Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-03-01 16:30:55 följande:
    Telgebo: Du gillar inte att pyssla. Då springer tiden iväg.

Nu ska vi äta middag. Dottern är helt däckad.På torsdag ska de ju hälsa på på skolan där hon ska börja till hösten. iofs har hon ju varit där med mig eftersom jag jobbat där men hon längtar massor och jag är YTTERST tveksam till att hon är frisk på torsdag. Nåja det löser sig nog!
    Jo, man jag har ingen ro huvudet bara snurrar av tankar och jag får inget gjort, gick och duschade för jag har så jädra ont i ryggen så då gick det några minuter iaf.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-01 17:34:09 följande:
    Måste visa dotterns alster. Glad Det här är jag, med bebisen i magen. Skrattande

Nä men gud vad söt hon är som målar bebis i magen också

kan du inte be henne måla på din mage ett poträtt på bebisen fota och lägga in i magbilldstråden ha ha
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-01 19:14:40 följande:
    Det låter så mysigt med bebisarna som ska komma och allt ni fixar.

Telgebo: Hur dags är det imorgon?

Ego: Jag är arbetslös för att min gamla chef hällde pengarna i strupen så företaget gick i konkurs.... jag älskade jobbet. Idag ringde min gamla arbetskamrat och sa att den nya ägaren inte klarar av jobbet och att han gärna vill ha tillbaka personalen som jobbade där innan... så han ska ringa om mindre än en timme och så får vi se om jag ska börja jobba på samma ställe igen.... hoppas! Jag verkligen älskar det jobbet!!!
    09.50 imorgon är det dags, mindre än 12 timmar. Går hemifrån kl 09 imorgon så nu ska jag snart sova.

Vad roligt att du kanske ska få tillbaks jobbet
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-01 19:39:14 följande:
    Jag har med mina 2 stora barn inte märkt av någon slemmis kan jag säga........

Marlyn: Jag håller tummarna för att du får jobbet!

Nu har jag nattat barnen. Sonen är verkligen inte pigg. Han har ju haft feber av och tills edan i lördags och klagar MASSOR på ont i magen. Det gjorde han innan också så jag måste nog irnga BVC imorrn. Hade ju en tid för att kolla upp hans mage men då hade han inte klagat på några dagar men nu är det värre än någonsin. Lite OT jag vet men men....
    Min lilla pojken då att ha så ont i magen, lider när barn har så ont fyy. Kolla upp det imorgon.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-01 19:41:04 följande:
    Snygg du är Färnevik! Både på foto och teckning!Oj... nu ser jag verkligen fram emot vad som komma skall...   ;)

Hörrni jag gör kväller nu! Idag är ingen bra dag.. jag har svimmat 3 ggr.. under kvällen och just nu snurrar hela världen... hoppas det är bättre i morgon!

Godnatt med er!
    Svimmat? Oj oj oj. lågt blodtryck eller vad kan det bero på? Låter inget vidare.
    Hoppas du mår bättre imorgon
    needtobreathe skrev 2011-03-01 20:06:15 följande:
    Haha jadå, de är normalt - vissa har lugna, andra vilda! :) Samma när dom kommer ut ju. Och jag är inte förvånad me två galna föräldrar, haha. Inget o oroa sig för! =)

Är lite stolt över min buse, i journalerna står det alltid "Mycket aktiv bebis", precis de jag gillar ;) Full fart!
    Ha ha mycket aktiv bebis du lär få att göra sedan sofy

Nää nu ska jag nog gå och knyta mig och försöka få mig lite sömn, hoppas kunna somna utan problem, gillar inte bätter då man bara ligger och vänder och vrider på sig i flera timmar. Får bara hoppas jag vaknar i tid imorgon, lyckades ju med konsten för första gången går att tappa väckarklockan i golvet och den gick sönder och jag har inget annan klocka mobil eller så, men jag brukar vakna när solen går upp så är inte så oroligatt försova mig än så viktig dag som imorgon.

Natti natti tjejer.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Cat79 skrev 2011-03-01 22:29:36 följande:
    telgebo: stort lycka till imorgon. väntar på de glada beskeden. hoppas du kan sova lite inatt
    Jo tack, inga problem med sömnen inatt trots att jag sov och vilade väldigt mycket igår. Kärde uttröttningsmetoden med hjärngympa (korsord) fram till 23.55 igår kväll och somnade som en klubbad på nån minut.

Pigg med ömma bröst kl 06.30

Nu hoppas jag på riktigt glada besked, är så nervös nu så det finns inte.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-01 22:34:17 följande:
    Lycka till imorgon Telgebo! Nu ska jag passa på och sova när lillen sover.
    God natt alla!
    Tack
    MCT79 skrev 2011-03-02 06:08:57 följande:
    Hej på er... jag stannar hemma från jobbet idag... så jäkla snurrig.. och OOONT i magen.. ska iväg och kolla ett blodtryck sen tror jag....  :((
    Det gör du rätt i att stanna hemma och vila och ta det lugnt. Vad obehagligt att vara så yr med ont i magen. Kanske på väg att bli sjuk?
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-02 06:56:03 följande:
    Jag var yr i början av graviditeten. Inte så att jag behövde vara hemma men tillräckligt för att det skulle vara obehagligt. Har känt av det lite nu med!

Telgebo: LYCKA TILL idag!

Själv ska jag bege mig mot jobbet nu. JObbar heldag idag ich ska kanske simma ikväll med
    Tack
    MCT79 skrev 2011-03-02 07:05:54 följande:
    Lycka till idag Telgebo! Jag tänker på dig!
    Vad gullig du är, tack

Lovar att rapportera när jag är hemma igen, men kan inte lova att jag gör det samma om det är tråkiga besked.

Gud vad nervös jag är. Det är nästan 2 timmar kvar innan jag ska åka.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-02 07:14:50 följande:
    Ja man blir sjukt pirrig när det närmar sig... i måndags när jag låg på plats så tittade han tyst säkert 6-7 sekunder innan han sa nått.. jag hann både dö och ge upp och sörja på de få sekunderna!

Jag håller alla tummar och tår på att det ser toppen ut och att du återkommer med goda nyheter!
    Ja gud ja, det känns ju som det tar en evighet innan dom säger nåt även om det bara i själva verket bara är några få sekunder. man är ju så spänd och nervös och vill bara att dom ska säga på en gång innan man ens börjat undersökningen

Är så nervös för tråkiga besked tänker på hur jag ska fixa att ta mig hem då med buss och byte bland massa folk störtgråtandandes.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-02 07:22:19 följande:
    Häromdan grät en tjej förtvivlat på pendeltåget på vägen hem.. jag tror hon bråkade med sin pojkvän eller blivit dumpad eller nått för hon satt och smsade helt förtvivlat... å det enda jag tänkte på kring hennes tårar var "gud har jag inte en näsduk jag kan ge henne?!" Jag ville liksom bara lägga en hand på hennes axel när jag klev av, ge henne näsduken, inte säga nått... Jag tror och hoppas att de flesta reagerar så om nån gråter, jag tror iaf inte att någon tänker nått elakt om en. Även om det är jobbigt att visa såna känslor offentligt.

Nu kommer inte du få dåliga nyheter dock!
    En gång så grät jag helt förtvivlat på väh gem på tunnelbanan, var inte sjäv då utan hade min pojkvän med då som jag var ihop med. Folk stirrade och trodde man var knäpp eller pskystörd.

Det är jobbigt ja och stackars tjej på pendeltåget, måste varit fruktansvärt att må så och det känns som hela hjärtat skall sprängas av sorg. Jag har varit där några gånger fyyy.

Du är så säker du på att det kommer gå bra? Visst jag är positiv men samtidigt så vågar jag inte ta det som självklart för då kommer jag bli så besviken och det vet jag iofs redan att jag kommer bli och jag kommer bli besviken om det inte går att se nåt och gå därifrån oviss och så vänta 1-2 veckor till ett nytt vul.

Dags att börja klä sig, skall åka om 1 timme.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma