Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Odd, vad förvirrande med dina svaga plus. Hoppas att du får klarhet snart i vad det är så du slipper analysera. Har du pratat med nån läkare om det?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-03-24 08:29:45 följande:
    Tack... jag hoppas jag är "lik mamma" och hur hon hade det.... 3 barn och inget illamående alls... sug efter frukt vilket jag också har men inget superstarkt...

Ska försöka låta bli att vara orolig.... tack vännen!

Har du pratat med mannen om de svaga plussen?
    Ja, jag har också "förhört" mamma och mormor och vi verkar inte vara en särskilt illamående släkt så det är säkert lite genetiskt.
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-24 09:20:38 följande:
    Har varit hos BM nu.. v 36! Puh.

Blodtryck; 110/65
    SF mått; 33 (följer min kurva exakt fortfarande)
    Hjärtslag; 175-180 (gick ner till 155 efter en stund när hon inte pillade honom under fötterna)

Hahahahaha!! Devin är en sjövild buse därinne konstaterade hon.. som om de va ngt nytt? ;D De åkte fötter o knän o en rumpa putade ut lite varstans hela tiden.. hahaha! Han e så jäkla rolig. Huvudet är låååååååångt ner i bäckengången o fixerad, så nu försöker ja prata snällt me honom om att han kan försöka trycka sig ut också.. får se hur de går..

Oj, det där talar ju emot "myten" att killar har låg puls. Vår hade 135-140 sist och det tolkade jag som att det är en kille.

Låter som det snart är dags för dig! Vad skönt att han varit kvar så länge ändå!

• Pancakes
    telgebo skrev 2011-03-24 09:22:39 följande:
    Jag menade inget illa men när BM frågade hur jag mådde och jag svarade illa så sa hon att det var bra för det tydde på en stark graviditet. var väl ett försök att trösta kanske vad vet jag.

jag har haft en graviditet helt utan illamående och fick en liten dotter så jag vet att man kan vara gravid och det går jättebra utan nåt illamående.
    Ja, de tröstar nog på olika sätt beroende på hur man mår. Om du mår illa vill hon ju få dig glad över det och mår man inte illa så säger de att det är jättenormalt också. Som sagt, det kan variera oändligt har man ju märkt.
  • Pancakes

Happiness, så underbart att höra ifrån dig! Jättegrattis! Hon är helt bedårande Sofia!!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-24 12:58:06 följande:
    Tack kjaam och Melika för tipsen om hårfärgning!
    Jag hade faktiskt tänkt göra det professionellt för första gången i mitt liv. Ska bli spännande.
    Tänkte att jag skulle unna mig det nu så jag känner mig fin även om jag skulle bli tjock och klumpig.
    Jag gjorde det förra sommaren och det var underbart! Synd att det är så skitdyrt bara så att man inte har råd att ha det i jämt. Det blir lite chockartat när man tar ur det tyvärr. Men nu har jag vant mig i alla fall.
    Ska du göra långt eller bara så det blir tjockare?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-24 14:56:07 följande:
    Så att det blir tjockare? Nu förstår jag inte, kan man göra slingor så att det blir tjockare?
    Haha, nu missförstod jag :) Trodde du skrev hårförlängning, men det var slingor du menade alltså?
  • Pancakes

Sötfilur, jag har stämt av lite med kompisar som fått barn och min lista är lite kortare. Har fått råd att ta det lugnt med ersättning och nappflaskor och sånt precis som Odd skriver. Man får se hur det blir. Åkpåse tror jag inte du behöver i sommar och troligtvis inte overall heller, säger kompisarna i alla fall. Nallar får ni säkert en massa av vänner och familj. Regnskydd och solskydd ingår väl redan i din vagn? I min Emmaljunga ingår det i alla fall vet jag och de är ju rätt lika.

Haha, snorsug...det var nåt nytt för mig! Låter nice :)

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-24 15:06:00 följande:
    Ja, haha, nu förstår jag vad du menar. Det där med chocken när man tar ur det... funderade på vad du menade för sorts slingor då.. hahaha
    Snurrig gravid helt enkelt..sorry! Om det ändå fanns såna slingor :)

För att tycka till i det korrekta ämnet så slutade jag färga håret själv för ungefär sju år sen och skulle aldrig drömma om att börja igen. Visserligen kostar det men fy sjutton vad jag ser ut på bilderna från förr och vilken enorm skillnad i hårkvalitet det blir på ens hår. Ok att tona håret på egen hand men slingor är sjukt svårt att få till lika snyggt som frisörerna. Tycker jag i alla fall men jag var alltid rätt kass på att färga håret också :)
  • Pancakes

Usch usch usch, det är så sjukt orättvist. Blir så oerhört ledsen för din skull!Rynkar på näsan

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma