MCT79 skrev 2011-03-02 15:25:11 följande:
Jag tog Laktulos, två ggr, år filmjölk igår morse och sen hade jag ju sådär gräsligt ont i går em... å det satte fart på magen också.... jag behöver ju inte ge dig detaljer men låt oss säga att jag inte behöver skita de kommande 3 månaderna... ;)
Så... jätteskönt.. jag hoppas det löser sig för dig med! Det är vedervärdigt att ha det sådär... nu tänker jag underhålla med fil och laktulos i lämplig dos..=)
Ha ha, kan ju inte undvika att le när du formulerar det så roligt

färnik skrev 2011-03-02 15:33:06 följande:
Grattis Telgebo, vad skönt att allt gcik bra, och det är ju toppen att du får ytterligare ett VUL om 2 veckor!
Tack, ja det trodde jag nog inte. Jag hade ju tänkt att fråga om möjligheten fanns men hon sa ju det helt spontant själv. Vet inte om det är för att lugna mig eller henne eller oss båda. Det är väl att hon vill vara säker på att kunna datera graviditetslängd eller vad kan det annars vara?
färnik skrev 2011-03-02 15:36:44 följande:
Jag har ägnat dagen åt att virka en bebismössa. Hittade inget mönster på det jag ville ha på nätet, så det blev till att virka på frihand. Är vädigt nöjd med modellen! Den bör passa nyfödd bra, dockan på bilden har huvudomfång på 35cm och mössan är lite stor på henne, + att den är väldigt töjbar (och jättemjuk!

)
Jag kan dock inte bestämma mig. Med "spetskant" eller utan, vad säger ni? blir det för mycket med spetsen? (bilden utan är bättre, men det får ni bortse ifrån...)

Vad duktig du är, jättesöt mössa och jag tycker den med spteskant är så söt men kanske passar en flicka bättre, många skulle nog tro att det var en flicka om man hade den på.
Har denna docka ett huvudomfång på 35 cm? Shit hur fixade jag att pressa ut så stort egentligen där nere en gång i tiden utan bedövning dessutom ha ha. Dottern hade ju 37 cm huvud.
acure skrev 2011-03-02 16:00:09 följande:
Varit hos barnmorskan idag i vecka 39+4. Förhoppningsvis sista besöket, håll alla tummar! :)
Dagens mått:
Sf-mått: 35-36 cm
Hb: 126 (har inte haft så högt på hela graviditeten, HURRA!)
B-glykos: 6,2
Blodtryck: 120/82 (inte haft så högt på hela graviditen heller, men helt normalt sa BM)
Fosterläge: Hu (fixerad)
Fosterljud: 146 slag/min
Vi bokade in en ny tid vecka 41, men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag inte behöver gå så långt!
Mysigt med BM besök. Vad jag fick veta på slutet av min förra graviditet så sa BM att blodtrycket ofta sjunker på sliútet men det kanske inte nödvändigtvis behöver vara så.
Safireee skrev 2011-03-02 16:02:57 följande:
Grattis telgebo! Vad skönt det måste kännas!!

Tack

Jo det är så skönt, nu kan jag pusta ut idag iaf

3 barns mamma84 skrev 2011-03-02 16:16:16 följande:
telgebo:
STORT GRATTIS jag sa ju det !!!!

Tack

Sa vad?

Evve81 skrev 2011-03-02 16:17:51 följande:
grattis Telgebo!
Tack