• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • No way

var hos barnmorskan igår, fick då veta att de inte lyssnar på hjärtljuden förrän i vecka 24 :O är ju en hel evighet dit, jag hade sett fram emot det för då vet man ju att det är någon därinne, nu går man bara och undrar :(

Att du inte fattar...
  • mallanis
    No way skrev 2010-05-27 09:44:34 följande:
    var hos barnmorskan igår, fick då veta att de inte lyssnar på hjärtljuden förrän i vecka 24 :O är ju en hel evighet dit, jag hade sett fram emot det för då vet man ju att det är någon därinne, nu går man bara och undrar :(
    japp, likadant här då! Vet faktiskt inte hur jag ska klara att vänta tre veckor utan aatt veta om jag är gravid igen eller om det är ett nytt MA? Inge tendenser till det men hade inte det sist heller så jag ska gå i tre veckor och vara låtsasgravid!!Uch man ska inte lämna tråkiga besked till en evt gravidkvinna, humöret är inte det bästa!
  • PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-05-27 08:30:18 följande:
    Hej! Ja, den var där!! Och den rörde sig!!!! Vinkade till sina mkt lyckliga föräldrar. Blev mätt till 9+1. Enligt äl så är jag 9+4 el 9+5 men om man ser till förra vul:et så måter den perfekt och det är ju det som är viktigt. Han sa också att det är +/-5 dars marginal på vulen. Skönt. Ska lägga in foto alldeles strax! NU ska jag ÄNTLIGEN ring bm för inskrivning och ringa och boka KUB!PUH!
    GRATTIS till ett lyckat VUL! Å ja e så avundsjuk.. det är fantastiskt att få uppleva vul så tidigt.. så man får svart på vitt att HÄR är våran bebis!!

Själv så har man varit hemskt trött, kanske mitt tecken på att jag är gravid *ler*

vill verkligen se me vul...... för rul e så långt borta..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa
    Bjornis skrev 2010-05-27 08:30:18 följande:
    Hej! Ja, den var där!! Och den rörde sig!!!! Vinkade till sina mkt lyckliga föräldrar. Blev mätt till 9+1. Enligt äl så är jag 9+4 el 9+5 men om man ser till förra vul:et så måter den perfekt och det är ju det som är viktigt. Han sa också att det är +/-5 dars marginal på vulen. Skönt. Ska lägga in foto alldeles strax! NU ska jag ÄNTLIGEN ring bm för inskrivning och ringa och boka KUB!PUH!
    Underbart Björnis. Älskar goda nyheter!
  • Bjornis
    Ja och nu har jag pratat med världens sötaste barnmorska och ska dit på inskrivning 17 juni. Ska på nupp-ul den 10 juni och blodprov den 2 juni så nu händer det saker en gång i veckan! Hurra. MYS!
  • No way
    mallanis skrev 2010-05-27 09:49:34 följande:
    japp, likadant här då! Vet faktiskt inte hur jag ska klara att vänta tre veckor utan aatt veta om jag är gravid igen eller om det är ett nytt MA? Inge tendenser till det men hade inte det sist heller så jag ska gå i tre veckor och vara låtsasgravid!!Uch man ska inte lämna tråkiga besked till en evt gravidkvinna, humöret är inte det bästa!
    Nej precis, och förra gången (för fem år sen) lyssnade vi redan på första försöket men nu hade de kommit fram till att det kanske inte var så bra när fostret var så litet. Ahhhh, ville ju höra att där finns nåt... hatar gå och undra.. funderade lite på att hyra en angelsound men hittar man då inget själv blir man väl hysterisk!!
    Att du inte fattar...
  • No way
    No way skrev 2010-05-27 10:33:34 följande:
    Nej precis, och förra gången (för fem år sen) lyssnade vi redan på första försöket men nu hade de kommit fram till att det kanske inte var så bra när fostret var så litet. Ahhhh, ville ju höra att där finns nåt... hatar gå och undra.. funderade lite på att hyra en angelsound men hittar man då inget själv blir man väl hysterisk!!
    Trött idag, på första BESÖKET ska det va =)
    Att du inte fattar...
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-05-27 08:43:15 följande:
    Ja, visst är det bra?! Hehe. Bild finns nu att skåda i galleriet!
    Wow så häftig bild.riktigt poserade med sin framsida :) Härligt att allt ser bra ut! Kramar
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma