• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-10-21 12:56:17 följande:
    Hmmm odd?

Nu åker vi... håll tummarna.
    klart jag håller tummarna...och glöm inte att fråga efter en bild innan så dem inte glömmer det! Det kommer att gå bra ska du se!  

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-21 13:00:07 följande:
    Nu blev ni allt nyfikna va?
    Gravid hmm nej det e du redan haha hmm gifta dig ? hmm värkar ?hmm snöar det ? hmm eller så bara e du liten skojare hahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Tror min bebis kommer ut snart från magen hahahaha han trycker och putar med rumpan Skrattar

• Odetta

Hihihihi...ja, jag vet nått, men nä, det får hon berätta själv

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 13:01:27 följande:
    Gravid hmm nej det e du redan haha hmm gifta dig ? hmm värkar ?hmm snöar det ? hmm eller så bara e du liten skojare hahaha
    Du, det snöade faktiskt igår!!!!! I Eskilstuna!!!! Satt på föreläsning och såg hur det snöade massor och tänkte "great, jag har sommardäck på bilen...kommer ta en evighet att ta mig hem"

Men det gick bra att köra och tyvärr slutade det snöa. -7 grader hade vi i morse (utanför Västerås) och blå blå himmel med stålande solsken! Kommer det bara lite snö som stannar så är det riktig vinter

Fast...jag tänkte på det igår också...visst har det blivit kallt mycket tidigare i år än vad det annars bli? Ligger kanske nått i det där ryktet om att det ska bli den kallaste vintern på evigheter...jaja, bara det ligger snö så är jag glad

*kramisar*
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-21 13:07:37 följande:
    Du, det snöade faktiskt igår!!!!! I Eskilstuna!!!! Satt på föreläsning och såg hur det snöade massor och tänkte "great, jag har sommardäck på bilen...kommer ta en evighet att ta mig hem"

Men det gick bra att köra och tyvärr slutade det snöa. -7 grader hade vi i morse (utanför Västerås) och blå blå himmel med stålande solsken! Kommer det bara lite snö som stannar så är det riktig vinter

Fast...jag tänkte på det igår också...visst har det blivit kallt mycket tidigare i år än vad det annars bli? Ligger kanske nått i det där ryktet om att det ska bli den kallaste vintern på evigheter...jaja, bara det ligger snö så är jag glad

*kramisar*
    Coolt haha vill oxå ha snö
    Igår haglade det faktist här haha skulle komma snö men tyvärr blev besviken hahaha

Men det får bli hur kallt som hälls för jag kommer vara hemma och snussa bebis
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-21 13:02:30 följande:
    Tror min bebis kommer ut snart från magen hahahaha han trycker och putar med rumpan Skrattar
    sötaste!!!! Ja, ibland undrar man hur dem tänker. Kommer ihåg en gång då lilleman höll på att böka runnt därinne....det såg ut som han försökte komma ut genom naveln!

Den här är en liten rackare som KITTLAS däremot! Han liksom kraffsar i sidorna på mig och jag är JÄTTE kittlig!!! Då petar jag till magen så han kraffsar någon annanstans
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-21 13:11:12 följande:
    sötaste!!!! Ja, ibland undrar man hur dem tänker. Kommer ihåg en gång då lilleman höll på att böka runnt därinne....det såg ut som han försökte komma ut genom naveln!

Den här är en liten rackare som KITTLAS däremot! Han liksom kraffsar i sidorna på mig och jag är JÄTTE kittlig!!! Då petar jag till magen så han kraffsar någon annanstans
    Asg haha låter som min hämska dotter hahaha hon sparkade mig aldrig utan hon fick för sig att NYPA mig rent ut sagt och nöp mig hela tiden o ja ont gjorde det haha
    Sonen ja han skulle hålla på o rulla sig i magen hela tiden ochhela jag hängde med på hans svängtar haha han var ju så stor så det var inte kosting fast jag satt ner så gungade hela jag med då han höl på haha
    Denna killehan håller på med sin rumpa mot bröstgorgen haha och revbenen sombara den.
    Han har ju huvetet nere men sen trycker han med huvet neroch jag måste bara gå o kissa och kommer typ 3 droppar haha

Du får helt änkelt ta tag i busen och kittla tillbaks hahaha och inte ge upp  
  • Odetta

Ni som har barn:

I USA hade vi aldrig riktig vinter och denna vinter är första vintern på 8 år som jag måste klura ut det här med vinterkläder till en nästan 2 åring.....hur gör man?

altså...när är det dags för overoll? Vinterstövlar...fodrade gummistövlar med raggsockor i? Jag känner mig alldeles vilsen!

I går när det var några plusgrader hade lilleman långärmad t-tröja, stickad tröjja och fodrad munkjacka på sig till dagis. Till det mössa och tunna fingervantar. Vanliga byxor och vanliga skor. På dagis hade han sedan ett fleece-set dem kunde ta på honom när dem skulle gå ut...och gummistövlar med raggsockor.

Men när det är såhär då? Fint väder och några minusgrader? Är det overoll som är bäst då? Vad för skor??? Räcker fingervantarna eller är det tjockare vantar redan?

Haha....4 barn och noll koll på detta! Men som sagt, i USA blev det nästan aldrig en endaste minusgrad....
    och förra vintern var lilleman så liten att vi bara packeterade in honom i en lättare overoll och så in i åkpåsen i vagnen med filt typ.

*kramisar*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma