Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-02 20:35:58 följande:
    Det tog oss ett år.. Eller 10 mån blir det nog... Först tog det 5 försök, sen gravid, ma och sen tog det sig på tredje försöket! Så egentligen tog det inte många försök men tiden sprang ju iväg med ma..

Vi har sagt att vi vill ha ett till snart.. Sen tredje och sist känner jag att jag vill spara då jag trivs med att vara gravid! :)
    Det var ett tag ja, samma här 19 månader känns ju som en evighet när det gick så fort första gången. Började försöka i juni 2009.

Hoppas att det tar sig fort nu eller att du plussar nu i dagarna.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-02 20:54:09 följande:

Telgebo: Det va ju det vi sa! Grattis så otroligt mycket!!!! Nalle

Ego: De nya ägarna var så nöjda med mig att jag fick jobbet!!! Alla jag träffade blev sååå glada av att se mig igen, det trodde dom ju aldrig. Även om det inte är heltid så är jobb 2-3 dagar i veckan bättre än inget... då ska vi bara hoppas på att det går bra på fredag också.

Tack

Du verkar ha flyt nu så det kommer nog gå bra på fredag. Grattis till att du fått jobbet åter
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-02 21:18:55 följande:
    Stämmer bra det, det här blir tös nummer 2! Hjärta
    Yes äntligen så minns jag rätt jag är så total virrig så ni får ursäkta om jag kanske blandar ihop er och så.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-02 21:59:43 följande:
    Telgebo. Intrauterin betyder i livmodern. Uterus är livmoder, intra inuti/inom.

Jag var också tillbaka igen efter 10 dagar. Hon vet ju att du är orolig så det kan ju vara en anledning till att hon gav dig ytterligare en tid?
    Tack för förklaring på intrauterin graviditet, jag frågade henne men hon är lite svår ibland som tex sa hon hej, ni är du gravid! Japp förhoppningvis äntligen, jag har ju gått hos dig så länge. Hon verkade inte begripa vad jag pratade om. Satt och snabbkläste mina jourmalanteckningar och sa sedan ja det ju ett tag sedan vi började i januari 2010, det jag nyssa sagt till henne Men hon är väldigt gullig lugn och väldigt duktig och noggrann, jag gillar henne.

Hon sa först inte så mycket jhon vände skärmen mot mig så jag fick se och jag såg ju att det helt klart var nåt mitt i livmodern som en liten hinnblåsa kanske uppförstorat såklart runt kanske 1 max 2 cm runt med nåt som liknande en pytteliten grå enbryo, jag själv såg inget säkert som tydde på hjärtslag med tyckte det sågs svaga pilserande mitt i det där och läkaren tittade zoomade och så och var rätt säker på sin sak att hon minsann såg nåt som rörde sig som hon tolkade som hjärtaktivitet men hon tyckte jag skulle komma tillbaka för då skulle det synas ännu bättre.

Hon mätte lämgden till 6 veckor och det stämmer med min senaste mens första dag.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Usch känner mig irriterad, tränar ju på torsdagar, inget som känns roligt längre så jag ringde och avbokade idag då jag är så trött och absolut inte känner mig i form för det och har superont i brösten och känner mig konstig i magen. Då ska man liksom konstigt nog uppge skäl för tanten i reception varför man inte vill komma. Det ska väl hon skita i, inte outar jag min graviditet för henne i v.6 och hon har ju aldrig frågat förr när jag ringt och avbokat så hag begriper inte. Sen har hon mage att säga att du får betala för det här. man ska ringa och avboka minst 4 timmar innan och träningen börjar kl 10 så man ska alltså om man tex ligger däckad i en nemsk magsjuka tänka på att ringa senast kl 06 och avanmäla och det är 2 tim innan dom ens öppnar, dom är inte lie fräcka dom och nu säger kärringen, ursäkta att nää 2 timmar innan kl 08 kan man avboka till jahaa då står det väl i mina papper då och då har alla sagt fel till mig då för alla säger 4 timmar innan, så nu ska jag betala 100 kr för ingenting alls, känns så surt. Fy sånt gör mig så arg.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-03 07:34:41 följande:
    Sofy: Ja du har ju så rätt och jag vet ju att man inte känner varje dag så jag hoppas verkligen att allt är bra på UL. Inte för att vara negativ men man får ju anta/hoppas att kroppen skulle på nåt sätt skulle visa att något var fel. att jag känner så här är nog för att jag tidigare tagit förgivet att allt ska gå bra. Nu är jag mycket mer medveten om att det lika gärna kan hända sånt man inte räknat med. MEN nu ska jag vara positiv och se till att sysselsätta mig ihelgen så det blir tisdag!
    Du vet inte om moderkakan ligger i bakvägg eller framåt som en stötdämpare? Kan ju vara så att moderkakan ligger framåt och då känner man inte lika mycket sparkar och rörelser. Bara en tanke.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:25:22 följande:
    TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)
    oj det var ingen liten en, men du ska se att det går bra, stora bebisar hjälper ju till en del själva vid födseln, jag tänkte också så när jag fick veta att min skulle väga runt 4000-4300 g fullgången att shit hur ska jag kunnafå ut nåt så stort, men det gick bra och sluvikten var 4210 g.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-03 09:30:34 följande:
    Irriterande... varför ska hon veta om de ändå har sina avbokningsregler? Du skulle sagt att du har vinterkräksjukan men "jag tror jag kommer ändå, för jag vill ju inte förlora pengar".. se om hon vill ha dit dig...
    Jo jag funtade på att säga att jag har kräkts och haft diarré och övernatta över toastolen inatt men nää, tycker kärringen (ursäkta ordvalet) att hon är så konstig. Hon har ALDRIG förr frågat mig varför jag inte vill komma. Kan hon bara inte fatta, jag känner inte alls att träningen är rolig längre. Känns som veckans mest blåå tråkigaste syysla nu och jag blir bara irriterad att ha den där träningen som jag ändå inte känner gör nån nytta.

Rädd för att hålla på och hoppa runt och så till 50 tals musik och sedan vrida kroppen ur led och göra övningar som känns som hela kroppen ska gå ur led och dessutom göra sit-ups.

100 kr känns mycket för mig att betala för igenting.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:37:03 följande:
    2(3) barns mamma: hur ska jag kunna veta ifall jag kan föda ett stort barn!? Jag har aldrig fött tidigare och vet knappt hur det ska gå till om han växer på sig! (om ens nu)

åter igen kommer paniken över förlossningen, kan man åka in och sätta sig i korridoren på förlossningen och vägra gå förens de satt igång en!?
    Ha ha, jag var spyless på att vara gravid när jag väntade mitt barn och grät mig igenom en natt på förlossningen det var väl gng 20 som jag åkte in med stormvärkar utan att öppna mig nåt och läkaren sa att det var självklart att jag skulle få tid för igångsättnings bedömningssamtal. Grät av lättnad då, det var på Huddinge.

Nu kunde ett annat sjukhus ta emot mig tidigare så jag hade igångsättningstid där men samma dag jag hade tid drog det igång av sig självt med dessa stormvärkar så för att sätta fart på att öppna mig också så tog bm hål på hinnorna så att vattnet gick och då gick det snabbt.

Du kan ju prova om det hjälper, iaf ringa och prata med dom för tanken är ju att du ska orka föda och inte vara helt slut och må skit när det väl drar igång.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 09:39:34 följande:
    Jag är skitless, ja! Legat o vridit mig två nätter i rad nu, förbannat ont har ja kvällar/nätter/morgon o sen bara ont på dagtid.. men de går ju inte över! Jag blir galen. Hahaha, bra fråga.. vet inte ens va förvärkar är egentligen, mer än att alla säger att de är som mensvärk..

De är ju naturligt me SD men de är också kroppen som säger åt dig o lugna ner dig liiite kanske ;)
    Förvärkar är ju att livmodern tränar inför förlossningen, jag hasr aldrig förstått skillnaden mellan förvärkar och sd men en del säger att de är samma sak och så länge dom inte gör ont så är det som det ska men annars ska man vila och går det inte över ska man kontakta förlossningen. Jag hade ju sd hela tiden på slutet som gjorde skitont, bara gå mellan soffa och toa gjorde skitont och hela magen var stenhård, det var inte ok enligt förlossningen, ingenting hjälpte varken bad, värmekudde, alvedon eller vila.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma