3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 12:37:56 följande:
Fuuuuuskt

ska vi byta ?
Jag får henne och du får denna monster i magen.
haha, jag kan ju erkänna att jag ser fram emot kommande förlossningar, om vi skulle få till ett syskon vill säga! Tyckte det var en fantastisk upplevelse att föda barn! :)
rontgensyrran skrev 2010-11-13 13:02:40 följande:
Jag lägger mig också i diskussionen...men om man går längre tid än 2 veckor så barnet räknas som överburet . Så blir väl inte de barnen större utan börjar väl då gå ner i vikt då de inte får tillräckligt med nmäring från moderkakan. Så går man ändå över tiden så kanske är det att satsa på?? hahahahahahaa....
Mitt sf mått låg vid första mätningen 1 cm under kurvan för 3,5 kg bebis. Sen gången efter på linjen och nu sist var det återigen 1 cm mindre. Bm sa att hon trodde att det skulle visa sig på TUl vara aningens mindre än normalvärdet. Men bvi får väl se på måndag då det är dags! Ska bli riktigt kul att se den lilla igen och hoppas att hon visar sig med benen isär, så man kan få veta 100% vad det blir. Mitt sf mått mäter min barnmorska både över höger oh vänster sida då jag har en väldigt hjärtformad livmoder. Lite komiskt faktiskt :)
Jo men precis, det var så de förklarade för oss när jag frågade varför hon var så liten. Vi hade ju föreställt oss en klump till bebis just eftersom jag gick över 10 dagar. Men förklaringen var enkel "moderkakan har börjat tappa sin funktion" och många går ner i vikt på slutet