Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-03 09:53:25 följande:
    Nope, då va de hmm.. va hette hon.. Wågström i efternamn, blond, lång smal..

Jorå, jag funkar alltid! Finns alltid reservkrafter i den här duracellkroppen ;) De är inga problem! Men undrar mest om de är normalt o ha såhär ont av "molvärk" nu men av allt ja sökt o hittat på det så står de att de är då man öppnar sig o tappen kan bli påverkad.. hmm.. blir inte klok på de här asså.. men men, IKEA strax, sen ICA.. blev aldrig av igår.. så får vi se sen :)
    Du kanske ska ta det lugnt om du har så ont än att åka till IKEA. Bara en tanke.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:54:12 följande:
    Telge: jo 4kg är okej men inte mer! Det räcker nu...

Någon som har förslag på vad jag kan göra för att lyckas vräka min inneboende? Hyresvärden har sagt att det är omedelbar vräkning!! sagt till sambon att ladda för kvällen, färdknäppen! Men mer!? Hallobladste ska jag oxå hälla i mig, fler förslag?
    Hallonbladste är väl ingen igångsättningsmetod utan stärker muskulatiren vad jag vet. Men tvätta fönster och tapetsera väggar kanske och sopringa i trapoor, men det allra bästa är nog att vila än att trötta ur sig.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:02:37 följande:
    I know :) Men börja över 8 veckor innan BF känns sådär va? 6 v till igångsättning.

Hahaha, de enda jag gör är o vila vila vila.. börjar bli riktigt less på de nu! Och de går inte över vad jag än gör, sitta/ligga/stå - inget fungerar. Varmt bad fungerar inte heller.
    Jo jag vet jag hade samma sak, började i januari hade BF i mars och åkte ut och in på Huddinge låg tom inlahgd för läkarna var ju dösäkra varenda gång att inom 1 vecka är bebisen här, det handlar bara om timmar nu och det var så säkra och hade så mycket erfarenhet. Tjena det kom ingen bebis så lång näsa till dom, jag gick från den 16 januari till den 12 mars med stenhårda SD och stormvärkar 2-3 ggr i veckan, det var en pärs kan jag säga. och inte ett skvatt hjälpte heller.

En dag satt jag hemma och kände att det drog igång igen ignorerade hela dagen, vid middagen sitter jag och andas mellan värkarna killen säger men vad fan älskling nu åker vi in du har ju värkar, nej nej vi åker fan ingenstans, kl 23 på kvällen har jag 2 min mellan värkarna killen tjatar och säger ring förlossningen annars gör jag det dör jag vet inte hur man förlöser barn. Han ringer förlossningen vill prata med mig världens utskällning fpr jag att jag inte åkt in för länge sedan. Jag skulle åka in på stört på en gång för nu skulle jag föda bebis. Ha ha gasen i botten till huddinge för gång 54 och inlagd i 4 dagar ingen bebis kom förrän 3 veckor senare. Envis unge precis som sin mamma.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:03:07 följande:
    Värkar är som mensvärk och Sammadragningar är övningar men vissa SD är som mensvärk men det ska inte göra ont hmmmm säger som ..
    Men FAN vad jag hade ont med amadeus shit det var hämskt jag grätt varje gång en SD kom fyfan !!
    Värkar som mensvärk? Vad pratar du om för värkar nu? När jade min förlossningsvärkar typ 3 månader före BF så kändes det inte som mensvärk kan jag säga, det kändes som nån drog i armarna och nån i benen och som dom sjkulle skita sönder mig på mitten, så jävla ont gör det och ändå ser jag helt oberörd ut  på korten som exetrt tagit på mig men fan i gatan vad ont det gör alltså, tacka vet jag profylax och exets tryck mot svanken, det hjälpte rätt bra men inte helt. hade sjukt ont mot ryggen när värkarna kom kändes som ryggen bröts av då och då, det var först när krytsvärkarna kom som det kändes behagligt att få trycka på och få trycka ut ryggen typ.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:05:27 följande:
    Men va äre för jävla pisskropp jag har då! Varför ska den hålla på såhär nuuuu! Förvärkar 2-3 veckor innan BF är helt ok, de är jag me på. Men nu! Då blir jag bara arg, haha. Va så frustrerad igår, ingenting hjälpte så Charlie fick ta en del skrik o släng i dörrar hahaha! Stackarn. Rabiat ADHD gravid fru. Han har de inte lätt han ;)
    Pancakes skrev 2011-03-03 09:56:58 följande:
    Jo, men ring du. Du betalar ju skatt för sjutton :) Och sen är du ju igen "vanlig" patient heller med din historik. Jag tror inte de skrattar åt dig.
    Nä dom gör nog inte de.. fast man vet aldrig ;) När ja va i ambulansen på praktik o vi satt på sjukhusen o fikade me alla syrror så blev de en del snack om patienter som kom in för "ingenting" - så snacket kan gå tro mig ;)
    jo du det snackas rätt gott om patienter i fika och matsalsriúmmen vet. Har suttit och käkar lunch och hört "åhh vilken gnällfia jag har då och bla bla"
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:06:23 följande:
    A girl gotta do what a girl gotta do ;) Ingenting stoppar mig, de kommer du lära dig tillslut, haha :)
    Ha ha, envis alltså och kör på tills du stupar.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:12:26 följande:
    Menade inget illa jag vill att du kontakar läkaren och barnmorskan för hjälp för du är orolig och rädd ..
    Det beror på hur din kropp är be också om becken mättning ! det går att se om du kan föda ett stort barn eller inte ..
    Stort kram gumman
    Dom alrra flesta kvinnor har tillräckligt brett bäcken för att föda ut sina barn, det kan vara väldigt kortväxta kvinnor som kan behöva kolla bäckenmätt.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo

Sitter och väntar på att min bm ska ringa. Hon sa ju i tisdags att hon skulle ringa mig redan igår för att boka tid för inskrivning och jag har en fråga om jag kan ta en kräm mot min hudsjukdom nu när jag är gravid så jag hoppas hon ringer idag.

Skulle behöva åka och handla men jag är så jädra trött och orkar ju inget, tala om I-lands problem.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:58:06 följande:
    Man är inte kortväxt för att få becken männing.
    Om gör detta för att se om man kan föda ett stort barn.
    Det är iaf ett argument och skäl att är man kort så brukar en bäckenmätning vara säl för att kolla att bäckenet är tillräckligt brett för att kunna föda ett barn som är stort. Jag har tex aldrig blivir rek det och mitt barn beräknades vara stort stort och jag är normallång (166)
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 10:59:07 följande:
    Det är som mensavärk kännsla men dubbel efekt fråga bm själv.
    Vad menar du?
    Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma