Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-23 17:55:58 följande:
    Färnevik: här är en till som gillar att virka.!J
    ag började nyligen, för typ ett halvår sedan, när jag fick mitt första missfall. Det funkade lite som meditation att pyssla med något med händerna. Nu är jag fast!
    Fast jag virkar nästan bara när jag reser, eller måste sitta stilla i en bil i flera timmar eller så, annars blir jag så sjukt rastlös. Jag reser endel med jobbet och då brukar jag ta med mig garnet.
    Här är några grejer jag gjort den senaste tiden.

Den blå figuren (apa?) tyckte jag var jättefin! Hjärta Jag tyckte verkligen virkningen var jätterolig när jag höll på. Får se om motivationen kommer tillbaka igen!
  • färnik
    Sofy: Skönt att Devin inte verkar bli ett februaribarn i alla fall då... Men jag tycker det låter lite konstigt, vad jag "fått lära mig" så är det infektionsrisk med minsta lilla hål på fosterhinnan, och då ska det inte gå mer än max några dagar tills barnet är ute?
  • färnik
    Hur små är ett par nyfödda babyfötter? Jag minns verkligen inte alltså... Längd och bredd?

Tro det eller ej, men jag provar att virka! Har inte bestämt mig för hurvida det är roligt eller inte dock. Flört Men "tofflorna" blir så små, känner mig tveksam till om de ens kommer passa en nyfödd? Det blir nog dockskor till dottern istället! Skrattande
  • färnik
    EGO: v 37 idag, och barnmorskebesök i em. Lånt besök idag, 1 timme. Vi ska tydligen prata om hur jag vill ha förlossningen.

Min "idealbild" av en förlossning är egentligen 100% naturlig hemförlossning, men den här graviditeten har fått mig att vilja ngt helt annat, totalt emot min ordinarie inställning och ideologi... Nu vill jag ha maximal övervakning av barnet, och gärna en massa smärtlindring också så länge det inte kan påverka den lilla. (vissa bedövningar går därmed bort direkt) Känns konstigt att vilja ngt så helt emot ens vanliga värderingar!
  • färnik
    EGO: v 37 idag, och barnmorskebesök i em. Lånt besök idag, 1 timme. Vi ska tydligen prata om hur jag vill ha förlossningen.

Min "idealbild" av en förlossning är egentligen 100% naturlig hemförlossning, men den här graviditeten har fått mig att vilja ngt helt annat, totalt emot min ordinarie inställning och ideologi... Nu vill jag ha maximal övervakning av barnet, och gärna en massa smärtlindring också så länge det inte kan påverka den lilla. (vissa bedövningar går därmed bort direkt) Känns konstigt att vilja ngt så helt emot ens vanliga värderingar!
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-24 12:02:25 följande:
     Vad jag förstått (rätta mig om jag har fel) så behöver inte vattnet gå helt innan man föder, utan kan starta me värkar osv istället? 
    Visst är det så, min förra förlossning startade med värkar, vattnet gick öht inte av sig själv  utan de tog hål på hnnorna vid 8cm...
  • färnik

Dagens BM-besök gick bra. Hjärtljud 144, viktuppgång 5kg, sf-mått 33. Huvudet nära nog fixerat, men inte riiiktigt, så det blev till att skriva ruckbart. Flört

I övrigt har jag virkat idag. Gisses vilken tid det tog, märks att det var länge sedan sist. Dojjsen blev dock väldigt små, tror inte de passar nyfödd? Eller hur stora fötter brukar bebisar ha egentligen? De här var lite för små till dotterns stora docka (som drar 56-62 i kläder, skulle gissningsvis väga iaf 5,5kg om hon var en riktig bebis...) Men hennes fötter är helt klart bredare och tjockare än en riktigs, men jag tror de är ganska korta...

Kanske inte så jättevackra, men så här blev de iaf. Dottern är nöjd, hon har länge bett om tofflor till dockan.

• färnik
    telgebo skrev 2011-02-24 21:29:16 följande:
    Vet inte alls hur stora fötter en nyfödd har, beror på storleken på bebisen också
    De här skorna är ca 8cm innuti... Men ser väldigt små ut som sagt. Jag köpte "föräldrar och barn" idag, tänkte prova deras beskrivning också...
  • färnik
    mallanis skrev 2011-02-24 21:38:53 följande:
    Färnevik- Så söta jag tog beskrivningen på skorna men jag tyckte de var för avancerade och du fixar i hop ett par på en liten stund! Imponerande!
    Beskrivningen var väldigt tillkrånglad eftersom den som gjort den dessutom gick igenom hur man gjorde varenda maska. Det störde mig, men jag hittade ett annat mönster som jag skrivit ut för länge sedan. dessa är gjorde efter det mönstret, med lite justeringar... Men jag vill nog ändra ganska mycket i mönstret, får se om jag gör det och virkar ett par till...
  • färnik
    Mamma till W skrev 2011-02-24 21:59:04 följande:
    Färnevik: Vi köpte stl 10-12 i strumpor till Wilda när hon kom men de var tok för små för henne! så för oss passade 13-15 från början.... vad nu det är i cm och omkrets? :)
    Hur stora är Wildas fötter nu då? Vad är hon... 4 månader? Fram med måttbandt! Skrattande
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma