• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-10-19 10:12:42 följande:
    Hej alla söta flickor,

Jag kommer att dra mig undan lite grann nu i ca 2 veckor. Ska åka och bo hos mamma i Jkpg då  vi har det struligt på hemmafronten. Vill inte skriva ut mer än så här i forumet. Men mår inte speciellt bra just nu. :(
    ååh vad tråkigt att höra :( hoppas allt löser sig till det bästa
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84

Röntgensyrran:
    Gumman det du går igenomär jobbigt men allt kommer allt lösa sig jag håller tumarna och tår och vi alla finns här om du skulle vilja prata vännen min du är ett toppen kvinna och mamma stå bara på dig.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Jag börjar oroa mig för att mitt svar på blodproverna inte kommer bli klara i tid och att vi inte får svar på torsdag på KUBen. Det stod att man skulle ta det senast 5 dagar innan man skulle dit, jag tog det onsdag morgon förra veckan och det skickades upp samma förmiddag till KI. I dag hade stället jag ska till inte fått mina svar, men det är imorgon och torsdag kvar... annars får vi vänta på besked men det är trist eftersom vi tänkt berätta för alla i helgen

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-10-19 12:43:38 följande:
    Ja hotell och spa är lyx, det kanske vi ska unna oss. Jag behöver verkligen det efter denna pärs under sex veckor. Sugar, hoppas inte du kommer må så illa!!
    I natt var första natten som jag sov bra, kanske var det för att du plussade Sugar?
    Ja det tycker jag du ska överraska honom med! Man kan ju köpa någon mysig massage eller parbehandling om man vill lyxa lite extra.

Jag och min sambo var så jäkla deppiga över all skit som hänt (jag fick ju en infektion i livmodern som grädde på moset, efter cytotec-behandlingen och fick äta antibiotika) så vi bokade in både en österlen-weekend om två veckor, och en spa-helg i december. Nu känns det lite komiskt faktiskt, vi kommer ju fortfarade åka på våra semestrar, men inte för att trösta varandra och läka, utan för att fira och mysa!

Ja, med rätt stor sannolikhet var det just på grund av mig som du sovit dåligt de sista veckorna. Men nu är jag tillbaks så nu kan du vila lugnt!
  • Muffe80

Österlen-weekend låter mysigt... och parbehandling kanske vore ngt....åh. Det måste bokas in Men först ska illamåendet släppa annars kan det kvitta

• 3 barns mamma84

Hehe vet inte om man ska ha mer kläder till prinsen som kommer kanske borde köpa ett plagg till hihi
  • kajsalisa

Mysigt 2barnsmamma! Har precis varit på Posten själv å hämtat ut ett paket med bebiskläder. Ska bli så spännande att få komma hem och öppna...

• toksnippa

Kul med inköp av bebiskläder ju! Har ett helt berg här hemma som måste tvättas o vikas ihop - har dock inte fotat allt, jag tog en bild i juli månad av de kläder vi införskaffat då - nu är nog högen det dubbla..

Detta är blandade storlekar - allt från 50 till 92 tror jag. Det nya som är inköpt efter detta är mest i 56 o 62.

• färnik

Längtar tills jag får ta ner dotterns gamla bebiskläder från vinden och tvätta... Men än är det långt kvar för min del, blir ju inte förän till våren! Tänkte inte köpa ngt direkt, vi har nog så vi klarar oss, och sedan lär släkten bidra med en hel del!

Det vi saknar är väl barnvagn passande nyfödd, babysitter, babyskydd och skötbord, tänkte först låna av vänner, men insåg att det nog inte är en bra ide: vi har ju ladugård, och jag vill kunna hantera grejerna i vilka kläder jag vill, ha med mig överallt osv, utan att behöva oroa mig för att förstöra ngn annans grejer... Så det blir nog till att köpa begagnat istället, iaf vagn och bilstol...

Jag är på så jäkla dåligt humör, har varit konstant grinig i flera dagar nu, inte alls roligt! Är det oron inför RUL tro, eller "bara" hormoner? har inte varit så här tidigare, inte förra graviditeten heller... Känner mig som ett PMS-monster hela tiden!

• 3 barns mamma84

toksnippa:Boddyn du har med Tiger på den har jag OXÅ har oxå långtröjan med luvan till boddyn med den ser du på hyllan med en TIGER på
    Du bordeha en del kläder nu hehe mysigt är detta

Kajsalisa:
    ÅÅh vad spännande var har du beställt ? från Hm ?
    Du får ta kort sen o vissa oss nu e jag nyfiken ska du veta

Förnevik:
    Ja jag ville oxå gå upp till vinden och ta fram alla dotterns kläder år 05 men tyvärr hehe får vara dubbel så glad av att jag har en pojk i magen

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma