• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-18 23:02:28 följande:
    Haha jaa herre, nä ingen idé o spekulera i varför dom mäter olika! 1,5 cm på 10 dgr e ju mer än bra så jag e nöjd me de o skiter i dateringen nu, de visar sig senare om inte annat ;)

Men guuud, 5,5 timme utan mat? Duktig tjej!! :D Sover hon mycke dagtid också? Nyfiken! Skäms Förstår känslan me barnvagnen, tror jag.. haha! Men ååh de låter verkligen som de flyter på fint! Va glad jag blir!!
    hon sover mest hela tiden... men vi förväntar oss att det är lugnet före stormen...  snart kommer nog jordens magknip. :) än så länge är det lätt att vara mamma...
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 23:02:46 följande:
    åh gumman du är en underbar mamma men jag förstår dig men gå ut o tränalåt din man passa henne han är ju oxå ''mamma'' då du åker och hjälper dig med allt med henne.
    Du ska bara låta honom och inte bli avis hehe
    Njut nu gumman medans du kan inte många som kan ducha i lugn o ro utan att dem skriker hahaha o absolut inte vara på toan själv hahaha kommer jag iaf ihåg *skrattar*
    jag var tillo med tvungen att fast jag hade problem med magen lös så var jag tvungen att ta upp honom till mitt famn o skita samtidigt hahaha

Hur går att med ammning sömn som du fick svar på o sen allt annat med kroppen ..
    Blöder du fortfarande ?
    jag vet att vi är två om att vara föräldrar... men det är väl separationsångest helt enkelt och min man ärfullt medveten hur jag känner... jag blöder... wilda är ju bara åtta dagar. stygnen är kvar med.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush

Åh Mabaja, vad mysigt ni verkar ha det!
    Så himla söt hon är, lilla Wilda.

Jo, ännu en hypotetisk fråga:
    Tänk er att den där fiktiva solrospersonen som jag nämnde igår tar ett morgontest en vacker dag och får det här resultatet. Vad skulle ni tro ni då?

• mallanis

Stort grattis till SOLROSEN!!! Fin fint pluss hälsa henne det sugarrush ;)

Mabaja - verkar som ni har det myyyysigt!

Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

Sugarrush, det är ju starkare idag... det MÅSTE ju betyda något, eller hur??

• 3 barns mamma84

Sugarrush:
    Det ser ut som jätte posetift +  Glad
    ååh första gången jag ser två + på äl o gravtester coolt ju

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Jag hade också plus på äl-test när jag tog mitt positiva grav.test Är vanligt tror jag.

• sugarrush

Ja det ser ju lite starkare ut idag. Så starkt kan man väl inte ha på spökhormoner efter ett missfall, om man nu haft negativt emellan...?

Stackars sambon är helt chockad, vi har ju knappt hunnit ha sex alls ju, fyra gånger kanske totalt.

• Smålands jänta i storstaden

Ego: har nu fått tid på centrum för fostermedicin för att kolla tappen för att se åt vilket håll det går åt. Fick tid redan imorgon 14.30, hoppas så att den inte blivit mer påverkad och att pyret kommer stanna kvar! Känns inte 100 ännu så jag är skeptisk men vi får se! Hoppas på det bäst!

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-10-19 08:27:31 följande:
    Ja det ser ju lite starkare ut idag. Så starkt kan man väl inte ha på spökhormoner efter ett missfall, om man nu haft negativt emellan...?

Stackars sambon är helt chockad, vi har ju knappt hunnit ha sex alls ju, fyra gånger kanske totalt.
    hihi och nu lär han väl få vänta med sex eller hur? Jag tror att du ska ta det lugnt med sex och allt sånt denna gång, det har jag gjort. vi har haft sex två gånger och sedn har jag mest legat i soffan och denna gång har det gått bra, har inte stressat ngt eller så... min bm sa att missfall KAN bero på stress och att man ska viiiila
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma