-
Jag förstår dig till fullo! Det är verkligen vidrigt...färnik skrev 2010-11-15 18:47:07 följande:tar jag redan. Är ett gissel att få ner bara, så jäkla äckligt, kommer oftast upp igen...miraclee skrev 2010-11-15 16:04:49 följande:Min läkare sa sist iofs att man kan skriva ut prednisolon (kortison) till oss me HG när medicinering inte alls fungerar..
-
jag hade hemsk halsbränna, släppte när w var 3.5 veckor gammal! och alla kommer ju med kommentaren "¨åh vad mycket hår"!!!! min halsbränna började ju redan i v 5 dessutom. :)rontgensyrran skrev 2010-11-15 20:29:00 följande:Så då var jag på TUL idag. Blev inga bilder att ta med hem idag. Var inte lönt hon låg med huvudet neråt och dessutom med ansiktet mot ryggen till. Idag såg vi blygdläpparna så det blir en liten Ines precis som vi fick höra vid RUL. Hon uppskattades väga 2087 g så alldeles normalstor bebis på 3500 g beräknas hon till. Dessutom hade hon en massa hår redan sa de. Var hur mycket som helst. Så det blir väl en liten hårig bebis som tittar ut. Ska bli så spännande att få se henne :D Kanske därför jag har haft sån hemsk halsbränna, har hört nånstans om att har man mycket så betyder det att bebisen har myckethår på huvudet. Men kanske är det en myt... -
jag hade som sagt blödningar och flög utan problem till Egypten i somras... man ska inte tro allt man läser på internet, är du orolig ska du fråga mvc eller någon annan "gravidmottagning", inte tro på det du läser via nätetMuffe80 skrev 2010-11-16 10:25:25 följande:Måste ha er hjälp tjejer!
Vi har bokat en resa med ca 4 timmars flyg om ca 3 veckor...
men så läser jag detta på niomånader.se
"Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga"
Ska jag avboka för att jag hade blödningar i början?
Tror ni man får missfall eller vad kan hända? -
du ska inte jämföra dig med andra utan endast med dig själv... det är tungt på slutet.. både fysiskt och psykiskt, men man ska vara riktigt less som gravid, först då uppskattar man kroppen du har efteråt, hängmage och öm i underredet. samtidigt som du fått din skatt!kajsalisa skrev 2010-11-16 20:01:46 följande:Egognäll; idag är första dagen sen jag blev gravid som jag känner mig riktigt ynklig och patetisk. Är trött, känner mig stor, är otymplig och stånkar och stönar när skor och strumpor ska på, förlossningen närmar sig med stormsteg, mannen är borta hela kvällen å till råga på allt känns det som jag håller på att bli sjuk.... Sådär ja, nu fick jag det sagt. Vet att det är flera av er som mår betydligt sämre än mig, och jag är imponerad att ni orkar. Tyvärr får det mig inte att känna mig mindre ynklig ikväll... -
var är lallan? föder du barn? tvillingar brukar ju komma tidigare! hur mår du?
-
Kommer in och gnäller lite, hoppas att det är ok. Jag har ju nu inga gravhormoner men däremot amningshormoner som gör mig låååg och ledsen...
Skulle idag åka och hämta vagnen som varit på lagning. När jag hämtar den så dubbelkollar jag att allt är ok men självklart så är den inte det. Den har varit inlämnad för att handtaget är höj och sänkbart även i åtdraget läge! Serviceteamet säger att det är mitt eget fel som dragit åt för hårt och fått den att hoppa ur läge, men nej så är det inte enligt mig själv.. Så iaf dubbelkollar jag handtaget och höger är hur bra som helst men vänster är fortfarande glapp! Så nu ska min vagn skickas ner till Emmaljunga för ytterligare bedömning och det kommer ta flera veckor innan den är hemma igen. och på papprena står det att jag gått i trappor med min vagn! Och det är nåt jag INTE har gjort, har inte ens åkt rulltrappa. Vi har ett steg upp till vårt hus i ungefär samma höjd med en trottoarkant (vilket var så jag upptäckte att handtaget var trasigt och har berättat det för serviceföretaget). Så jag börjar skälla på dem att det köper jag inte eftersom för nåt år sen så tog de upp det på programmet PLUS med Sverker och där det visade sig att det inte går på garanti.. Så det är nåt jag verkligen gått efter!
Ungefär 40 min senare när jag är ute på jakt efter en ny overall till W (hon har vuxit ur sin 56a och 62an är tokstor så måste ha ett mellanting) så får jag kommentaren "när ska du ha?"... Vänta nu, om inte jag minns fel så födde jag barn för fem veckor sen! Jag blev iaf jätteledsen och ännu mera förbannad. Jag mår tillräckligt dåligt över hur jag ser ut nu efteråt så jag vill inte ha en sån fråga...
-
haha ställ den frågan i vår när det är 50 cm som ska få plats i din mage! :) Om hjärtljuden ligger långt ner så ligger han väl med huvudet ner just då. Och fötterna uppåt. Hjärtat sitter ju på rätt plats och vad jag vet så hör inte jag mina hjärtljud i fötterna!miraclee skrev 2010-11-18 02:13:23 följande:Hahahahahaha, förlåt.. men herregud vad jag är trögtänkt! SJÄLVKLART är det så! Det borde ju säga sig självt.. virrpanna jotack! TACK KLOKA FINA DU för att du fyller i tomrummen i min skalle! ;)
När jag är jättekissnödig är magen som sagt stenhård på vänstersidan, o mjuk på högersidan - och de är liksom som en bulle på vänstersidan då, haha.. skitcoolt! Som sagt ligger han där, de känns. Men ja undrar också, där man hör hjärtslagen, vad e de på honom då? För man hör väl inte de på hela honom? Med risk för o låta dum, haha. Men hur får 15-18 cm plats i min mage? Hjärtljuden är ju långt ner även om ja känner rörelser o buffar lite högre upp?
Hoppas du mår bra!
-
Ja nu har de mycket plats att rulla runt i! Sen ligger de ju mest och buffar på samma ställe. Men enligt de bm på rul:en vi var på sa att de kan redan nu ha hittat en favoritposition så skulle det buffas på ett ställe så kan det vara därför. Wilda låg med huvudet mot ryggraden, rumpan mot min navel och sparkade åt vänster. Det var hennes position och gjorde att vi fick två rul då de inte kom åt hjärtat och hjärnan och dess kontroller! :)miraclee skrev 2010-11-18 09:32:41 följande:Hahahahaha, jotack.. jag har funderat på de också..
Redan nu buffar han som fasen när ja sitter eller ligger ner! Inatt när ja gick o la mig rulla han runt eller vände på sig eller någe, kändes som fan skitlänge.. Fysjutton när de blir trängre! ;D Haha ja han kanske gillar o stå på huvvet den där.. men dom har väl en del plats o röra sig på änsålänge därinne så de flyttar sig väl därinne kan ja tänka mig ;D Och nä, de e nog inga hjärtljud i fossingarna, hahaha ;) You're right!
Va bra att ni e så mycke mer kvicktänkta än mig ibland, när ja läser de ja skrivit börjar ja undra hur hjärnkontoret fungerar (eller inte fungerar..) haha ;) -
HAHAHAHA! Att man inte tänkte på den scenen.... HAHAHA!Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-18 09:41:55 följande:Haha nu fick jag en så härlig bild i huvudet, när Ariel precis blivit människa och ligger utslagen på stranden och fiskmåsen skulle lyssna efter hjärtat och lyssnar på ena foten och beklagar! Haha miraclee tror inte heller att du finner några hjärtslag i fötterna *fnissar gott för mug själv med Arielbilden på näthinnan* -
hahaha, jag har "rallydäck" på min emmaljunga och det är ju bra att den passar för terräng och vinter.. bor ju på vischan och vintern står ju för dörren! skönt att du är nöjd med vagnen...miraclee skrev 2010-11-18 19:16:54 följande:Odd;
Gud va fina bilder du fått!
Skönt att allt såg bra ut och att han va såpass stor, ;) Mys!!
Får även gratta till vagnen! Jäkla kap!
Och så får jag tacka, jag är supernöjd me vagnen! Min man blev lite besviken när jag inte fick me allt hem idag utan bara liggkorgen, hahaha! Och hans önskan om en Emmaljunga me "rallydäck" (som han kallar dom stabila vanliga lufthjulen) blev de ju inte ;) Men han verkade supernöjd me denna också och de va ju hans mamma som va me mig idag o provkörde alla, hon höll me mig om Emmaljungan vilket även många säljare gjorde (och sa att dom lämpar sig bra för terräng + vinter) men jag är ingen terrängmänniska och snö äre ju icke på sommarn! Så då fungerar de utmärkt me swivelhjul! Så gött att han blev glad också!
Cat79 skrev 2010-11-18 19:36:35 följande:Muffe80: Du ska stolt visa upp din lilla kula på magen. Ha en tajt tröja och kjol på kalaset. Vänta bara några veckor så kan det smälla till och det händer massor med magen.
Mabaja: Tråkigt med krångel med vagnen.... Kan inte tänka mig att du har stor mage kvar och som sagt du fick en dotter för några veckor sedan. Stor kram till dig.