• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Varför kan jag inte citer inläggen!!!? Maria204: vad säger de att din blödningar kommer ifrån? blöder du mycket? Hoppas för eran skull att det ser bra ut på torsdag oxå!

• maria204
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-22 21:28:53 följande:
    Varför kan jag inte citer inläggen!!!? Maria204: vad säger de att din blödningar kommer ifrån? blöder du mycket? Hoppas för eran skull att det ser bra ut på torsdag oxå!
    Det vet de inte. Jag tror inte att de har kollat så noga, för på de första två besöken letade de bara efter ett foster och konstaterade missfall. Nu blödde jag mer, men läkaren sa att det var gammalt blod. Hon sa också något om moderkakan och var den kommer att fästa. Hon var inte svensk, så det var inte helt lätt att följa hennes resonemang. Dessutom var jag så chockad att jag inte förstod någonting.

Maria204: vart bor du? Bor i stockholm och har bara varit på huddinge. förra gången när jag åkte in i vecka 13 och blödde så sa hon att det  var för tidigt att kunna säga något om ifall det kom från moderkakan eller något, världens mest otrevligaste läkare var det då...  Några dagar senare dog den lilla.... MEN det finns ju mpnga som faktiskt blöder hela sina graviditeter och födet friska fina små bebisar!!

• maria204

Jag bor utanför Örebro. Hittills har det varit olika läkare varje gång. Ja, hon garanterade ju inget, men jag hoppas. Graviditetshormonet har stigit hela tiden och jag känner mig gravid. Förra graviditeten, som slutade i MA v.13, mådde jag hur bra som helst. Jag var inte trött och inte illamående. Alla symptom avtog efter v.10. Nu är jag orolig och kommer antaglgen att fortsätta vara det, men det har i alla fall inte kommit något färskt blod sedan torsdags.

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-22 21:58:28 följande:
    Maria204: vart bor du? Bor i stockholm och har bara varit på huddinge. förra gången när jag åkte in i vecka 13 och blödde så sa hon att det  var för tidigt att kunna säga något om ifall det kom från moderkakan eller något, världens mest otrevligaste läkare var det då...  Några dagar senare dog den lilla.... MEN det finns ju mpnga som faktiskt blöder hela sina graviditeter och födet friska fina små bebisar!!
    maria204 skrev 2010-05-22 22:02:34 följande:
    Jag bor utanför Örebro. Hittills har det varit olika läkare varje gång. Ja, hon garanterade ju inget, men jag hoppas. Graviditetshormonet har stigit hela tiden och jag känner mig gravid. Förra graviditeten, som slutade i MA v.13, mådde jag hur bra som helst. Jag var inte trött och inte illamående. Alla symptom avtog efter v.10. Nu är jag orolig och kommer antaglgen att fortsätta vara det, men det har i alla fall inte kommit något färskt blod sedan torsdags.
    Va skönt att det är gammalt blod nu! och själklart så hoppas vi på att din lille vill stanna kvar och kommer lagom till 2011

Hade oxå olika läkare de 4 gångerna jag var inne förra gången, de flesta riktigt bra faktiskt! med ett undantag till surtant och bitter till max.
  • rontgensyrran

Hej på er söta!

Igår kväll skule jag hämta mannen som vart hos en kompis och druckit öl. Fyyy vad han luktade samt så hade han rökt och jag som mådde illa innan mådde inte bättre av det. Så när jag kom hem så spydde jag för första gången. Hade ätit dåligt under dagen och då mår jag illa.

Känns nu i efterhand att jag mår lite bra att av ha spytt då kanske allt är normalt med mig och bebisen ? Så sjuk man är som tänker så :P

• fröken SJ

Tror vi är bra på att leta symtom och att längta efter alla symtom som finns härinne {#lang_emotions_laughing}

Känns på nått vis tryggare då

• Daniela01

absolut! jag kom på mig att längta efter lite "åh jag mår så illa att jag kommer spy" symptom, för då vet jag att allt är bra..

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-05-23 08:08:52 följande:
    Hej på er söta! Igår kväll skule jag hämta mannen som vart hos en kompis och druckit öl. Fyyy vad han luktade samt så hade han rökt och jag som mådde illa innan mådde inte bättre av det. Så när jag kom hem så spydde jag för första gången. Hade ätit dåligt under dagen och då mår jag illa.Känns nu i efterhand att jag mår lite bra att av ha spytt då kanske allt är normalt med mig och bebisen ? Så sjuk man är som tänker så :P
    Jag är lika skadad, mår som bäst psykiskt när jag mår riktigt dåligt fysiskt. Så fort jag mår lite bättre börjar tankarna mala igen.
  • rontgensyrran

Hahahaa..kul att jag in te är ensam :) Nää men jag hoppas att vi längre fram i graviditeten tillåter oss att må bra och känna att det är okej. Just nu är man ju inte riktigt där ännu.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma