Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-01 14:08:35 följande:
    Jepp, mitt TSH har legat skitbra hela tiden =)

Tack!

Skönt me VUL imorn!
    Hur ofta tar du prover då?

Jo verkligen en lättnad att slippa vänta i 8 långa nervösa dagar till och få veta nu hur det artar sig, med tanke på att på söndag är det exakt den veckan som jag fick MA och började blöda. så jättesköt.

Hoppas bara att det ser bra ut och att man kan se hjärtaktivitet. BM sa att man bukar kunna mäta embryot iaf och stämmer det med den veckan jag befinner mig så kan man ju kanske slappna av iaf, men det hade ju varit underbart att få se hjärtaktivitet också.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:28:00 följande:
    ja det får bli något sånt kanske.. jag kör på kort kort åt alla håll och kanter. kanske till och med kan gå naken..
    Ha ha naken Det skulle jag vilja se

Fy sjutton vad nervös jag är, vet inte vad jag ska ta vägen snart
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:33:22 följande:
    kanske hade blivit poppis?

jag förstår att du är det. men tänk vad sabbt det går till imorgon.
    Då får du ett svar på hur det ser ut...
    Det kommer gå bra.
    Det hoppas jag verkligen, men det som oroar mig 1. dött, 2 Flr tidigt att det inte gåt att att mäta och se  3. hjärtaktivitet

Nu är det 19 timmar kvar nästan exakt. Räknar ner timmarna.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-01 14:56:37 följande:
    men vilken vecka är du i nu?
    Står i min sidfot som uppdateras varje dag V.6+3 imorgon
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-03-01 14:58:53 följande:
    Småland- Ja här trodde vi att du hade fått bebis! Men kul att höra av dig även om jag hade hoppats att du skulle komma in med en bebisbild! Sofy- Så skönt att TUL såg bra ut!!! Visst är det bara vid TUL som man får reda på hur stor bebis är eller kollar även BM ? Men där är det väll bara sf måttet som gäller? Telgebo- Så gött att du fick vul i morgon! Jag har tjatat till mig extra vul med jämna mellanrum...eller tjatat och tjatat efter undersökningen så har jag gått ut till sköterskorna och sagt... jag skulle boka in nytt vul ;) det har funkat!
    Tack ha ha, ska köra på samma stil bara gå ut till receptionen och säga att jag ska hämta mina remisser och så ska jag även boka in mig för ett nytt VUL om 2 veckor ca. BM tyckte jag skulle prata med läkaren om det så jag hoppas hon tycker det är en bra idé . Hon har ju följt mig sedan januari 2010 och vet hur kämpigt jag haft det med att bli gravid så jag tror och hoppas.

Hoppas även att allt går bra imorgon på det VUL, annars blir det för jävligt att bara ta sig hem från kliniken.
    MCT79 skrev 2011-03-01 15:03:19 följande:
    Ohhh grattis till tidigare VUL!! Jag var 6+3 enligt senaste mens när jag gjorde mitt första VUL, alltså samma som du kommer vara i morrn! Då mätte han mig till 6+0 och jag fick se ett hjärta picka!!

Det kommer gå toppen ska du se!
    Åhh det låter ju underbart, nu blev jag lättad att det kanske går att se då. Jag tror ju inte BM hade ändrat tid till imorgon om det hade varit alldeles för tidigt att se något så nu hoppas jag.

Får man se den lilla på skärmen tro? Bild?

kan det inte bli onsdag nuuu!!!
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-01 15:15:04 följande:
    Telgebo: Härligt med VUL imorgon. Måste kännas skönt! Jag trodde mina barn var pigga så de skulle på dagis imorgonmen nu har även 6 åringen feber så maken får vara hemma imorgon med. Jag antar att det blir hela veckan de kommer att vara hemma....... Nåja bara att gilla läget.

Tack otroligt skönt men nervöst också.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo

MCT79: Jo att se nåt på skärmen såhär tidigt kan nog inte vara det lättaste för ett otränat öga, men vill gärna se ett binkande hjärta om nu hjärtaktivitet ses och en bild vore roligt att få om allt är bra. Ingen aning om hur ny eller gammal hennes UL maskin är.

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo

Färenvik: Vad rolig du är Tack att du får mig att le

Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-01 16:16:05 följande:
    Telgebo: Gud va härligt att höra!!! Va glad jag blir.

Färnevik: Jag är en sån mes att jag inte tagit på mig något sånt... härligt att alla inte är mesar som mig =)
    Känns underbart ja, att jag blev tagen på allvar, det var nog första gången på länge som nån lyssnar och förstår annars brukar ju vården inte göra det tycker jag.

Men jädrar vad ska jag sysselsätta mig med fram tills dess då?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-01 16:18:20 följande:
    Så bra, telgebo!!! Hjärta

Vi skrattade väldigt mycket själva medan vi höll på också. Drömmer Som jag skrev i magbildstråden, så finns det ytterligare en hysterisk bild på mig i rosa prinsessklänning, får du se den blir det förhoppningsvis mer än "bara" leende...!
    Ha ha jag skattade faktiskt men ska kika i magbildstråden nu på en gång.

Nu är det snart kväll ska lägga mig tidigt och hoppas somna fort och sova hela natten så att det fort blir morgon, men jag brukar ja svårt att sova när jag nervös och förväntansfull.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma