• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204

I'm back!
    Tre veckor senare, och idag såg de ett foster i v. 7+6, så imorgon går jag in i v.9! Helt totalt ofattbart! Det är det tredje VUL:et och jag fick t.om erbjudande om cytotec förra veckan. De såg inget liv i den lilla säcken. Tänk vad livet är konstigt! Jag blöder fortfarande, emellanåt rikligt och ska tillbaks om en vecka igen. Nu borde väl den lill* stanna kvar? Mer kämparglöd än så här kan väl inte en liten plutt ha? Jag som var där för att kolla att det inte var utomkveds...

Vi blev i alla fall framflyttade en vecka, så nu är det inte julafton, utan nyårsafton som gäller.

Smålandsjänta: Läs min berättelse! Så länge du inte blöder rikligt och har klumpar kan det vara helt normalt. Jag håller tummarna för dig!!!

• maria204
    {#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
  • MB73
    maria204 skrev 2010-05-21 19:33:30 följande:
    I'm back!Tre veckor senare, och idag såg de ett foster i v. 7+6, så imorgon går jag in i v.9! Helt totalt ofattbart! Det är det tredje VUL:et och jag fick t.om erbjudande om cytotec förra veckan. De såg inget liv i den lilla säcken. Tänk vad livet är konstigt! Jag blöder fortfarande, emellanåt rikligt och ska tillbaks om en vecka igen. Nu borde väl den lill* stanna kvar? Mer kämparglöd än så här kan väl inte en liten plutt ha? Jag som var där för att kolla att det inte var utomkveds...Vi blev i alla fall framflyttade en vecka, så nu är det inte julafton, utan nyårsafton som gäller.Smålandsjänta: Läs min berättelse! Så länge du inte blöder rikligt och har klumpar kan det vara helt normalt. Jag håller tummarna för dig!!!
    SÅ skönt att det ser bra ut nu! DU ska se att allt kommer gå bra. Jag hade precis samma svängningar från gynekologen när jag väntade mitt första barn. Det kommer med 99% säkerhet bli ett missfall, sade han till mej, men när sedan HCG nivåerna fortsatte stiga, så var det plötsigt andra tongångar. En jättejobbig tid...först gädje, sedan ofattbar sorg, för att sedan vändas till glädje igen...och nu är min första lilla tjej snart 5 år!
  • maria204
    MB73 skrev 2010-05-21 22:07:20 följande:
    SÅ skönt att det ser bra ut nu! DU ska se att allt kommer gå bra. Jag hade precis samma svängningar från gynekologen när jag väntade mitt första barn. Det kommer med 99% säkerhet bli ett missfall, sade han till mej, men när sedan HCG nivåerna fortsatte stiga, så var det plötsigt andra tongångar. En jättejobbig tid...först gädje, sedan ofattbar sorg, för att sedan vändas till glädje igen...och nu är min första lilla tjej snart 5 år!
    Ja, det har verkligen varit en svängig tid känslomässigt. Jobbigt att gå och må illa och vara trött och "veta" att det inte blir något barn. När jag fick reda på att hormonerna steg var det som att någon sopade bort mattan under mig. Inte alls vad jag ville just då. Nu får jag tro och hoppas att allt blir bra. Det var jätteskönt när jag gick upp nu på morgonen och få vara sugen på mat och må illa av kaffedoften. Idag ska jag för första gången på tre veckor njuta av att vara gravid!!!
  • Lallan
    maria204 skrev 2010-05-22 08:12:52 följande:
    Ja, det har verkligen varit en svängig tid känslomässigt. Jobbigt att gå och må illa och vara trött och "veta" att det inte blir något barn. När jag fick reda på att hormonerna steg var det som att någon sopade bort mattan under mig. Inte alls vad jag ville just då. Nu får jag tro och hoppas att allt blir bra. Det var jätteskönt när jag gick upp nu på morgonen och få vara sugen på mat och må illa av kaffedoften. Idag ska jag för första gången på tre veckor njuta av att vara gravid!!!
    Var ju ungefär som för mig bara det att jag hann få cytotek däremellan också! Det är en härlig och omtumlande känsla när man redan räknat bort chansen fullständigt!
  • Bjornis
    maria204 skrev 2010-05-21 19:33:30 följande:
    I'm back!Tre veckor senare, och idag såg de ett foster i v. 7+6, så imorgon går jag in i v.9! Helt totalt ofattbart! Det är det tredje VUL:et och jag fick t.om erbjudande om cytotec förra veckan. De såg inget liv i den lilla säcken. Tänk vad livet är konstigt! Jag blöder fortfarande, emellanåt rikligt och ska tillbaks om en vecka igen. Nu borde väl den lill* stanna kvar? Mer kämparglöd än så här kan väl inte en liten plutt ha? Jag som var där för att kolla att det inte var utomkveds...Vi blev i alla fall framflyttade en vecka, så nu är det inte julafton, utan nyårsafton som gäller.Smålandsjänta: Läs min berättelse! Så länge du inte blöder rikligt och har klumpar kan det vara helt normalt. Jag håller tummarna för dig!!!
    Oj! Vilken grej. Alltid lika underbart med såna här historier!
  • Smålands jänta i storstaden

En liten uppdatering från mig! Fortfarande ljusbruna/rosa flytningar men det är inte mer än de flytningar jag brukar ha vanligtvis, "bara" en annan färg... Känns så läskigt och jag hoppas så att den lilla lever och växer. Har fått för mig att jag inte har lika mycket symtom längre, inga ömma bröstvårtor längre men bröste är där emot ömmare... blir galen av att försöka tilka själv! kanske blir att jag ringer och kollar om det finns någon tid för VUL på måndag för jag blir helt tokig av att hålla på såhär... Hoppas ni tjejer ha en härlig helg och bebisarna växer

• maria204
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-22 21:11:20 följande:
    En liten uppdatering från mig! Fortfarande ljusbruna/rosa flytningar men det är inte mer än de flytningar jag brukar ha vanligtvis, "bara" en annan färg... Känns så läskigt och jag hoppas så att den lilla lever och växer. Har fått för mig att jag inte har lika mycket symtom längre, inga ömma bröstvårtor längre men bröste är där emot ömmare... blir galen av att försöka tilka själv! kanske blir att jag ringer och kollar om det finns någon tid för VUL på måndag för jag blir helt tokig av att hålla på såhär... Hoppas ni tjejer ha en härlig helg och bebisarna växer
    När jag ringde till kvinnokliniken för att få tid för VUL var jag jättenoga med att berätta om mitt MA och verkligen poängtera hur otroligt orolig jag var. Jag vet inte hur det är hos dig, men här tar de inte in "vem som helst" och man ska "inte tro att man kan komma in varje gång man har en liten blödning". Precis de orden fick jag höra när jag ringde första gången.

Lycka till! Hoppas att det bara är en vanlig ofarlig blödning.
  • Smålands jänta i storstaden

Jag blödde ju föera gånger förra graviditeten oxå (slutade iaf i mf då) och då ringde jag inte in innan vi åkte dit. Var ingen som nekade oss VUL då heller så antagligen så gör jag så på måndag morgon, de sa att det var lugnast då och att väntetiden var kortast så tidigt på morgonen. Men jag hoppas ju på att slippa och att det slutar nu!!

• maria204

Jag förstår dig. Fy att inte veta! Jag blöder fortfarande, har gjort det i tre veckor och det känns ju inte bra. MEN jag får tro att allt är ok tills motsatsen bevisas. På torsdag ska jag tillbaks för ett till VUL, mitt fjärde den här graviditeten. Hoppas att allt fortfarande ser ok ut då. Först då kan jag slappna av.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma