• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-10-21 14:22:23 följande:
    Alltså jag undrar om de är för tidigt o känna av de lilla som ligger därinne? Men jag börjar nästan bli säker.. på samma ställe, nåra dar i rad nu har jag känt som hm.. sockerdricka typ? De pirrar o kittlas till o är inte följt av gaser.. Precis på de stället där BM säger att livmodern är nu..
    Vet inte vilken vecka du är i, men jag har hört att vissa känner så tidigt som i v13-14. Jag tyckte att det kändes som att det rörde på sig därinne från v 16 ungefär, men kände inte en tydlig spark förrän i v 20. Fast jag har ju moderkakan i framvägg och det spelar visst ganska stor roll för hur tidigt man känner bebisen...
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-21 14:26:59 följande:
    Vet inte vilken vecka du är i, men jag har hört att vissa känner så tidigt som i v13-14. Jag tyckte att det kändes som att det rörde på sig därinne från v 16 ungefär, men kände inte en tydlig spark förrän i v 20. Fast jag har ju moderkakan i framvägg och det spelar visst ganska stor roll för hur tidigt man känner bebisen...
    Jag är i 14-15.. Och jag har moderkakan i bakvägg enligt UL i måndags.. Hmm.. man börjar ju undra, känns som sagt som sockerdricka eller hur man ska förklara, o ibland följt av ett pick, typ som om ngn petar på dig väldigt löst me ett lillfinger, fast inifrån.. Igårkväll när jag va ute o åt middag kom de när jag drack kall milkshake, o nyss när jag satte mig me knäna upptryckta mot kroppen typ me datan i knäet..
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-10-21 14:30:21 följande:
    Jag är i 14-15.. Och jag har moderkakan i bakvägg enligt UL i måndags.. Hmm.. man börjar ju undra, känns som sagt som sockerdricka eller hur man ska förklara, o ibland följt av ett pick, typ som om ngn petar på dig väldigt löst me ett lillfinger, fast inifrån.. Igårkväll när jag va ute o åt middag kom de när jag drack kall milkshake, o nyss när jag satte mig me knäna upptryckta mot kroppen typ me datan i knäet..
    Det är nog inte omöjligt alls. Mysigt!!
    Själv upplevde jag härom kvällen att bebisen därinne hade hicka. Höll på så länge att jag nästan började tycka lite synd om den lille rackaren efter ett tag...
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-21 14:32:14 följande:
    Det är nog inte omöjligt alls. Mysigt!!
    Själv upplevde jag härom kvällen att bebisen därinne hade hicka. Höll på så länge att jag nästan började tycka lite synd om den lille rackaren efter ett tag...
    Ballt isåfall.. mamma sa också att hon känt mig från v 16.. man kan ju inte va säker såklart men en kul tanke iallafall :)

Hahahaha va gulligt!! Hur känns de liksom? Min man tyckte de va kul på UL när den drack fostervatten, såg ut som en fisk..
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-10-21 14:42:08 följande:
    Ballt isåfall.. mamma sa också att hon känt mig från v 16.. man kan ju inte va säker såklart men en kul tanke iallafall :)

Hahahaha va gulligt!! Hur känns de liksom? Min man tyckte de va kul på UL när den drack fostervatten, såg ut som en fisk..
    Det kändes som små svaga sparkar, men med exakt samma tidsintervall mellan varje. Höll på i tio minuter typ. Måste ha varit hicka...
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-21 14:51:22 följande:
    Det kändes som små svaga sparkar, men med exakt samma tidsintervall mellan varje. Höll på i tio minuter typ. Måste ha varit hicka...
    Haha va häftigt!! :D Ååh vad jag längtar tills magen VÄXER o jag känner något konkret.. Tog en bild när jag "drar in" magen idag o de gick inte så mycke, så kanske är den på g! Lägger in en bild senare :)
  • sofy
    Haaaaappiness o Färnevik.. komsi komsi.. {#emotions_dlg.flower}
  • sofy

Idag e en BRA dag, solen skiner, de är kallt och jag bara ÄLSKAR hösten/vintern.. Skrattande Så nu ska ja kila upp o handla avocado, örtsalt, grön sparris o sen steka lax till.. GOOOOTT!! Måste ha de typ nu..

• Happiness

Hej mina underbara tråd mammor! Vi väntar en liten flicka. Jag är 19+1 idag (20) som jag misstänkte. KUB uträkningen stämmer alltså. BF 15 mars inte ändrat. Hon håller upp knogen vid ansiktet!!!!! Sparkade och levde massor. Huvudet ligger ber och fötterna upp. Känner mig LYCKLIG! Allt såg fint ut de hittade inget att anmärka på. Är helt slut efter denna känslomässig pärs. Går till kojs. Kramar från mig och Sofia.

vad ni är gulliga.....tvillingar!!!!! Haha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma