• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

grattis på födelsedagen 2barns mamma84! välkommen till 26 år!

ja nu är det dags att komma in lite bebisar i andra tråden, det ekar tomt där!! känner mig lite ensam. Flört

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    maria204 skrev 2010-11-22 17:03:55 följande:
    Grattis 2-barnsmamman!

Jag börjar skriva här då och då, men blir alltid störd av något (läs barnen).

Alla verkar vara höggravida, eller på god väg mot att bli det. Kul!!!!!

Själv är jag nu i v. 8 och får gå på mitt 2:a VUL om en vecka (på tisdag). Min BM blev förvånad när jag sa att läkaren tyckte att jag skulle komma in varannan vecka för en koll. Jag är nog lyckligt lottat på det sättet. Jag har bestämt mig för att nu j-ar kommer allt att gå bra. Jag ska njuta av tröttheten och njuta av varje lilla illamående!

Idag är jag hemma och är förkyld. Dum som jag var valde jag att ha barnen hemma = ingen vila och mycket irritation. Stopp i avloppet har vi också, så slambilen måste komma imorgon. Märks det att jag behöver prata med någon vuxen?
    haha, den här tråden är ju till för alla. Så det är kul att följa allas resor. Min bebis har ju redan kommit så nu läser jag om alla andras istället! :)

Njut av alla dina vul och alla gravkrämpor. De är värda det i längden.. Jag lovar... När skatten kommer!
  • Mabaja
    acure skrev 2010-11-22 18:04:45 följande:
    Hej tjejer. Är inne och läser titt som tätt, men försöker hålla mig från att skriva då jag har familjeliv-förbud från både bm och sambo. Men jag vill så gärna vara med på ett hörn i gemenskapen härinne ändå. Grattis på födelsedagen 2barnsmamma! Hoppas liten kommer ut snart så du slipper gå över tiden. Vad roligt att ni ska ses Odd och Mabaja. Nästa gång kanske jag kan hänga på. :) Bor ju i Västerås. Ego: vinterkräksjukan har kommit till jobbet.7 barn på avdelningen har insjuknat under helgen. Jag är LIVRÄDD att bli magsjuk när det redan är så kämpigt med graviditeten i övrigt. Jag funderar på det gamla husmorsknepet att svälja vitpepparkorn och blir orolig att det skulle vara farligt för bebisen. Är jag knäpp som tänker så? Vad tror ni, törs jag knapra vitpeppar ett par dagar? Stor kram till er alla
    JAAA, vi träffas i Västerås nästa gång! Jag är på! kortare att åka då! :)

Ja det är ingen höjdare att vara magsjuk när man är gravid.. Jag åkte på magsjuka i påskas och sen blev jag utomlandsmagsjuk i somras och höll i sig i TRE veckor! Då tyckte jag synd om mig själv!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-23 08:44:06 följande:
    Godmorgon alla!

Fick iaf vara spyfri i några dagar innan det kom tillbaka

UL imorgon, fasen så spännande och lite nervöst. Vad exakt kollar man?
    vi har ju redan på KUB kollat moderkakan, lite av hjärna och så vidare. Vad mer kollar de?
    Tror ni det är lätt för våra ögon att se om det är kille eller tjej? Vi vill verkligen inte veta
    jag tror inte att det är jättelätt att se vad det är för nåt... Vi gjorde ju 8-9 ul och jag såg då ingenting!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-23 13:34:24 följande:
    Gaaah, är nervös för UL imorn. Trodde jag skulle vara lugn den här gången men icke. Mår hur bra som helst och är i vecka 14 nu. Hur stor risk är det att man får ett MA nu och det visar sig imorn på UL att den varit död flera veckor? Liten risk väl? Har inte haft några blödningar. Lugna mig, pleeeease :)
    För det första, du är inne i spökveckorna! För det andra, de flesta ma är ju när embryots hjärta aldrig började slå... Det är ovanligare att det blir ma när man sett hjärtat ticka. Det förekommer, det har vi bevis på här i tråden men det är mera ovanligt.
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-23 13:48:52 följande:
    Tack, gulliga du! Om allt ser bra ut imorn ska jag banne mig fira och vara glad. Det får vara slut på nojigheterna nu. Jag har till och med varit knäppare än jag trodde jag skulle vara :) Man får vara glad att man mår bra. Jag tränar en massa, både pump, aerobics, step och core och sånt och det känns toppen (det gjorde väl du också?) och det känns nästan oförskämt bra och då blir man nojig istället för att vara tacksam.

Hoppas allt är bra med dig och lilla Wilda! Hon är så himla söt :)
    Ja njut nu över att du mår så bra, att du kan träna så mycket som du gör fast du har en liten bebis i magen!

Jajemän jag tränade på. Spinning tränade jag sista gången i v 39, bodypump 37 eller 38, satsdans v 32 (fick så mycket sammandragningar så var helt galet) och afro och andra danser slutade jag kring halvtid pga foglossning. :)

Har nu börjat träna igen fast jag inte varit på någon efterkontroll. Det känns inte riktigt 100 i underredet så många dagar blir det inte, men tränade söndag och måndag. Ska träna ett pass till i veckan och sen på fredag ska jag till min pappa i Leksand så då blir det träningsfritt. :) Började träna igen när Wilda var tre veckor!

Vi mår bra, Wilda sover för första gången i sin säng ordentligt. Nu är vi uppe i två timmar! tidigare har rekordet legat på 20 min! Tjohoo vad jag är glad! :)

Snart har du din lilla knodd hos dig! :) För den här gången blir det bebis!
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-11-23 20:50:25 följande:
    Lallan- Ja man hör ju alltid att det är liten risk när man sett hjärtat slå... Men var finns det information som bekräftar detta? Har inte letat massor men skulle vara intressant om någon har någon bra källa!

hihi vid 46 då är nog jag också klar... ni andra som har första på gång, är ni säkra på att ni vill ha fler? Gå igenom all oro igen..?
    vi kommer försöka på syskon. kommer börja redan i vår och kör på oskyddat redan nu men nu för nöjes skull, :)...
  • Mabaja

Odd är inte här, hon har varit och fikat med mig! HAHA

Mallanis: Jag genomgick som sagt ingen mardrömsförlossning. Redan samma dag Wilda kom sa vi att "det här ska vi göra igen, hon ska få ett syskon".. och när man är helt jätteöm i underlivet och blöder som ett såll och är alldeles skakis pga blodförlust och ändå vill ha fler barn, ja då blev man nog inte avskräckt! :)

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-11-24 18:53:52 följande:
    Och vilken mysig fika!!!!

ALLA: Bara så ni vet så har mabaja vääääärldens sötaste och mest charmigaste lilla Wilda-bebis i världen!!! Vilket litet charmtroll....tittade och LOG mot mig typ hela tiden och vet ni....jag fick hålla henne!!!!!

Tack mabaja för en jätte trevlig fikastund och att jag fick beundra och hålla lillflickan!

***bamsekramiar***
    Ja det var jättemysigt! Det måste vi göra om snart igen! Jag längtar!

Ni som har barn sen tidigare, kan ni hjälpa mig.. JAg har PANIK!!! och det är kring min amning...

*Vem ska jag ringa angående mina bröst?

Försökte pumpa nu då jag bestämt mig för att låta de läkas.. Tyckte inte att det kom så mycket så avbröt och jag BLÖDER! Mjölken jag pumpat ur var alldeles rosa... Jag provar höger och ja det blöder där med. Jag kan ju inte låta Wilda ammas när det blöder för det kan ju inte vara bra för henne?

Det är inte inuti brösten det blöder utan utanpå... I skarven bröstvårta/vårtgård. Det ser ut ungefär som att bröstvårtorna ska ramla av!

Hur ska Wilda få mat nu?
  • Mabaja

Tack för era tips!

och odd: jag har såna koppar! :) Det är tack vara de jag har ett mjölklager i frysen.. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma