• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan

Rontgensyrran:Massor av kramar till dig! Ta hand om dig och jag beklagar verkligen. Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt

Sugarrush: Grattis va härligt

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-19 10:39:35 följande:
    Jag känner mig som "vanligt" idag... hm, spydde imorse men sedan dess har jag druckit oboy, ätit en mjuk macka och fyra knäckebrödsbitar... inte likt mig... vänder det nu kanske?

Har som sagt världens bästa sambo som fixar och tar hand om mig, om någon har tips på vad man kan ge honom så tar jag gärna emot det!

Röntgensyrran, beklagar. Vad tråkigt men hoppas att det kanske löser sig för er?
    Va skönt! Inte samma för mig tyvärr ;) Men lärt mig leva me de.. Ska iväg på lunch hos min gravida vän om 2 timmar, gah! Men tar me mina påsar o sen har ju hon toa också så, hahaha! :D

Spökveckorna drar väl igång nu me, så de kanske avtar o så mår du bra en månad innan man börjar känna bebis ;)

Ni kan väl satsa på en mysig kväll? Kanske en hemmaspakväll? Eller när du mår bättre en middag ute o en hotellnatt? Va tycker han om? Några speciella intressen?
  • sugarrush

Fasen vad trist rontgensyrran. Finns det inget ni kan göra? Ledsen för din skull.

Muffe, varför inte en spa-helg? Det ska vi på i december. Vi tyckte vi var värda lite lyx som tröst efter all skit...

• Happiness
    Rontgen:  Såg att du inte varit inne på länge. Men vad fan....usch vad har hänt? Förstår att du varken kan eller vill skriva om det. Men detta måste gå att ordna på något sätt. Samtalsterapi eller vad 17 vad som helst. Tycker så synd om dig.....SkrikandesGråterRynkar på näsan

Sugar:
    jag vågar mig på ett stort GRATTIS...det är nytt och fint HCG som sitter på din pinne Gud så skönt att du slapp traggla runt så länge med att försöka bli gravid igen....{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• Happiness

Klådan på kroppen blev värre av kloret i bassängen. Rynkar på näsanHar vaknat och kliat flera gånger i natt. fasiken också! det som var så himla skönt! Men jag ger mig inte så lätt ska se vad som händer i natt och försöka imorgon igen.

Ska försöka gå en promenad i skogen iallafall. Jag ocg mannen var ute i söndags men då fick jag så sjukt ont i  ischiasnerven.....inte alls skönt att vara ute och röra på sig längre. Men något måste man ju göra för att inte musklena ska förtvina helt. Simmning hade varit perfekt! och så denna skit-klåda.

har ni något tips på vad man kan göra för att röra sig lite mer? och inte avlida på kuppen

• färnik

Räknar ner: 2 dagar till RUL! Hjärta

Ny sak att vara orolig över: Jag äter ju kortison (prednisolon) för mina inflammatoriska besvär (spondartrit främst SI-lederna som är drabbade) och långvarigt kortisonintag (vilket det här är) kan ge tillväxthämning hos både bebis och moderkaka har jag nu fått reda på. Jag hoppas verkligen att jag får göra extra kontroller för detta, men har ännu inget hört. Ngn annan med erfarenhet?

• Muffe80

Ja hotell och spa är lyx, det kanske vi ska unna oss. Jag behöver verkligen det efter denna pärs under sex veckor. Sugar, hoppas inte du kommer må så illa!!
    I natt var första natten som jag sov bra, kanske var det för att du plussade Sugar?

Är det inte konstigt att ett pyre på 5 cm kan befinna sig i magen på mig? Känns så konstigt, och det syns ändå inte jättemycket ju.

• Längtan efter liten

hur mår alla?

Längtan efter liten är stor
  • Mabaja

rontgensyrran: fy vad jobbig sits du hamnat i! ta hand om dig och fokusera på ditt välmående nu. du och bebisen är viktigast just nu...

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma