mig i, då får du säga att du inte svarar mig. Men vad är det som hänt att han fått ha hand om barnen??

i din situation så förstår jag om du "nöjer" dig med det, för då får du Egen tid med dem & dem lär sig att DU är deras mamma.. Allt är bättre än vad det är nu.

Jag hejjar på dig.. jag önskar jag bara kunde göra någonting.

Kram
    Jag skrev världens längsta svar till dig och så skulle jag skicka det, men så hade jag blivit utloggad och då försvann allting. så typiskt.

Jag har ett annat nick här på Familjeliv där du kan läsa om allt som hännt (och där du nog hittar mycket svar på dina frågor). Men om du skriver nått där så referera inte till mitt dethär nicket öppet för mitt ex snokar och han behöver ju inte få det för lätt. Det andra nicket är "Louisa"...du ser om du hittat rätt för jag skriver om det här redan i min presentation. Inboxa mig där så lägger jag till dig i adressboken där så kommer du åt hela bloggen (halva är nämligen skyddad)

*kram på dig*
  • Odetta
    Cat79 skrev 2010-07-08 08:04:59 följande:
    Nu åker jag till skärgården på Östkusen för lite semester! Hoppas ni alla mår lika bra som jag gör. Inga mer blödningar nu på någon i denna tråd och bara lyckade VUL/UL ska det vara - denna gång är det vår tur och vi ska få vår efterlängtade bebis!

Ta hand om er och era små liv. KRAM (har inte tagit några kort på magen ännu men ska det o se om något kort hamnar i vår magtråd.)
    Åh, du får ha en underbar semester nu!!!! Njut av magen och det fina vädret och ja...njut av livet helt enkelt! "Syns" sen när du kommer hem igen

*kraaaaam*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-07-07 23:43:48 följande:
    Var in på statoil idag när jag jobbade. och då försökte kassörskan skämta till det lite om min mage.. Hon frågade om jag hade tid att vänta på kassakvittot eller om det var dags för bb. Jag sa att ännu har jag gott om tid! Då frågade hon hur lång tid det var kvar och hon tappade hakan när jag sa att det var två månader! Inte för att jag var så stor sa hon utan för att min mage är så långt ner, dvs nersjunken, som brukar hända strax innan en förlossning! Och jag håller med, kollar jag på andra gravida så är magen mycket högre upp än den är på mig. Men den sparkar och jag har inte ont så jag oroar mig inte, det är väl såhär min gravidmage faktiskt ska vara! :)
    Min mage är också alltid väldigt låg....och jag har gått över tiden 3 av 4 ggr (den 4. gången vart jag igångsatt, men hade säkert gått över tiden då med)

Lite roligt när folk tror sig veta och så blir dem så förvånade när dem har fel. Min svärmor tycker at min mage alltid är så stor och bebisen så liten..."hur går det ihop?" Men jag har aldrig nått emot om folk säger något om magen, så länge dem inte rör vid den utan att fråga....

Jag tycker du har en jättefin mage, va stolt över den! *kram*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-09 10:54:24 följande:
    Då började det med rosa flytningar igen. Fick panik och åkte in. Allt såg bra ut och den satt bra i livmodern, men hon såg inget foster eller hkärta men enligt läkaren var det normalt? Gulekroppen var stor och fin och hinnesäcken stämde med 6 veckor. Någon av er som gjort vul vid 5+4 eller runt där? Vad såg ni då? Blödningen kom troligen från ett ytligt kärl på tappen sa hon för hon kunde inte alls se någon blödning. Nu hoppas vi på att hjärtat slår den 19 när vi ska tillbaka!
    Åh så jobbigt när det blir sådär...varken bu eller bä liksom *kramar om*

Jag har inte gjort vul i den veckan, men det för jag har alltid hört att det är ingen ide för man kan ändå inte se något. Gjorde vul i v6+6 denna graviditet och då syntes ju bebis med hjärta, men det syntes verkligen bara yttepyttelitet och bara som en liten ljusgrå fläck.

Så om läkaren sa att det såg fint ut så gjorde det nog det gumman. Och att blödningen inte kommer innifrån är ju hur bra som hellst...då är det nog bara slemhinnan som är lite skör och det är ju faktiskt helt ofarligt.

****håller tummarna och skicar en kram****
  • Odetta

Angående smörja in disskussionen

Jag kan varmt rekomendera Weledas olja...den luktar supergott och känns helt underbar.

För mig har det inte hjälpt mot bristningar dock, men det KÄNNS skönt att smörja in en spännd mage med en mjuk olja.

*kram* 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma