• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-12-03 22:24:14 följande:
    Låter jättefint ju!

Min man fick ett halsband när han fylde år senast...em läderrem som det hänger ett långt smalt silversmycke på som lillemans namn är ingraverat på. Han ÄLSKAR det och har inte tagit av sig det en endaste gång

Men det där med siifran låter kul! Kan man ha nästa siffra på samma smycke med namnet ochså eller måste man ha ett till smycke då?

*kram*
    Jo men precis, det är bara att koppla samman de andra siffrorna på den här halskedjan! :)

Funderade på ett sånt som du gett din man, men så såg jag det här med siffrorna på och då blev det som det blev! :)

I år ger jag bara julklappar jag själv vill ha. haha. eller inte till min bror, han får lite ploj av något som är sååå typiskt honom. haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    toksnippa skrev 2010-12-05 14:50:02 följande:
    Hej tjejer, jag är så förvirrad så jag vet inte ens om jag har uppdaterat här om läget eller inte. Så jag klipper o klistrar in så hoppas jag inte att jag spammar

Efter tidig vattenavgång i v. 35 och efter tre dagar så kom vår son till världen den 3 december kl. 16.06. Han vägde 2396g och 48,5 cm lång. Förlöstes normalt.
    Vår lille Mileon ligger på barnkliniken och kommer få göra det ett tag framöver. Han sondas och har bråkig gulsot - men annars mår han så bra han kan.
    Finns mer info o bilder på bloggen.
    STORT STORT GRATTIS och lycka till med lilleman! Fint namn! Det gillade jag verkligen! :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-06 13:27:51 följande:
    Usch, nu nojar jag mig igen..  Sorry äckelvarningen men har haft väldigt skumma flytningar idag. Först alldeles vattniga som om man läcker fostervatten eller nåt och sen massa slem, precis som vid ÄL-flytningar. Och inte bara lite utan mycket, precis så där som det blir vid ÄL. Normalt?
    Allt är typ normalt i en graviditet, speciellt flytningar! :) kolla inte på dem, är du orolig att det är fostervatten så sätt på en binda och känn efter om det lägger sig ovanpå eller åker ner i bindan.
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-06 13:38:27 följande:
    Grattis till sjukskrivningen, eller hur man ska säga. Skönt o få de godkänt då dem e så kräsna utav sig.

Själv fick man lov o ojobba till typ v 36 (slutade 29nov) å bf e ju 31.dec... men hemma nu iaf =)
    skönt att gå hemma och förbereda för bebisen och jul och allt däromkring nu innan det är dags! Jag jobbade ju till bf, men det gör jag nog inte om det blir fler barn! :)
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-06 15:28:34 följande:
    vad jobbade du med då? ja va inom vården o de e tungt o inget man ska jobba me för långt in i graviditeten... =(
    Ja de e skönt o flumma runt hemma hihi.

bytt tid, Troligen så blir det om 2veckor tul & hinnsvepning om allt går som det ska..

Vill ja ha  tidigare tid så får jag ringa o kolla om de kommit in nån de dagar som är aktuell för hinnsvepning + tul.... hoppas på det.
    Snart är bebis här BabyHjärta

Jag jobbar som personlig assistent till en autistisk tjej. Men som sagt, nästa barn kommer jag inte jobba lika länge med! :)Då har man ju ett liv vid sidan om med!
    mallanis skrev 2010-12-06 15:18:29 följande:
    Japp nummer tre... jag tror iaf att det blir ett VUL? Vet faktiskt inte... får se i morgon? =) När du tog senaste vul så var du ju i v 13 så det är ju en milstolpe... när jag var senast så var jag i vecka 10.  Men ser det bra ut nu ska jag börja hoppas!
    Apråpå flytningar så är mina också konstiga och varierar massor....

Har ni andra gjort VUL i v 15 eller UL?

Muffe - hur är allt med dig idag då?
    Jag gjorde vul i v 8 och 13.... Ul i 12, 18, 19, 29 och 38... Hmm har jag glömt något ul nu? jag vet faktiskt inte! :) De gjorde vul i v 13 pga att jag blödde och de ville se var blodet kom ifrån och det ser man bäst genom vul. :) Kommer gå galant och du kommer få njuta av bebismage under julen! Tjohoo!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-12-06 19:00:53 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp kring vecka 20, tjejer?

Jag har hittills gått upp ca 2 kg, tror det mesta måste sitta i magen faktiskt för i övrigt syns det inget.

Hela jobbet har påpekat att jag ser sååå blek ut och att jag måste kolla upp det... men, ja... kanske kan blekhet vara tecken på järnbrist? Är ju extremt trött också!
    Jag hade inte gått upp något. Hade gått upp 2.5 kg i vecka 29, 5.5 i v 35 men sen sprang det iväg. i v 42 slutade vikten på 12 kg +.. och då var det 2 timmar innan Wilda kom
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-12-06 20:03:36 följande:
    Jo, nog har jag gjort 36 veckor och är inne på tredje dagen idag... :o Jag byter vecka på lördagar, dvs har gjort fulla veckor på fredagar. När byter du vecka Påväg?
    men du byter ju vecka när du är i fulla veckor, t.ex 36+0, 37+0, 38+0... så du ska ju byta på fredagar då om du har fulla veckor då. Det är ju bara att familjeliv har bf i 39+6 och sjukvården 40+0. :)
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-12-06 20:36:40 följande:
    Haha, ja det är olika... men det är nog för att jag är mer nojjig än dig och tycker att man ska äta frukost, lunch och middag och massa nyttiga mellanmål.. men jag är extrem säkerligen!
    alla säger ju att bebis mår bra ändå, men den b o r d e ju faktiskt sakna saker om jag nu inte får i mig något... eller hur?

Jag vill må bra på morgonen, älskar ju frukost och nu kan jag inte ens dricka ett glas vatten innan kl. 10 på fm för då kräks jag.... eller ja, jag kräks nog i alla fall iofs...
    Jag tycker att du får i dig bra jag! Sådär mycket äter inte jag ens en "vanlig" dag... Och när jag var gravid så åt jag det som gick ner.... och spydde sista gången i v 29...

Så jag tror inte att det är nån fara för dig.. :) men alla är vi olika och oroar sig olika.. Jag gick på "bebisen mår bra, sparkar och gör sig påmind så jag tänker inte oroa mig".. =)
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-06 20:52:07 följande:
    Samma här :)

Och RUL visade ju inget konstigt för varken mig eller Muffe så why worrie?
    precis! och på mig har det ju visat sig att Wilda är frisk så mitt "felätande" gav inga negativa effekter på henne! Och inte nu heller när jag äter helt galet, min mjölk har dock sinat ett par ggr men det har gått att åtgärda.. Så länge man får i sig någonting så är det nog ingen fara... Däremot om man inte äter alls så blir det ju annat... Men om man spyr och har sig så kanske man får ha kvar en gnutta så då går ju det över till bebisen! : ) De behöver ju inte så mycket heller! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma