• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Åh till denna tråd har man längtat!!!

Hur går det för er alla? Vågar ni nu börja hoppas?

• mallanis
    {#lang_emotions_gravid}   Beräknad förlossning    {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Mallanis 19 januari (3-4 försöket efter MA)
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-24 08:43:47 följande:
    Tjena Kajsalisa!Hur är det med dig idag? Ledig?
    Hej fining! Nej, inte ledig, även om jag skulle önska det. Är urless på att jobba nu, och vill bara ha sommarlov.
    I övrigt mår jag ganska bra. Trött förstås, och onda bröst, uppsvullen mage och en olustighetskänsla i magen mest hela tiden, men jag tar emot alla symptom med öppna armar i nuläget.
    Hur mår du? Inget mer kräkande? VUL imorgon, shit så spännande!!!
  • kajsalisa
    mallanis skrev 2010-05-24 12:01:28 följande:
    Åh till denna tråd har man längtat!!! Hur går det för er alla? Vågar ni nu börja hoppas?
    Åh, välkommen hit Mallanis. Jag har sagt att jag ska försöka glädjas och våga hoppas. Ingenting blir ju bättre av att jag oroar mig, och händer det nåt är det inget jag kan göra åt saken i alla fall.
    Har än så länge en bra känsla om den här graviditeten, men det är ju lång tid kvar innan man kan känna sig "säker". Är bara 8+1 än så länge och väntar nu på UL om 2 1/2 vecka...
    Hur mår du? Känner du av några symptom redan?
  • Lallan

Var på mitt privata vul idag som jag bokat för ett tag sedan (var ju visserligen bara knappt två veckor sedan jag var in akut men men ), allt såg bra ut och det var fortfarande två stycken! Fortfarande några veckor kvar tills det gick snett förra gången men börjar ändå hoppas på att det ska gå bra nu. V 9+3 idag

• Bjornis
    Lallan skrev 2010-05-24 14:25:39 följande:
    Var på mitt privata vul idag som jag bokat för ett tag sedan (var ju visserligen bara knappt två veckor sedan jag var in akut men men ), allt såg bra ut och det var fortfarande två stycken! Fortfarande några veckor kvar tills det gick snett förra gången men börjar ändå hoppas på att det ska gå bra nu. V 9+3 idag
    Å. Grattis till bra vul idag. Har du bilder? Ska ju på vul på torsdag. Kommer va i 9+5 då. Rörde dem på sig och så nu? Två. Tänk va mysigt!
  • Bjornis

Å, fick ett ryck och sökte på 9 weeks ultrasound på youtube. Såg massa söta bebisar vinka till sina föräldrar och så råkade jag klicka på en som inte var lika rolig. Pappan hade tagit upp mobilen eller nåt för att filma sina tvillingar (säkert i v 10 eller 11, såg rätt stora ut) och läste i texten nedanför klippet att de gått igenom ma:n 2 ggr innan så man hör hur de båda säger: "please tell us it's heartbeats". Men så hittar inte läkaren några.
    Att jag inte störtbölar nu är ju helt otroligt men jag försöker hålla mig på gott humör. Bara minns hur det kändes. Den tomheten. Sorry om jag drog ned er här. Men behövde bara ventliera... Är så rädd inför torsdagens vul och maken vill helst inte prata om det. Han är nog nervös så det förslår han med.
    Men likaväl som jag planerar in att jag kring årsskiftet ligger och snusar nyfödd så tänker jag igenom hur lång tid det kan ta innan vi får utredning och om det blir IVF om detta går åt skogen...
    Lite depp från min sida. Kommer inte hinna deppa på ett tag nu så tar detta som en engångshändelse!

• Daniela01
    Lallan skrev 2010-05-24 14:25:39 följande:
    Ett stort grattis!!! Vilka underbara nyheter! Nu ska de stanna kvar!!!
    Bjornis skrev 2010-05-24 14:57:45 följande:
    Å, fick ett ryck och sökte på 9 weeks ultrasound på youtube. Såg massa söta bebisar vinka till sina föräldrar och så råkade jag klicka på en som inte var lika rolig. Pappan hade tagit upp mobilen eller nåt för att filma sina tvillingar (säkert i v 10 eller 11, såg rätt stora ut) och läste i texten nedanför klippet att de gått igenom ma:n 2 ggr innan så man hör hur de båda säger: "please tell us it's heartbeats". Men så hittar inte läkaren några. Att jag inte störtbölar nu är ju helt otroligt men jag försöker hålla mig på gott humör. Bara minns hur det kändes. Den tomheten. Sorry om jag drog ned er här. Men behövde bara ventliera... Är så rädd inför torsdagens vul och maken vill helst inte prata om det. Han är nog nervös så det förslår han med. Men likaväl som jag planerar in att jag kring årsskiftet ligger och snusar nyfödd så tänker jag igenom hur lång tid det kan ta innan vi får utredning och om det blir IVF om detta går åt skogen... Lite depp från min sida. Kommer inte hinna deppa på ett tag nu så tar detta som en engångshändelse!
    Denna gången kommer det gå jättebra!! Håller alla tummar och tår för dig på torsdag :)
  • kajsalisa

Lallan; härligt att allt såg bra ut. Stor kram till dig. Björnis; det är helt ok att vara skraj, det är vi allihopa emellanåt. Vi har mycket skräp i garaget, å det enda vi egentligen kan göra är att ta hand om oss själva och hålla tummarna att allt går bra. Jag vet precis hur du känner dig. Stor kram till dig också!!

• kajsalisa

Haha. Givetvis har vi skräp i bagaget, INTE garaget som jag just skrev... ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma