• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 19:37:01 följande:
    *Drar dig i håret och kastar sand på dig och förstör din snögubbe*
    Jag vill också mabaja !!!!
    Hahaha
    kom till sthlm! :) wilda och jag väntar gärna in dig för en fika. haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Ska ringa bvc och höra imorgon! Fråga lite för misstänker att det är svamp jag har för annars borde mina bröst må bättre.

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-11-24 20:50:29 följande:
    ofta om man har svamp på brösten så har bebis det i munnen...titta i hennes mun. Om det är vita beläggningar där så är det nog svamp ni fått.

Annars så kan brösten få för sig både det ena och det andra...tror att amningshjälpen är bättre på det området än vad bvc är dock.

Usch, inte kul när det blir knas...det gör ju så himla ont!

*kramar om och hoppas att det blir bättre SNABBT*
    Hon HAR svamp i munnen, men korkad som jag är så har jag ju inte tänkt att det smittar... Ska ringa bvc imorgon för att få hjälp med att få veta om det är svamp eller ej... För nu har jag kämpat länge nog, tre veckor räcker anser jag med plågade bröstvårtor som INTE blir bättre! Tycker ju att det borde bli någon form av förändring.

Tack för idag! Det var jättetrevligt och mysigt! Det gör vi om snart igen! (hoppas jag)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-11-25 08:48:03 följande:
    Mabaja - hoppas att du får hjälp med svampen och får en dunderkur som börjar verka direkt!
    fick en tid i eftermiddag på bvc för att kolla upp mina bröst. om det är svamp eller bara sårigt. så nu är jag glad! sen har pengarna kommit idag så måste iväg och hitta nå kläder till morgondagens begravning, har massa svarta sommarkläder till begravning men på tok för kallt nu. och köpa present till mannen i huset.
    Pancakes skrev 2010-11-25 08:22:33 följande:
    Den där lilla Wilda låter ju alldeles underbar :) 

Förresten, är det "farligt" för magen att ha tajta byxor som sitter åt lite för mycket runt magen? Har gått upp 3 kilo nu och vissa jeans sitter lite väl tajt tror jag. Men det är lite tidigt att köpa mammabyxor än, har knappt nån mage alls. Trivs bäst i kjol just nu men vill kunna ha byxor också.

hon är alldeles underbart ljuvlig! min ögonsten!

tror inte att det är farligt alls. jag envisades med att ha mina jeans till v 38 och leggings hela tiden ut.. och än ser inte wilda tilltygad ut. hon var visserligen plattnosad när hon kom men bestämmer man sig för att komma ut med huvudet uppåt (titta i taket) och inte åt höger och sen en hand på kinden får man ta att näsan är lite platt. haha

• Mabaja

kajsalisa: skönt att det gick bra hos bm. tror inte du behöver oroa dig över tillväxten. själv låg jag under, på och över kurvan hela tiden. varierade ordentligt...

• Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-25 12:38:38 följande:
    Hah jaa ja hade blivit galen ;) Nu är hon ju 6 år så de e normalt nu, tror de gick ner efter nån månad eller två efter födseln.. De e väl därför dom aldrig kan säga 100% eftersom klitoris som e svullen kan förväxlas me pung/snopp :)
    min man såg fel på wilda när hon kom... han svarade att vi fått en pojke när jag frågade! :)

Jajemän, svamp på brösten så nu ska jag smörja med en salva 2-3 ggr om dagen till 1-2 veckor efter att mina bröst läkt. Men Wilda är svampfri, både i munnen och rumpan/underlivet. Så nu ska jag fortsätta svampbehandla henne så att hon inte får tillbaka det pga mig. Dvs badda med bubbelvatten. :)

Passade på att mäta henne. 5270 g och 57 lång med ett huvudomfång på 38.7 cm. Jag har ingen liten tjej längre!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-25 13:02:32 följande:
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?
    vi har två byråer sen har vi vagn, babyskydd, babysitter och babygym än så länge i rummet. dvs vi har det som förvaring. allt samlat på en plats...
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-25 17:52:09 följande:

Mabaja;

Haha, ja pappa sa samma sak när jag kom.. men på mig syntes de ju iallafall vad jag var, han såg bara fel i all chock ;) Navelsträngen eller någe haha..

Men på min svägerskas dotter såg man verkligen inte, inte ens läkarna.. sjukt..

Daniel såg ett par pungkulor men ingen snopp.. :) bm sa ju åt honom "nej men nu ser du väl alldeles galet, är ju en flicka"... HAHA. fy när det är så hemskt, att inte ens läkarna ser vad man fått!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-26 09:58:05 följande:
    Jag börjar fundera på min flyttning på bf....

Jag vet att mensens sista dag var den 25 juli... hade utslag på äl-test den 8 och 9/8 och borde då haft äl den 9 eller 10/8 kanske. Men enligt bm´s sista räkning så hade jag ägglossning den 13/8... hm, kan väl inte stämma?
    är det inte så att det kan ta ett tag innan ägget fäster och utifrån det stämma väldigt bra ändå? För ägget kan ju fortfarande släppa sär den 10e och så fäster det i livmodern den 13e? och då stämmer det ju alldeles ypperligt! :)
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-26 11:30:14 följande:
    Ja då stämmer det ju alldeles perfekt. Men jag undrar då varför det stämde exakt med mina beräkningar på KUB? Det kanske inte är ngt att hänga upp sig på? Fast jag ville ju helst ha mitt bf som ju var tidigare hihi!

Det känns jobbigt att backa nästan en vecka nu i kalendern på FL och min egna räkning...
    Häng inte upp dig på det. Jag gjorde 2 vul och 1 ul som sa 28 september... Sen gjorde jag rul... då sa huvudet 30/9 och övriga kroppsmätningar 28/9... i vecka 29 fick jag 21/9 som datum.. :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma