• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-05 18:29:24 följande:
    Men usch!! :( Va den i rätt storlek o så också? Jag är ju i 11+0 nu och JAG känner inte livmodern än, dock säger läkarna att dom gör de men jaja, allt e nog bra därinne ville mest se om påståendet min läkare sa hade något samband.. Att för litet foster vid tidigt vul eller annat avvikande ger sena MA.

Drömde en HEMSK dröm häromnatten om att hjärtat inte slog! Blä. Fast senare i den drömmen så låg den o tränade därinne. Haha.

Tänkte på dig idag förresten, länge sen. Hur mår du?

Kram!
    När vi var på det tidiga vulet i v7+4 så var den rätt storlek enligt ÄL.

Men det är ju första för er och det är först efter v12 som livmodern ploppar ur bäckenet så man lätt kan känna den. Som omföderska kan man dock generellt göra det tidigare, vilket jag ju inte gjorde då.

Usch för sådanna drömmar *kram*

Jotack, med mig är det bra. Mycket i skolan och så så jag har inte riktigt hunnit med att sitta med datorn. Men jag finns här

***kramkram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Röntgen: tack gulliga du för dina länkar, har själv suttit och kollat runt på de flesta sidorna jag hittat så jag får nog vara nöjd med UL som hon gjorde på mig! Blev bara så förvånad av att min vän hade varit på samma stämle som jag och då hade de mätt allt och hon fick veta vikt och sånnt. Edter vad jag läst så är allt bra och jag ska vara glad att jag har en fin liten lille i magen! TACK för att du hjälpte till att lugna mig!

• Odetta

Vi var till BM idag (V22):

vikt: typ 85kg
    blodtryck: 125/70
    socker: 6.0
    hb: 130
    hjärtat: 140 slag/min

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-05 18:03:34 följande:
    Bara en grej jag funderat på.. Ni härinne som fått sena MA, efter v 10-12 typ, hade ni sett hjärtaktivitet o foster innan då på tidigt VUL? Eller gick ni ovetandes om hur de fortskred därinne? Bara lite nyfiken. Hur va fostret i förhållande till er vecka då, OM ni gjorde tidigt VUL? Innan den dog, alltså.
    Jag gick ovetandes... Hade ju dött precis efter befruktningen så redan i v 3-4 var loppet kört för oss men fick veta på privat ul att det var kört i vecka 12. Hade jag inte bokat privat hade jag nog fått gå ovetandes några veckor till! för min kropp var inte beredd på att spotta ut det.. fick både cytotec och sen blev jag skrapad ändå!
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-05 18:48:22 följande:
    Röntgen: tack gulliga du för dina länkar, har själv suttit och kollat runt på de flesta sidorna jag hittat så jag får nog vara nöjd med UL som hon gjorde på mig! Blev bara så förvånad av att min vän hade varit på samma stämle som jag och då hade de mätt allt och hon fick veta vikt och sånnt. Edter vad jag läst så är allt bra och jag ska vara glad att jag har en fin liten lille i magen! TACK för att du hjälpte till att lugna mig!
    Ingen fara alls :) Förstår ju att man lätt blir lite orolig och tänker att det där fick ju inte jag veta osv. Men så är det nog, vissa är mer nogranna än andra, och vissa gör mer än de behöver osv. Men som sagt din lille prins mår ju och det är huvudsaken och i v 32 på TUL så kommer du garanterat får reda på vikten iaf :)
  • Smålands jänta i storstaden

Röntgen: återstår att se om det blir TUL för mig, här i sthlm gör det bara RUL sen får man vara nöjd... Om BM imte tycker att jag ska på något mer UL så kommer jag iof boka 3d privat tror jag... Just nu vill jag oxå bo i Malmö för att få TUL!!!

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-10-05 18:50:42 följande:
    Jag gick ovetandes... Hade ju dött precis efter befruktningen så redan i v 3-4 var loppet kört för oss men fick veta på privat ul att det var kört i vecka 12. Hade jag inte bokat privat hade jag nog fått gå ovetandes några veckor till! för min kropp var inte beredd på att spotta ut det.. fick både cytotec och sen blev jag skrapad ändå!
    Mig skrapade de ju 2 ggr!!! Först en gång och fick inte så mycket utbyte som hon kallade så hon skrapade mig ännu en gång och fick inte mer då heller.

Detta var på tisdagen innan nyår. Och på lördagen hade jag ringt in till KK-akut för att jag hade rejäla blödningar och rejäla smärtor. Det enda de sa till mig var att jag skulle ta panodil och värmekudde och blödde jag inte ner en binda på mindre än 30 min så behövde jag inte komma in. Jag blödde en på 45 min!  Jag trodde i min naivitet att detta samtal antecknades. Så när det var dags för min skrapning och sövning inför den var jag jäkligt nervös speciellt eftersom man inte fick ha med något stöd. Så jag sa till ena sköterska/ eller usk att vad ska jag ha på mig där ner. Då sa de ingenting, och jag påpekade då att jag blödde fortfarande rätt mycket och om jag inte kunde få nåt att lägga i sängen. Sen träffade jag en läkare på op-salen och en massa annat folk. Läkaren frågade typ inget och undrade bara om jag hade några frågor. Men som jag sa till henne var jag så nervös att jag har ingen aning om vad jag ska fråga nu, har glömt alltihopa.

Det visade sig senare, då jag fick komma på återbesök efter en vecka att inget fanns kvar och jag troligvis spontan aborterat den lördagen jag ringde in!!!
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-05 19:01:15 följande:
    Röntgen: återstår att se om det blir TUL för mig, här i sthlm gör det bara RUL sen får man vara nöjd... Om BM imte tycker att jag ska på något mer UL så kommer jag iof boka 3d privat tror jag... Just nu vill jag oxå bo i Malmö för att få TUL!!!
    Usch det är så dåligt att det är sån skillnad beroende på vart man bor. Kan du typ inte ljuga ihop nån historia om hur stor du var som bebis,din mamma och man med???  Kanske bär du en jättebebis?!
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-05 18:50:42 följande:
    Vi var till BM idag (V22):

vikt: typ 85kg
    blodtryck: 125/70
    socker: 6.0
    hb: 130
    hjärtat: 140 slag/min

Bra värden!! Jag har tänkt på mitt hb.. nu vet ja inte va ja har men hur gör ja får o få ner de? Mer än o dricka o dricka o dricka....
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-05 19:01:15 följande:
    Vart gjorde du RUL? Huddinge eller SÖS?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma