• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-11-13 11:33:12 följande:
    Haha, söt du e 2barnsmamma! Fast om jag skulle gissa så tror jag nog att medelvikten på ett nyfött barn ligger någonstans 3,5-4 kg, tror du inte det, även om du av någon anledning haft "oturen" att få större barn...
    normalstora barn räknas mellan 3-4.5 kg har jag för mig att det stod i min förlossningsjournal!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 12:37:56 följande:
    Fuuuuuskt Obestämd
    ska vi byta ?
    Jag får henne och du får denna monster i magen.
    haha, jag kan ju erkänna att jag ser fram emot kommande förlossningar, om vi skulle få till ett syskon vill säga! Tyckte det var en fantastisk upplevelse att föda barn! :)
    rontgensyrran skrev 2010-11-13 13:02:40 följande:
    Jag lägger mig också i diskussionen...men om man går längre tid än 2 veckor så barnet räknas som överburet . Så blir väl inte de barnen större utan börjar väl då gå ner i vikt då de inte får tillräckligt med nmäring från moderkakan. Så går man ändå över tiden så kanske är det att satsa på?? hahahahahahaa....

Mitt sf mått låg vid första mätningen 1 cm under kurvan för 3,5 kg bebis. Sen gången efter på linjen och nu sist var det återigen 1 cm mindre. Bm sa att hon trodde att det skulle visa sig på TUl vara aningens mindre än normalvärdet. Men bvi får väl se på måndag då det är dags! Ska bli riktigt kul att se den lilla igen och hoppas att hon visar sig med benen isär, så man kan få veta 100% vad det blir. Mitt sf mått mäter min barnmorska både över höger oh vänster sida då jag har en väldigt hjärtformad livmoder. Lite komiskt faktiskt :)
    Jo men precis, det var så de förklarade för oss när jag frågade varför hon var så liten. Vi hade ju föreställt oss en klump till bebis just eftersom jag gick över 10 dagar. Men förklaringen var enkel "moderkakan har börjat tappa sin funktion" och många går ner i vikt på slutet
  • Mabaja

väldigt ot...

idag kom min mens... hann vara fri från avslaget i 2 dagar...

så nu är jag fertil igen, eller vad?

• Mabaja
    LittleJunia skrev 2010-11-14 08:35:50 följande:
    Mabaja- Jag tycker det låter konstigt! Eller du kanske inte ammar? Då kan det kanske vara möjligt.
    Min kom efter ca 6-7 mån. Då hade jag ju dragit ner på amning, men ammade fortfarande
    Jo då jag ammar för fullt men tror att det är mens då jag har mensvärk from hell och det är den "konsistensen".
    Muffe80 skrev 2010-11-14 09:32:33 följande:
    Mabaja, det gick isåfall fort attbli fertil igen om det är möjligt? Vill ni ha barn tätt hihi?
    Haha ja... Vi har sagt att vi ska köra på fram till i vår och då först hålla koll på äl! :) jag vill inte vara höggravid en sommar till så då får man vänta.. :) och sen vill jag ha tid för Wilda och inte sova bort en massa!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 20:02:59 följande:
    Min älskade Stig blev pappa den 11/11 (för er som glömt, min katt) Här kommer en bild på underverken :)
    åååh vilka underbara!
    Odetta skrev 2010-11-14 20:35:59 följande:
    röntgensyrran....det var det sööötaste! Åh, vill också ha katt, men mannen är tyvärr allergisk så det lär aldrig bli av. Söta små gryn det där...diggar bläsen på den understa bruna...ser ut som den har brun haka *jättesöt*
    haha jag är dunderallergisk... och har fyra katter! =)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 22:06:01 följande:
    hahahaha..det hade du ju kunnat och skvallrat och tagit bilder åt mig :) Hemskt vad många vi hade i tråden som var allergiska. Sååå trist, det är så mysigt med ett litet sällskap :)
    jag har fyra hårbollar! :) och allergi! haha. Men går alldeles ypperligt, lite trångt i sängen bara då jag delar min halva med katter, Wilda och mig själv. VARMT blir det vill jag lova! haha
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 22:09:07 följande:
    Har ingen möjlighet till bad men men jag har tagit panodil ca 1 timme sen typ och tagit det lugt legat på soffan oxå..
    Tänka lägga mig i sängen och lida tills smärtan försvinner jag inte ont men att ha mensvärk är inte härligt häller att ha som vägrar att försvinna.
    + en omöjlig krabat i magen som spänner till trycker har hicka blir irriterad skara och rör sig ååh..
    Om jag ficlk önska skulle ja önska och inte vara i denna ställe och inte vara gravid alls.
    Förstår inte att detta inte e någon lek längre man e inte i vecka 5 längre utan 35 typist spermie borde inte befinnas ...
    vi kan byta! ;) Jag vill ha tillbaka min gravidmage!
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 22:09:07 följande:
    Har ingen möjlighet till bad men men jag har tagit panodil ca 1 timme sen typ och tagit det lugt legat på soffan oxå..
    Tänka lägga mig i sängen och lida tills smärtan försvinner jag inte ont men att ha mensvärk är inte härligt häller att ha som vägrar att försvinna.
    + en omöjlig krabat i magen som spänner till trycker har hicka blir irriterad skara och rör sig ååh..
    Om jag ficlk önska skulle ja önska och inte vara i denna ställe och inte vara gravid alls.
    Förstår inte att detta inte e någon lek längre man e inte i vecka 5 längre utan 35 typist spermie borde inte befinnas ...
    fast iof jag har också mensvärk men det beror ju på att jag har mens. haha.
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-11-15 15:20:51 följande:
    Tack snälla ni! Jag vill inte må så här, och förstår väl inte riktigt varför jag gör det heller. Men det kommer kanske nu, efter år av barnalstringsproblem, massa missfall, andra sjukdomar... och sedan HG´n, krångel med läkare, fk, förstoppning och så alla graviditetshormoner ovanpå det... Rynkar på näsan

Ang förstoppning och primperan, så märker jag inte alls ngn skillnad med dem gällande förstoppningen, mer gaser bara. har så gott som slutat med primeranen nu, den verkar inte göra ngn nytta för jag mår lika som innan. Lergiganen verkar vara det som hjälper lite iaf för mig...
    du kan inte testa inolaxol då? eller laktulos eller vad  det heter... jag tog inolaxol när jag var förstoppad. men sen läste jag bruksanv där det stod att man inte ska ta det om man har ulcerös kolit så var bara att sluta...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma