Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-03 18:28:28 följande:
    Färnevik: jag hade nog försökt naturligt med brasklappen att få säga ifrån om du verkligen inte orkar. Om det är möjligt.

Telgebo; jag kan bli lätt illamående när jag är hungrig. Värst på helgmornar av nån konstig anledning.
    Du kanske äter senare frukost på helgen än vardagar.
    Evve81 skrev 2011-03-03 18:29:20 följande:
    Färnevik: Jag hoppas du kan bli igångsatt nästa vecka så behöver du inte fundera mer och att du får må bra efter förlossningen!

Telge: Det har jag med och jag har haft hela tiden. Halsbränna med. Att dricka ISKALLT vatten funkar för mig eller att tugga mandel
    Jag känner inte att det är halsbränna utan det kommer bara upp nåt spyäckligt i munnen som snabbt åker mer igen, inget vidare.

Nu har jag nästan ätit 1 kg kyckling och jag är fortfarande lika hungrig och så enormt törstig. Denna törst skrämmer mig lite för man funderar på vad det kan bero på. Har hällt i mig flera liter idag och fortfarande lika törstig.

Brösten ömmar och tröttheten sitter i, jag känner mig gravid kan jag säga
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 19:41:27 följande:
    Diabetes ??
    Nej det tror jag inte, men jag undrar om det hänger ihop med ökad blomängd eller att fostervatten ska till nu eller nåt sånt.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-03 19:52:50 följande:

Telge: Jag tror att det är vanligt att man dricker mycket när man är gravid. Jag dricker MASSOR mer än i vanliga fall. Säkert flera liter mer än i vanliga fall. Men det är ju cokså ett tecken på diabetes men i någon tråd här har vi diskuterat just detta.

Imorgon ska jag få åka bil till jobbet Ok jag har bara 1 km så jag går för det mesta men imorrn måste jag åka några ärenden efter jobbet och ibland är det så skönt att slippa gå. Barnen är sjuka så de kan ju inte följa med utan maken får vara hemma med dem så jag tänkte minsann gå på lite rea också.

Jo, jag är inte såhär törstig annars. Har minne att det var likadant när jag väntade dottern då bälgade jag i mig 7 dl rakt av kallt vatten efter en duch, fast det var senare i graviditeten.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-03 19:55:27 följande:
    Nja gladiatorerna är nog liiite överkurs för mig. Fick mitt "gladiator" när jag gjorde lumpen.. haha. Det räckte och blev över, fick astmaanfall under "tigerland" (typ hinderbana) så befälen fick släpa mig igenom banan och så lämnade de mig liggandes i mål kämpandes efter luft...
    Ha ha, har du gjort lumpen? Hur kom det sig att du gjorde det?
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 19:59:02 följande:
    sugarrush - Kommer ihåg detta när jag var gravid med Amadeus sambon han var en jävla nolla den tiden och brydde bara oim sig själv medans jag hade massa otrevliga hormoner och hade jobbigt och det var bara massa bråk hela jävla tiden direk vi bara var nära varandra kunde en explotion komma fram likom.
    Det blev så jobbigt att jag tog med mig ebba och drog till mamma flera ggr och slapp vara med honom.
    Sen kom saknade fram och man åkte hem igen men så fort man gjorde något kom samma skit igen tillbaks.
    Det bästa för mig var att bara lämna honom en helg och bara tänka på mig själv.
    Och han jobbade helger så då slapp han mig.
    Men tillslutet blev allt bättre och lugnare.

Jag tror man har bara kalla fötter det kan män få och du har det jobbigt kanske med illamåenden osv det är inte lätt att vara gravid och tro att man själv gör allt.
    Men man måste också förstå männen.
    Sen vet jag inte om ni har sex men om män inte får mus så blir dom som små pojkar och bara gråter och tycker synd om sig.
    Säg till honom kan kan få gå ut och ta en öl eller så eller låt honom ha en tv kväll för sig själv eller prata om något annat än graviditet och barn
    Att män blir pojkar av inget sex stämde inte under min graviditet. Jag var inte alls sugen på det den första tiden, sedan var han rädd att skada bebisen och jag blev så jädra stor och otymplig så sex var inte det man tänkte på direkt.

Nu finns inget intresse eller lust heller men å andra sidan så lever jag som singel så.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-03 20:21:37 följande:
    Bra tips tjejer! Räkna till 30 ska jag göra nästa gång. Jag kanske får ändra det till att räkna till 60 dock, jag som blir så topp tunnor rasande hela jävla tiden.

2barnsmamma, precis så är det ju! Det är fan lugnare att vara själv nu, jag känner ibland att jag inte orkar det här.. men samtidigt så vet jag ju att vi är lyckliga EGENTLIGEN, när jag inte är värsta hormonmonstret. Men tänk om vi inte hittar tillbaks till varann efteråt! Hemska tanke!
    Nu har jag suttit och grinat lite, ska kanske ta en dusch och gå och lägga mig så den här skitkvällen tar slut.

Sorry för gnällinlägget!
    Är rätt nöjd med att vara singel
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo

Marlyn: Lycka till på ditt vul imorgon. Ska hålla mina tummar för dig.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-03 20:43:00 följande:
    Jo då gjorde lumpen i tio mån 03-04. Låg i Kristinehamn som bandvagnsförare och signalist. Riktigt kul, men även jobbigt psykiskt! När jag var 15 bestämde jag mig för att jag skulle mönstra.. :) Så det gjorde jag och sen skulle jag bevisa för andra att jag klarade att göra tio mån... Folk tippade på att jag skulle avbryta min värnplikt, men ICKE! Fick visserligen inga bra betyg så får inte göra utlandstjänst, men just nu känns det som att det kvittar!
    Herregud vilken tjej du är Mabaja. Man har ju hört en hel del hur det är i lumpen av exet som var i en habbitz och bombade. Hade inte stått ut ens 1 dag tror jag så imponerad att di fixade 10 månader.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-03 20:50:47 följande:
    Hej flickor!

Nu när jag kom hem från jobbet så hittade jag blod i trosan... när jag torkade mig så fick jag (vad jag tror är hinnan) slem på pappret... blir nog inte något roligt besked imorgon tyvärr. Om jag inte hinner få mf inatt/ikväll.
    Näää usch vad tråkigt, men jag håller ändå tummarna för dig imorgon.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-03 20:55:18 följande:
    Tack! Kan absolut ha med det att göra. Jag reste hem från jobbresan tidigt imorse och kunde inte få en blund på flyget.... får väl pallra mig i säng snart då.

Förresten, ifall ni vill ha ett mysigt weekendresemål inom rimligt avstånd kan jag verkligen tipsa om Amsterdam. Så himla mysigt, måste få med mig sambon dit någon helg i vår! Åt så sjukt god indonesisk mat igår också, mums!
    låter mysigt med amsterdam.

indonesiskt mat vad är det för typ av mat?
    Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma