Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Jag har sett en litet embryo idag 6 veckor gammal såg ut som en liiiiten liiten människa och det hon kunde mäta stämmer med antalet veckor sedan senaste mens minus 3 dagar, var lite svårt att se men hon tyckte se något som fladdrade så hon var säker på att hjärtat slog. Hon tycker jag ska andras, ha positiva tankar att det här kommer gå vägen.

Nytt VUL den 15 mars kl 10.30.

Har lämnat 5 rör blod idag,det ni, mitt nya nick kanske borde bli nåldynan istället

Jag är så extremt LYCKLIG så ni anar inte, världens lycligaste och min BM är ju bara underbar, hon hade lämnat en liten bunt med papper till mig och 3 remisser.

Har bara lust att ställa mig på taket och vråla ut JAG ÄR GRAVID med en megafon

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-02 13:32:11 följande:
    Ja, det är märkligt det där. Jag blev enligt RUL gravid 7 dagar INNAN jag fick utslag på ÄL-testet. Verkar ju jätteskumt att det skulle ligga kvar så länge och vänta liksom. Det är ju väldigt konstigt men inte helt ovanligt verkar det ju vara att man flyttas runt.
    Jag i oktober då, positivt ÄL-test på lördag, söndag måndag tisdag och ÄL var först på fredagen . Hel skumt, aldrig hänt förr så kroppen måste fått en totlaknäpp . Inte blev jag gravid heller, men NU är jag det
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Detta skrev läkaren i min journal intrauterin gravid 6+3. var tvungen att fråga vad betyder intrauy´terin? Jag kopplade ihop det med nåt galet att det var utanför eller nåt. men hon sa det betyder i livmodern, och jag pustade ut igen.

Hon sa också att du har en otrolig bra äggreserv, fick ju lämna AMHprov för länge sedan, höll ju ppå med fertilitetsutredning och gjort sedan januari 2010. Hoon var mycket glad att se mig och att det dessutom gravid.

Tack för era hålla tummar och era tankar på mig idag, ni kan släppa tur tummarna nu

Jag såg direkt det lilla svarta med det lilla människoliknande gråa i direkt inär undersökningen började och läkaren tittade nära nära och sa att jag tycker se att det är nånting som rör sig i och jag är nästan säker på att det är hjärtat, japp det är hjärtaktivitet sa hon, men du ska få komma tillbaks om 2 veckor sa hon innan jag ens hade hunnit fråga henne om det.

Hon sa inget om uteblivna symtom, jag frågade henne men hon sa bara du ÄR gravid lita på det och vi ses om 2 veckor och gav mig väldens leende och jag låg tillbka lättnad

Vilket underbart vårväder, lovely. Firade det hela med en runda på stan och åt lunch första låten jag hörde efter VUL var Rihanna Russian Roulate eller hur det stavas  så den låten kommer jag alltid förknippa med denna underbara dag i fortsättningen.

Har köpt en present till min dotters 3 års dag också, My Little Pony, hon är duktig i dom, tänkte först köpa en docka men det har hon redan så det kanske blir för mycket med så många dockor

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-02 13:38:24 följande:
    Telgebo, gratttis!! vi sa ju det!!

Tänk nu på detta: Den som oroar sig i förväg får lida dubbelt så mycket"

Nu har du ju lidit i flera veckor UTAN någon anledning alls eftersom du har en levande BEBIS i magen, nu får du njuta och pusta ut!
    Pancakes skrev 2011-03-02 13:38:47 följande:

Grattis, Telgebo! Vilka underbara nyheter! Du som var så säker på att det var kört.. Njuuut av detta nu och ställ dig på taket och vråla du :)

needtobreathe skrev 2011-03-02 13:49:02 följande:

Grattis Telge! :)

Du ser.. all oro över "inga symptom" osv HELT i onödan! ;)

kajsalisa skrev 2011-03-02 13:51:16 följande:
    Va skönt Telgebo. Grattis. Hoppas du känner att du kan slappna av lite nu så att du mår bättre.
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 13:56:25 följande:
    Härligt att höra Telge! Grattis till ditt växande frö.
    Tack alla, känns underbart, jag är så lycklig och tacksam att en liten vill ha mig som mamma jag vet väldigt emotionell just nu.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Hon är inte duktig i My Little Pony utan tokig i dom

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    airamanna skrev 2011-03-02 13:58:55 följande:
    Stort grattis Telgebo!!
    Tack
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-02 14:26:26 följande:
    Woohoooo jag sa ju det!!!!  Kram!!
    Haha, jag vet men nu är jag säker också och det är det som räknas

Nää tjejer jag måste lägga mig och vila en stund, man blit trött av att vara nervös och spänd och sedan lättad.

Så kikar in här om några timmar igen när jag känner mig lite piggare.

Vill ni veta min nya craving? Äppeljuice är sååå gott.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Cat79 skrev 2011-03-02 14:40:08 följande:
    telgebo: Vad glad jag blir när jag gick in nu och läste att altl gick bra, vad var det vi sa. Kram och grattis till lyckat VUL.
    Tack så mycket
    acure skrev 2011-03-02 15:02:16 följande:
    Grattis Telgebo!
    tack så mycket
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-02 15:25:11 följande:
    Jag tog Laktulos, två ggr, år filmjölk igår morse och sen hade jag ju sådär gräsligt ont i går em... å det satte fart på magen också....  jag behöver ju inte ge dig detaljer men låt oss säga att jag inte behöver skita de kommande 3 månaderna...   ;)

Så... jätteskönt.. jag hoppas det löser sig för dig med! Det är vedervärdigt att ha det sådär... nu tänker jag underhålla med fil och laktulos i lämplig dos..=)
    Ha ha, kan ju inte undvika att le när du formulerar det så roligt
    färnik skrev 2011-03-02 15:33:06 följande:
    Grattis Telgebo, vad skönt att allt gcik bra, och det är ju toppen att du får ytterligare ett VUL om 2 veckor!
    Tack, ja det trodde jag nog inte. Jag hade ju tänkt att fråga om möjligheten fanns men hon sa ju det helt spontant själv. Vet inte om det är för att lugna mig eller henne eller oss båda. Det är väl att hon vill vara säker på att kunna datera graviditetslängd eller vad kan det annars vara?
    färnik skrev 2011-03-02 15:36:44 följande:
    Jag har ägnat dagen åt att virka en bebismössa.  Hittade inget mönster på det jag ville ha på nätet, så det blev till att virka på frihand. Är vädigt nöjd med modellen! Den bör passa nyfödd bra, dockan på bilden har huvudomfång på 35cm och mössan är lite stor på henne, + att den är väldigt töjbar (och jättemjuk! Hjärta)

Jag kan dock inte bestämma mig. Med "spetskant" eller utan, vad säger ni? blir det för mycket med spetsen? (bilden utan är bättre, men det får ni bortse ifrån...)

Vad duktig du är, jättesöt mössa och jag tycker den med spteskant är så söt men kanske passar en flicka bättre, många skulle nog tro att det var en flicka om man hade den på.

Har denna docka ett huvudomfång på 35 cm? Shit hur fixade jag att pressa ut så stort egentligen där nere en gång i tiden utan bedövning dessutom ha ha. Dottern hade ju 37 cm huvud.
    acure skrev 2011-03-02 16:00:09 följande:
    Varit hos barnmorskan idag i vecka 39+4. Förhoppningsvis sista besöket, håll alla tummar! :)

Dagens mått:

Sf-mått: 35-36 cm
    Hb: 126 (har inte haft så högt på hela graviditeten, HURRA!)
    B-glykos: 6,2
    Blodtryck: 120/82 (inte haft så högt på hela graviditen heller, men helt normalt sa BM)
    Fosterläge: Hu (fixerad)
    Fosterljud: 146 slag/min

Vi bokade in en ny tid vecka 41, men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag inte behöver gå så långt!
    Mysigt med BM besök. Vad jag fick veta på slutet av min förra graviditet så sa BM att blodtrycket ofta sjunker på sliútet men det kanske inte nödvändigtvis behöver vara så.
    Safireee skrev 2011-03-02 16:02:57 följande:
    Grattis telgebo! Vad skönt det måste kännas!! Solig
    Tack Jo det är så skönt, nu kan jag pusta ut idag iaf
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-02 16:16:16 följande:
    telgebo:
    STORT GRATTIS jag sa ju det !!!!
    Tack Sa vad?
    Evve81 skrev 2011-03-02 16:17:51 följande:
    grattis Telgebo!
    Tack
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-02 16:25:24 följande:
    Även jag har varit hos BM;

Hjärtljud: 142
    Blrt: först 140/90 efter 4 om mätningar 135/85 som senast
    Bara spår i urinen
    Sf: 39,5 ej ökat på 3 veckor
    Fortfatande ruckbar

Så nu blir det TUL imorgon vid 8 för att magen ej vuxit och han ej sjunkit ner.

Pinklove: jag vill ha ditt SF! Låter mycket skönare med liten mage!!
    Mysigt med BM besök. vad känner du inför TUL imorgon?

Önskar lycka till inför imorgon.
    maria204 skrev 2011-03-02 16:31:23 följande:
    Grattis Telgebo!!Hjärta

Och Airmamma: grattis till ett lyckat RUL! Det är ju så skönt när de går igenom allt och ser att det är perfekt! 
    tack

Och grattis Airamanna till lyckat RUL
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-02 16:33:42 följande:
    Shit fan ! mamman räddade sitt barns liv med att göra något man inte ska göra på små bebisar att blåsa kraftigt 3 ggr mun mot mon metod men om hon inte skulle ha gjort det på sin bebis skulle han ha varit död shit vilken MIRAKEL !!!HjärtaHaha känner igen detta haha akta så revbenen inte går sönder *fnissar* ja du har fått värsta pojken i magen
    Vilken kanal var det på?
    Gravid v.6+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma