• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Telge: Hoppas hon rörde sig lite igår min bebis rör sig inte alls mycket nu men jag är ju så pass långt gången att bebis nog inte har så mycket plats däremot kan jag se på magen att den rör sig. Dricka nåt kallt eller äta nåt sött brukar funka!

Mabaja: URK för att må illa!

Jag är så himla less på att vakna MASSOR med gånger på natten för att gå på toa. Bebis kommer knappast vakna lika många gånger som jag gör av mig själv när den kommit ut kan jag säga. Jag vaknar för att gå på toa säkert 4-5 gånger PER natt och så vaknar jag för att det är obekvämt att ligga så jag måste vända mig så brukar sonen väcka mig. Imorse stängde maken inte av väckaren så vi vaknade av den med.....

• Evve81

Maria: Snart kommer nog din bebis! Med sonen trodde ALLA att han skulle komma tidigare han kom på bf+3...... När till och med bm trodde det tänkte ju jag att då blir det ju så för det vet ju hon men tydligen inte.

Min bm igår sa att bebis kan röra sig mindre på slutet eller att det inte blir lika tydligt som innan eftersom det blir trångt. Jag kan se atrt min mage rör sig fast jag inte känner det. Det blir inga sparkar på slutet utan mer som buffar!

Vi har haft äckligt varmt idag och jag har jobbat jag hoppas på samma väder imorgon när jag ska jobba superkort dag!

• Evve81

MissT: Åh vad härligt grattis! MIn son är född på min födelsedag och det gör absolut INGENTING. Ganska skönt faktiskt för fokus blir ju på honom så att säga. Jag var också glad att han inte kom på storasysters födelsedag för jag behöver inte alls fira mig själv längre!

• Evve81

MissT: Jag var 27 när sonen föddes tycker det var en bra ålder att stanna på

Jag har varit på stranden med barnen idag. NU ser jag ut som en tomat och AJ mina armar. Nåja är huvudet dumt så får man skylle sig själv

Jag ont i mitt ena långfinger idag. Kan inte riktigt böja det undra om det beror på vatten i fingrarna....

• Evve81

Gah jag blir galen på denna svamp som ALDRIG går över. Var på toa nu och då var det dessutom lite blodblandat i trosorna men så länge det inte kommer mer borde det väl inte vara någon fara? Bebis rör sig och det var inget på papperet när jag torkade mig. Kommer det mer måste jag väl ringa och kolla men annars kan det ju vara slempropp eller nåt va??

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-01 23:56:42 följande:
    Jag vet inte hur jag ska vara, tänka, känna. Jag är så rädd för mf men samtidigt så övertygad om att det kommer ske.

Det är så illa att jag fräser åt wilda då mitt tålamod tryter. Och det tryter nästan på en gång. Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar med mitt barn bara för att jag är så övertygad om mf. Nu rinner tom tårarna!
    Det är ju jättejobbigt från början tyvärr. Det är ju inte lätt att tänka så men du kan inte påverka någonting överhuvudtaget. Det blir jättejobbigt att hela tiden må dåligt utan det är ju bättre men inte alls lätt att försöka inte tänka så mycket. Jag fick ju tillslut bestämma mig för att det skulle gå bra. ÄVen fast jag fortfarande i v 36 nojjar mig VARJE dag för att det ska hända nåt....... Har du något VUL inbokat för det skulle kanske minska din oro lite??? En stor kram och många positiva tankar till dig det kommer gå bra!
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-02 09:20:04 följande:
    Prommis; jag ska göra vul- måste bara ringa och tjata till ett. Får väl dra en vals om vilket nervvrak jag är. Får jag inget vul gör jag ett privat.

Känner som så att bara jag får veta att det har levt så blir jag lugn. Så var det med w iaf.
    Ja vilken vecka är du i? MEd denna gjorde jag ju VUL i v 10 för att det skulle vara helt säkert att se något och för att mitt MA stannade av i v 8 eller nåt sånt....
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-02 16:14:57 följande:
    Jag är 6+0 enligt äl och 6+2 enligt senaste mens. Kanske värt att ringa mvc om era varit villiga att ge er vul.
    Jag fick ringa själv på spec mvc och när jag förklarade läget fick jag ett VUL. Jag fick betala för det 300 kr som är ordinarie pris på läkarbesök men jag har lätt betalat det dubbla bara för att få kolla!
  • Evve81

Mabaja: Ja nu längtar jag efter en god lufttorkad skinka och ost!!!!!!! Så det ska det mumsas på sedan.

Jag var ute och spelade basket med barnen men jag fick gå in och lägga mig för jag fick så där sjukt ont i högersida. Men 2 alvedon senare och en halvtimme i soffan så kändes det bra igen!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma