• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    kajsalisa skrev 2010-05-24 17:24:02 följande:
    Haha. Givetvis har vi skräp i bagaget, INTE garaget som jag just skrev... ;)
    Somliga har garaget fullt med skräp också

Har varit på riktigt bra humör idag av någon anledning

Björnis: Vet precis hur det är, det går verkligen upp och ner hela tiden. Förhoppningsvis desto längre man går desto lugnare blir man (eller inte), det är i alla fall vad jag hoppas på.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-05-24 17:24:02 följande:
    Haha. Givetvis har vi skräp i bagaget, INTE garaget som jag just skrev... ;)
    Haha! Gött med lite felskrivningar för att få upp humöret.

Tack söta ni för alla kramar!

Grät som ett barn när jag och maken pratade ut lite förut. Kändes skönt att få ventilera och sen gick vi och åt sushi och då skrattade jag så jag grät istället och nu känns allt bättre. Behövde nog bara få gråta bort lite oro! Det ska nog gå bra denna gången!
  • maria204

Smålandsjänta: Åh vad ledsen jag är för din skull! Hoppas, hoppas att det går bra nästa gång! Kram och tack för det stöd du gett mig!!

• fröken SJ

Kul att ännu fler har hittat hit!! {#lang_emotions_laughing}

Håller på att längta halvt ihjäl mig efter semestern nu! Vill bara vara ledig och att tiden ska gå ju! Vill bli {#lang_emotions_gravid} såhär om magen,rund och fin och JÄTTE STOLT {#lang_emotions_sunny}

• kajsalisa

Amen hur är det ens möjligt?? 20 minuter efter avklarad middag och jag känner mig hungrig igen. Uppblåst som alltid nu för tiden, men ändå en hungerskänsla. Anyone else??

• maria204
    kajsalisa skrev 2010-05-24 19:45:36 följande:
    Amen hur är det ens möjligt?? 20 minuter efter avklarad middag och jag känner mig hungrig igen. Uppblåst som alltid nu för tiden, men ändå en hungerskänsla. Anyone else??
    Ja. Jag förbannade den hungern när jag trodde att jag inte längre var gravid. Nu välkomnar jag den liiiiite, men hoppas på att kunna hålla vikten tills bröllopet. Det är 4 veckor kvar och klänningen kommer veckan innan bröllopet. Håll tummarna! Vad ska jag göra om det är för liten? Drygt 4000kr i sjön?
  • kajsalisa

Hm... Kanske en sömmerska kan justera den om det skulle behövas?! Som tur är äter jag inte så mycket onyttigt utan försöker hålla mig till frukt, men med denna uppblåsta känsla känns det som jag gått upp 5 kg ändå...

• toksnippa

Ja hungern kommer väldigt fort igen efter varje måltid, grymt störande - försöker knapra på nyttiga saker, inte för det skulle skada att lägga på sig, men tänker mer på att inte vräka i mig onyttigt för kroppens bästa. Men har fått sug efter snabbmat, kebabrullar och hamburgarmål - det äter jag med gott samvete som måltider

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-05-24 19:45:36 följande:
    O ja, med en liten hint av bakteriekänsla i magsäcken (inte direkt illamående utan mer som att nån sitter där inne och retas!). Haha. Suck. Var sugen på micrad ostmacka förut. Nåt jag åt senast på typ gymnasiet. Men blev sugen på ett öäpple när jag gick förbi det istället. Bara äta nåt i farten. Och uppblåst är jag också. Mmm.. Fint. Haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma