Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-03-02 08:09:46 följande:
    Otroligt bra att du fått en tid redan idag! Hjärta Härligt att sjukvåren faktiskt kan vara hjälpsamma, ibland i alla fall... Hoppas nu allt går bra för dig, och allra helst att du får se ett litet pickande hjärta på skärmen!
    Otroligt skönt ja, det min gulliga BM förtjänt som verkligen lyssnade på mig och hörde hur orolig jag är MA i babaget samt äldre så. Är så tacksam och nu TOKNERVÖS, svettas, fryser, illamående, hungrig och tusen fjärtilar i magen. Snart dags att gå, iiiihhh.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-02 08:14:07 följande:
    Så spännande, dax för TUL idag alltså! Ska bli intressant att höra hur stor hon är nu, Sofia... Jag gissar på 3400g ungefär. Glad

Jag kanske är dåligt uppdaterad, men är det "bara" ev slempropp som är det tecken som finns, eller har du börjat få värkar etc också? *nyfiken*

Apråpå slempropp... Jag har sista månaden haft konstig flytning till och från, ljust gröngula som snor och tjockt och slemmigt, sugs inte ner i trosskyddet utan lägger sig ovanpå. Ja som snor. Cool Jag trodde att det kanske kunde vara slempropp eftersom det var så konstigt, men spec-mvc fick ner mig på jorden igen. Ingen slempropp enligt dem, bara ovanligt äckliga flytningar. Skrattande
    Du detta med konstiga flytningar känner jag igen sedan graviditeten då jag väntade dottern. Fy lisses, hade vattniga eller så var det som gult snor, det var sista månaden ffa.

Vet inte om det var slemproppen, men den kan tydligen tillbaksbildas.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-02 08:17:43 följande:
    Telgebo: Jag kommer att tänka på dig på väg till jobbet!!!! Jag ska jobba idag och du ska på VUL.... {#emotions_dlg.flower}
    Så fort jag kommer hem kommer jag att titta in här för att se hur det gått för dig.

Tiden fram till fredag kommer inte att kännas så jobbig eftersom jag ska jobba idag och förhoppningsvis imorgon också.

Saknar verkligen dom på jobbet, dom kommer att bli såååå förvånade och förhoppningsvis glada att se mig igen =) Längtar!
    Har du fått tillbaka jobbet vännen? Åhh vad glad jag är för din skull isf.

Tack för att jag finns i dina tankar idag, du finns i mina också ofta . Jag tänker så hur det går för dig. Skönt att du kan hålla dig sysselsatt fram tills på fredag och jag ska hålla tummarna för dig då.

Vill bara säga det så alla vet det: Hör ni inget ifrån mig idag så gick det åt helvete och kommer inte orka sitta vid någon dator idag iaf och jag tror inte ni vill höra mina tankar då heller för då är det becksvarta kan jag säga.

Om allt går bra så kommer jag vråla ut min lycka här inne, nu kommer tårarna, rädsla som fasen och alla jobbiga minnen tillbaks, senast jag såg hon som ska göra mitt VUL idag och jag var på kliniken var i samband med mitt VUL och det var ibörjan av juni så det är ett bra tag sedan. bara jag inte börjar gråta där också, vad ska dom tänka då om en.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Tack alla för er lycka till hälsningar.

Nu loggar jag ur och beger mig iväg och hjärtat hålle rpå att hoppa ur kroppen på mig. Känner mig kräkfärdig och tror jag kommer kräkas, känns så.

Ciao så länge

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-02 10:28:00 följande:
    Hoppas de går bra idag Telgebo!
    Tack
    rontgensyrran skrev 2011-03-02 10:35:41 följande:
    Är det inte repris??? Eller är det nya avsnitt? Isf har jag missat det. Det man inte får missa det är Odds serie på måndag :D

Håller tummarna i dag för dig telgebo.
    Tack

Nån som är nyfiken hur det gick?
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo

Jag gick bara upp 5 kg förra gången och bebisen vägde ju 4,2 kg så jag gick ju inte upp särskilt mycket.

Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-02 13:18:07 följande:
    På Rul flyttade de mig 5 dagar framåt i tiden, vilket betyder att om jag får gå över den tid som är normal så tror jag att det är + 5 dagar. Är rätt säker på när jag hade ägglossning och litar mer på det faktiskt. Men det kanske man inte ska göra.
    Är alltså rädd att jag får vänta för länge och då är mina 5 extradagar också där, det kanske inte bebis alls mår bra av!
    Även om du vet när ÄL var så vet du ju inte när själva befruktningen skedde och när implantationen var. Man går ju efter dateringsUL det är BF.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-02 13:19:56 följande:

Men den där jävla filosofen.. hon kan fan säga upp sig o dra någe gammalt över sig, AVSKYR henne verkligen! Osympatiska idiot.

Min underbara läkare på specen lovade mig att INTE gå över "bara" pga oro, o hinnsvep + TUL var hans idé.. så de beror nog på vem man träffar =/

Dock vill dom ju ha koll eftersom jag ska medicineras innan, under o efter förlossning o ha koll på blödningarna.. men ändå..

Förlåt, jag asgarvar Filosofen vilket namn
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-02 13:22:32 följande:
    Telgebo, du kan väl vänta tills imorron med att berätta för oss, ok?
    Yes jag kan vänta läääänge på att berätta
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-02 13:24:56 följande:
    Hooohoo, Telgebo? Vad är detta för Cliffhanger? :)
    Hur gick det???
    Gillar att hålla folk på sträckbänken lääänge
    Gravid v.6+3 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma