• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-11-26 11:45:39 följande:
    oj vilken skillnad i v 29!

För normalt gör man väl inga fler ul efter rul, tänk om man då egentligen går över tiden för länge?
    Jag är livrädd att barnet ska få syrebrist och hjärnskada pga att man sätter igång eller tar ut barnet för sent, det har drabbat en i min närhet nämligen... Men det kanske man kan ta upp med bm lite senare
    nej jag gjorde 3d-ul och då gör de även samma som på rul. kollar avvikelser och kollar vilket datum man motsvarar.. Så jag tycker inte att du ska oroa dig!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-29 13:38:55 följande:
    Muffe, jag blev också flyttad helt olika på mina två UL jag varit på och ingen av dem stämmer med mens och ÄL. Förstår inte heller hur det funkar. Det sägs ju att de INTE växer olika i början. Och jag VET när ÄL för vi hade inte ens sex på många dagar innan eller efter så det kan max röra sig om tre dagars variation. Enligt min beräkning bör jag vara 13+4, enligt det första UL 14+0 men enligt UL förra veckan 13+2. Ska man vara orolig att jag blev bakåtflyttad på sista??
    var inte orolig! Det förlorar du bara på. Ja du kan veta när äl var men kanske inte när ägget fäste? och 13+4 jämfört med 13+2 är ju ingenting. Kan ju hända att de mätt olika när de mätt. Njut istället av graviditeten! Gå efter rul, haka inte upp er på datumen ni får innan...
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-29 16:16:14 följande:
    Tack, jag ska strunta i det och lyssna på RUL istället sen!
    Jag hakade upp mig på mitt datum, att det stämde överens med äl fram till rul... och de sa till mig att det inte alltid stämmer om man mäter i tidigt skede... och att det är vid rul man kan göra "rätt" mätningar.. NJUT!!!!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-29 16:24:22 följande:
    det som är jobbigt är ju när man flyttad och då behöva backa en vecka eller liknande. Jag hade bytesdag idag egentligen, men får nu vänta tills på lördag med bytet.... suck
    Det ändrar sig, du vänjer dig vid att byta vecka senare! Jag lovar!

Jag fick ändrat så att jag skulle haft mens när jag i själva verket hade ägglossning om man skulle kolla graviditetsräknaren! ;) men Wilda är frisk så några dagar hit eller dit gör mig ingenting!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-11-29 20:24:20 följande:
    Bli förbannad på mig nu om du vill... men jag önskar jag hade dina problem Muffe. Byta?
    hur går utredningen? och hur går det med bebisbakandet?
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2010-11-29 20:47:14 följande:
    Utredningen visar ingenting fel och bebismakandet går inte alls. :´(
    Skönt att det iaf inte är något fel. Tur i oturen kanske man ska säga! jag önskar dig sååå en graviditet som vill stanna kvar! Det är du värd!
  • Mabaja
    Bev skrev 2010-11-30 09:41:34 följande:
    Kajsalisa och lallan: Tack! Jag är som sagt inne och läser men försöker att inte fastna i FL-träsket allt för mycket. Men det är svårt att hålla sig ifrån en sådan här tråd med så många fina tjejer i.
    Jaa Kajsalisa, som vi ha kämpat... för 1 år sedan hade jag fått mitt första missfall och världen hade rasat samman. Önskar verkligen att det ska gå bra för alla fina kämpande tjejer här inne, vi är SÅÅÅÅ värda det!

Vilket datum har du Kajsalisa? Är det någon som har BF snart, det borde det va va?
    Kram till er alla!
    Lallan är först ut! :)
  • Mabaja
    toksnippa skrev 2010-11-30 10:12:52 följande:
    vart är resten av listan då? Obestämd
    kolla bf-listetråden! :)
  • Mabaja

så nu var tvåmånaderskontrollen avklarad!

De hade missat att skriva upp oss så när vi väntat i 45 min frågade jag varför det aldrig blev vår tur... Wilda har vuxit 2 cm på fem dagar så nu är hon 59 lång och 5420 tung. STOR tjej

• Mabaja

färnevik: Det är jobbigt att passera bf och jag misstänker att det är än mera jobbigt när man mår så dåligt som du gör när du är gravid!

Jag är glad att vi gifte oss på vårt bf (15 maj 2010) med ma. Nu har vi ett positivt minne av vårt ma istället! och det var riktigt underbart att vara i 20+2 med Wilda den dagen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma