• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 22:41:16 följande:
    Okej,men då kan det i princip bli så att dom plockar ut honom samma dag ?

Jag hoppasa på vaginalt även den här gången då jag kännermig lite rädd för snitt men får se hur stora oddsen är.

Hade värkar länge med första sonen så det var utdraget med själva värkarna men sen i slutet så var det nog ganska normalt förlopp.

Katterna bockar och tackar Vad mormor säger lär jag få höra i morgon  
    Du skrämmer mig det blir nog så alltså antigen plockar ut eller ger mig gel eller balong eller vad det nu ger och tar med igångsättning jag vet inte vad jag känner jag känner mig bara rädd.
    Kommer få panik snart är det november och jag kommer snart attbli trebarns mamma och jag kommer gråta av räddsla och panik och jag vet inte vad jag vill då..jag villföda men det skrämmer mig så jag har en kännsla att dom säger att Carina vi måste ta ut honom nu ..
    Jag har acepterat dettaatt dom kanske tänker så då jag först får Tul och samma dag prata med överläkaten o överläkaten bestämmer ju hur han tycker.. och han kommer at detta då efter Tul och då han läser mina 2 jurnaler med dottern o sen stora killen

Din mormor ska vara en stolt kvinna på hennes bästa år Skål
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 22:42:41 följande:
    Haha, det gör jag med så det är lugnt Går upp ett ljus för mig då och då
    Haha tänk jultomten gav dig extra dubbel julklapp haha du var säkert extra snäll säg mig hur snäll var du för jag vill OXÅ hahaha
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 22:46:54 följande:
    Du skrämmer mig det blir nog så alltså antigen plockar ut eller ger mig gel eller balong eller vad det nu ger och tar med igångsättning jag vet inte vad jag känner jag känner mig bara rädd.
    Kommer få panik snart är det november och jag kommer snart attbli trebarns mamma och jag kommer gråta av räddsla och panik och jag vet inte vad jag vill då..jag villföda men det skrämmer mig så jag har en kännsla att dom säger att Carina vi måste ta ut honom nu ..
    Jag har acepterat dettaatt dom kanske tänker så då jag först får Tul och samma dag prata med överläkaten o överläkaten bestämmer ju hur han tycker.. och han kommer at detta då efter Tul och då han läser mina 2 jurnaler med dottern o sen stora killen

Din mormor ska vara en stolt kvinna på hennes bästa år Skål
    Du kan inte få något extra samtal för att prata om dina rädslor innan? Inte meningen att skrämma upp dig,dom vet betydligt bättre vad som är bäst än jag.
  • Mabaja

åh vad spännande sugarrush! Jag håller verkligen tummarna att det går vägen nu!

Sofy: jag skulle invänta rul om jag var dig och strunta hur man är daterad i nuläget. för är ju rul de går efter sen när du blir datumbestämd...

Har idag varit ute på TVÅ barnvagnspromenader. Så underbart! Enda negativa är min köldallergi, men den trotsar jag mer än gärna! Jag trodde innan Wilda kom att det skulle ta längre tid att återhämta sig men nu börjar jag redan planera att ta en tur till gymmet och träna armar och axlar. Problemet är att jag då måste slita mig från Wilda vilket inte går ännu. jag blir svartis på min egen man bara han hållit henne för länge! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:51:40 följande:

Sofy: jag skulle invänta rul om jag var dig och strunta hur man är daterad i nuläget. för är ju rul de går efter sen när du blir datumbestämd...

Har idag varit ute på TVÅ barnvagnspromenader. Så underbart! Enda negativa är min köldallergi, men den trotsar jag mer än gärna! Jag trodde innan Wilda kom att det skulle ta längre tid att återhämta sig men nu börjar jag redan planera att ta en tur till gymmet och träna armar och axlar. Problemet är att jag då måste slita mig från Wilda vilket inte går ännu. jag blir svartis på min egen man bara han hållit henne för länge! :)
    Jaaa jag gör de! Som sagt, är icke orolig blir bara irriterad på att de skiljer sig mellan allt & alla, känns inte så tillförlitligt! :)

Ååååh va mysigt de låter!! Hur går allting nu då? Amning, sömn osv? :D
  • 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 22:50:25 följande:
    Du kan inte få något extra samtal för att prata om dina rädslor innan? Inte meningen att skrämma upp dig,dom vet betydligt bättre vad som är bäst än jag.
    Det finns ingen att prata med tror inte någon inser hur jävla rädd jag är.
    Behöver bara ta upp förlossning snitt med bmeller på sjukhuset och jag gråter direkt av panik
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-18 22:53:37 följande:
    Jaaa jag gör de! Som sagt, är icke orolig blir bara irriterad på att de skiljer sig mellan allt & alla, känns inte så tillförlitligt! :)

Ååååh va mysigt de låter!! Hur går allting nu då? Amning, sömn osv? :D
    Det är ju bara att jämföra mitt vul med många andra, jag hade 12 mm i 7+6 och de flesta andra i tråden är ju typ 6+ nånting vid samma mått! ;)

Det går väldigt bra här hemma! Hon ligger just nu bredvid mig och sover efter ett bad för två timmar sen! Amningen går super. och sömnen likaså. I morse fick jag väcka Wilda för matning då mina bröst var sprängfyllda! Då var kl 5.30 och hon hade inte ätit sen strax efter 00. :) Jag börjar vänja mig vid att vara mamma, dock är barnvagnen något jag inte vant mig vid ännu, känns som när man var liten och var barnvakt.. haha.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:58:38 följande:
    Det är ju bara att jämföra mitt vul med många andra, jag hade 12 mm i 7+6 och de flesta andra i tråden är ju typ 6+ nånting vid samma mått! ;)

Det går väldigt bra här hemma! Hon ligger just nu bredvid mig och sover efter ett bad för två timmar sen! Amningen går super. och sömnen likaså. I morse fick jag väcka Wilda för matning då mina bröst var sprängfyllda! Då var kl 5.30 och hon hade inte ätit sen strax efter 00. :) Jag börjar vänja mig vid att vara mamma, dock är barnvagnen något jag inte vant mig vid ännu, känns som när man var liten och var barnvakt.. haha.
    Haha jaa herre, nä ingen idé o spekulera i varför dom mäter olika! 1,5 cm på 10 dgr e ju mer än bra så jag e nöjd me de o skiter i dateringen nu, de visar sig senare om inte annat ;)

Men guuud, 5,5 timme utan mat? Duktig tjej!! :D Sover hon mycke dagtid också? Nyfiken! Skäms Förstår känslan me barnvagnen, tror jag.. haha! Men ååh de låter verkligen som de flyter på fint! Va glad jag blir!!
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:51:40 följande:

åh gumman du är en underbar mamma men jag förstår dig men gå ut o tränalåt din man passa henne han är ju oxå ''mamma'' då du åker och hjälper dig med allt med henne.
    Du ska bara låta honom och inte bli avis hehe
    Njut nu gumman medans du kan inte många som kan ducha i lugn o ro utan att dem skriker hahaha o absolut inte vara på toan själv hahaha kommer jag iaf ihåg *skrattar*
    jag var tillo med tvungen att fast jag hade problem med magen lös så var jag tvungen att ta upp honom till mitt famn o skita samtidigt hahaha

Hur går att med ammning sömn som du fick svar på o sen allt annat med kroppen ..
    Blöder du fortfarande ?
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:58:38 följande:

Tungan utelängtar själv
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma